Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Feedback over de nieuwe Community deel je hier!

Dit topic is inmiddels gesloten. Heb je feedback over de Community? Open dan hier een nieuw topic met jouw feedback, issue of idee.

 

 

Hoi!

We merken dat er veel verschillende topics geopend worden met feedback over de nieuwe Community. Super! Maar, dit willen we beter monitoren. Daarom openen we nu dit topic. Hier discussiëren we de komende tijd samen over de vernieuwingen op onze Community.

We gaan in dit topic dus ook regelmatig terugkoppelingen geven over de issues die we hier bespreken.

 

Loop jij ergens tegenaan? Of valt je iets op dat niet goed werkt of weergegeven wordt? Deel het hier! 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Hoi allen, vandaag is er een nieuwe release aan verbeteringen doorgevoerd binnen de Ziggo en Vodafone Community. De volgende wijzigingen hebben we doorgevoerd:

  1. De belangrijkste. De Knop "Ingelogd blijven" is voor Mijn Ziggo en Mijn Vodafone toegevoegd. We hebben deze feature met een sneltreinvaart ontwikkeld. Je blijft nu dus op de Community's. We hebben hier ons Algemene Privacy beleid op toegepast zodat jouw gegevens op je Mijn-omgeving ook goed beschermd blijven. Daarom word je na x minuten op Mijn Ziggo of Mijn Vodafone automatisch uitgelogd, maar blijf je wel ingelogd op de Community.

  2. Recente berichten sorteren op post (reactie of topic) in plaats van topic datum. Het probleem was dat de topics op datum van topics waren gesorteerd. Dat geeft voor jullie geen goed overzicht van de laatste activiteit. Nu staat het gesorteerd op laatste reactie en topic.

  3. Abonneren op Categorie en Labels. Deze kon je eerst alleen via je instellingen terugvinden, nu krijg je deze ook te zien in "Je abonnementen"; je persoonlijke feed op de homepagina.

  4. Op het domein Ziggo Lab, ontbrak de knop "Meer" onderaan de pagina. Dit wekte de indruk dat er geen topics meer waren. Deze is nu weer toegevoegd.

  5. Op de homepagina onder Community topics, hebben we "Onopgelost" gewijzigd van "Oud naar Nieuw" met een tijdsslot van één week. De topics die maximaal één week zonder oplossing zitten, komen bovenaan de lijst terecht.

  6. De Help pagina is aangevuld met extra informatie.

  7. Algemene wijzigingen; een aantal teksten en afbeeldingen binnen de Community zijn aangepast.

Bekijk in context

Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Gisteren zijn er weer een flink aantal verbeteringen doorgevoerd op onze Community’s. We hebben ze op een rijtje gezet voor jullie. 

 

  • Verschillende onderdelen van de Instellingen- pagina zijn vernieuwd. Spelfouten, vakjargon, Engelse woorden en zinnen én de U-aanspreekvorm zijn overal weggehaald. Daarnaast hebben we verschillende benamingen beter verwoord (Likes ipv Kudo’s bijvoorbeeld).

  • Je kan nu zelf kiezen hoe je je reacties in een topic wilt zien. Je instellingen staan standaard op Reactie op Reactie weergave. Wil je de reacties in topics liever op basis van datum lezen? Dat kan! Je kan kiezen voor van Oud naar nieuw óf van Nieuw naar oud. Maar, je kan ook nog steeds kiezen om de reacties gewoon onder elkaar te zien; reactie op reactie dus.  

Hoe stel ik mijn view voor Reacties in topics in?

Stap 1. Ga naar Mijn instellingen > Voorkeuren > Weergave > Sorteervolgorde van reacties in forumtopics > en kies voor de optie "Reacties onder elkaar”. Klik daarna op “Wijzigingen opslaan”.


Stap 2. Ga naar Mijn instellingen > Voorkeuren > Reacties onder elkaar > Sorteervolgorde binnen forumtopic > en kies hier voor “Geneste onder elkaar(is niet op datum)”, "Oudste eerst" / "Nieuwste eerst"Klik daarna op “Wijzigingen opslaan”. De laatste twee zijn op datum gesorteerd.

 

  • Recente topics tonen we nu op basis van de laatste activiteit binnen een topic. Voorheen toonden we topics op basis van datum in plaats van laatste activiteit. Dit zorgde voor veel verwarring, en is nu aangepast. 
    Let op: deze aanpassing geldt alleen voor de homepage! We zijn druk bezig om dit voor alle pagina’s beschikbaar te maken.

 

  • Het icoon om een afbeelding toe te voegen in je tekst is in de editor toegevoegd voor alle gebruikers.

Mobiel:

 

printscreen image.png          

Desktop:
Schermafbeelding 2021-02-19 103749.png

 

  • De inlogpagina is vernieuwd. Registratie en login voor Mijn Ziggo is één knop geworden.

Registreren en inloggen.png

 
  • De bug met gebroken afbeeldingen door URL’s met unieke ID is opgelost. Op alle pagina’s worden de afbeeldingen nu goed ingeladen.

  • De redirect-parameter op “Stel je vraag” is aangepast. Ben je nog niet ingelogd en klik je op “Stel je vraag”? Dan word je nu automatisch doorgestuurd naar de “Stel je vraag” pagina.
 

 

Bekijk in context

Sharon
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 68Posts
  • 3Oplossingen
  • 46Likes

Hoi allen,

 

Het is weer tijd voor een update met de nieuwe verbeteringen!

 

  • De laadtijd van de pagina’s op onze Community’s is geoptimaliseerd. Verder blijven we de komende weken regelmatig verbeteringen doorvoeren om de laadtijd nog sneller te maken.

  • De badges zijn toegevoegd aan de profielen. Kijk snel op jouw profielpagina hoe dat voor jou uitziet!

  • Recent bericht wordt nu op alle pagina’s goed weergegeven.

  • .JPEG (.XLS, .TXT) is toegevoegd aan de lijst geaccepteerde bestandsformaten.

  • De Delen knop bij topics is weggehaald. We merkten dat dit voor teveel verwarring zorgde.

  • Het was niet mogelijk om Concepten van topics te verwijderen. Deze bleven zichtbaar bij je profiel. Dit is opgelost.

  • Vanaf volgende week vind je extra uitleg op onze Hulp pagina over het instellen van Voorkeuren, en andere handige tips.

Bekijk in context

310 Reacties 310
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Gaan we doen !

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Oke mijn 1e , ik denk een bug ?? 

 

ik zie het topic 2 keer in de lijst en ik had er eerder op gereageerd en ik zie in beide topics met dezelfde naam ook mijn antwoord....

 

zie plaatje 

 

EDIT: Na een reload van de pagina zie ik hem maar 1 keer staan..............

 

Ronihd_0-1612367419554.png

 

AlexHelpt3

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Account: bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor mijn Community Only-profiel (@AlexHelpt) zei de pagina dat ik al dat account zou hebben gekoppeld aan Mijn Ziggo. Ik 'snel inloggen via Mijn Ziggo', geen account. Behalve nu dan deze, omdat ik (tegen beter weten) dacht in eerst een nieuw account aan te maken om ze vervolgens te koppelen oid. Dus graag alsnog AlexHelpt aan mijn Mijn Ziggo oid koppelen 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Fijn dat dit topic in het leven is geroepen, de meeste dingen die ik had zijn nu wel bekend vermoed ik, als ik iets tegen kom zal ik dit zeker laten weten.

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Er staat een foutje bij Mijn instellingen : Abonnementen en bladwijzers, er staat: Allemaal e-mailmeldingen uitschakelen, dit moet Alle e-mailmeldingen uitschakelen zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik graag terug zou zien is xx nieuwe reacties op een topic. En een topic waar recent op is gereageerd ook echt weer boven aan staat. 

Zoals het nu werkt komen oudere topics nooit meer naar voren, als je het bord of topic niet actief volgt.

Zoals we dit van Insided kennen. 

 

Ter voorbeeld dit feedback topic zal hoe het nu is steeds verder verdwijnen, zelfs al iemand over een week reageert kom dit topic niet onder de aandacht zonder op abonneren te klikken of dit automatisch te doen.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lees meer
Nou dan zal ik het hier ook nog maar even een keer melden, ik zie in de ene topics wel bij elke posting een knop Delen & Reageren (zoals in deze topic), maar er zijn ook topics bij waar deze knopen niet zichtbaar zijn (bijvoorbeeld in deze topic). 

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht)

Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG. 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Lees meer
Nou dan zal ik het hier ook nog maar even een keer melden, ik zie in de ene topics wel bij elke posting een knop Delen & Reageren (zoals in deze topic), maar er zijn ook topics bij waar deze knopen niet zichtbaar zijn (bijvoorbeeld in deze topic). 

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic)

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht)

Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG. 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou dan zal ik het hier ook nog maar even een keer melden, ik zie in de ene topics wel bij elke posting een knop Delen & Reageren (zoals in deze topic), maar er zijn ook topics bij waar deze knopen niet zichtbaar zijn (bijvoorbeeld in deze topic). 

 

Dan heb ik in deze topic de optie "Link naar reactie" als ik in het uitrol menu kijk bij een bericht, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

 

Dan heb ik in deze topic de optie onder het berichten venster om een bestand te kunnen toevoegen, ook deze optie mis ik in heel veel andere topics (bijvoorbeeld in deze topic).

 

Ook mis ik de optie om een image in het bericht te kunnen toevoegen (net als dat je wel de optie hebt om een video te kunnen toevoegen in het bericht).

 

Het is dus overduidelijk dat heel veel rechten verschillend ingesteld staan bij de verschillende topics.

 

Ook snap ik de plaats van sommige topics op deze nieuwe community totaal niet, zo staat bijvoorbeeld de topic "Zo werkt het opnemen met de Mediabox Next" niet meer in het subforum over de Nextbox (waar hij op het oude forum altijd stond) maar is hij nu verhuisd naar het subforum: "Ziggo Community / Kennisgids / Tips van Ziggo". In deze topic worden dagelijks meldingen gedaan van opnames die fout gaan en fouten informatie uit de EPG (en dat zijn er behoorlijk veel), deze topic zou dus veel meer passen in Support. 

 

Verder zie ik ook heel veel verschil in het bekijken van de site met de PC, tablet en telefoon, zo kan ik met de telefoon wel een image in een bericht plaatsen, wat dus met de PC niet mogelijk is (omdat de knop gewoon weg ontbreekt)...

Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Hier ook nog geen groot enthousiasme voor het nieuwe forum in vergelijking met de oude versie. Een aantal zaken is al gemeld door diverse andere gebruikers, maar voor de volledigheid vermeld ik dit zelf ook.

 

 

  • Grootste ergernis: Recente berichten op de startpagina van de community laat maar een zeer beperkt aantal berichten zien (dit is een combinatie van de recente berichten per onderwerp). Onderin de pagina kun je vervolgens op de knop ‘Laad meer’ klikken, maar dat levert per keer maar 5 berichten op, dat schiet dus niet op. Dit is ook niet uit te breiden via ‘Mijn instellingen/voorkeuren’. Het aantal recente berichten per onderwerp (Internet, TV, Abonnement en de Community) is wel uit te breiden, graag zou ik dit ook zien voor de startpagina.
  • Via ‘Mijn instellingen/voorkeuren’ zou ik ook graag willen beschikken over een optie om alleen de bericht titels te zien (de eerste drie regels tekst en de vele witregels daarmee onderdrukken), waardoor je veel meer berichten op één pagina kunt zien. Vergelijkbaar met de community van Tweakers bijvoorbeeld, maar wat ik fijn vind hoeft niet voor een ander te gelden, dus graag instelbaar per (ingelogde) gebruiker.
  • Het traag laden van het forum valt mij op, meer dan voorheen. Aan mijn Internetverbinding mankeert niets, ook wanneer ik vanaf een andere locatie de community  bezoek ervaar ik deze traagheid. GoT (de Tweakers community), maar ook vele andere fora gaan als een raket vergeleken met community.ziggo.nl.
  • De inlogprocedure! Via ‘Snel inloggen met Mijn Ziggo’ is wel een soort bypass, maar daarmee kom je niet direct bij de community uit.

Hier laat ik het voorlopig even bij. Wat ik wel graag meer zou zien, dat staat los van de werking van de community software, is meer transparantie van de kant van Ziggo waarom zo’n community wijziging nodig is. Het kan zijn dat deze forumsoftware goedkoper is, of makkelijker te beheren enz., maar laat zoiets weten aan de gebruikers!

 

Ook bij problemen van een Ziggo dienst waar Ziggo zelf nog niet weet wat de oorzaak is, laat dit snel weten aan de community, dat levert meer begrip op dan niets van jullie laten horen. Van een goed geoliede community zie ik echt wel de meerwaarde van in, Ziggo (of welke provider dan ook) kan niet alles direct oplossen bij problemen, mooi dat wij als gebruikers daar een helpende hand bij kunnen bieden.

 

Overigens, af en toe het gebrek aan transparantie reken ik niet de @ Ziggo medewerkers toe die hier hun best doen, dat zal eerder iets zijn wat het Ziggo management dicteert is mijn vermoeden.

 

Voor alle duidelijkheid: overwegend ben ik redelijk tevreden over Ziggo, al kan bijv. het 4K aanbod aan zenders best drastisch omhoog. Ziggo heeft daar ook vast medewerking bij nodig van bijv. de aanbieders/omroepen, maar ook daarvoor geldt, wees transparant! In het geval van Formule 1 zou je denken dat Ziggo bij Liberty Global en vervolgens Liberty Media (een onderonsje 😀) hierop makkelijk kan aandringen, dit moet dus aankomend seizoen te regelen zijn!

 

 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

"Recent" bij de topics werkt voor mij helemaal niet prettig. Kunnen we weer "recent actieve" topics terugkrijgen en bij voorkeur zonder uitsplitsing naar subcategorie? Ik wil terug naar het totaaloverzicht dat we hadden.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik heb nu verschillende keren hier een bericht neergezet met feedback, maar keer op keer verdwijnt deze posting, waar is dat voor ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@iMark  schreef:

"Recent" bij de topics werkt voor mij helemaal niet prettig. Kunnen we weer "recent actieve" topics terugkrijgen en bij voorkeur zonder uitsplitsing naar subcategorie? Ik wil terug naar het totaaloverzicht dat we hadden.


Recent werkt niet meer zoals we gewend zijn dit is puur beperkt tot de exacte publicatie datum van een topic. Voorheen als we reageerden op een topic van zeg 3 jaar geleden kwam deze bovenaan te staan nu niet meer, of ik heb een instelling niet goed staan.

 

Recent is letterlijk recent gebaseerd op de publicatie datum van een topic.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit is een compleet nieuw topic @DON PAPA  jouw berichten staan elders

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nee ik heb in deze topic vanmorgen al 3 keer een posting gedaan met feedback, maar keer op keer verdwijnt die na het posten, zonder dat er een melding is waarom ze niet zichtbaar worden.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Omdat er om feedback gevraagd wordt geef ik feedback. Dan heeft het niet zoveel zin om uit te leggen hoe het in elkaar zit. 

 

Ik wil graag terug naar "recent actief" in plaats van wat we nu te zien krijgen. En dan ook nog "recent actief" voor de hele community en niet per subcategorie.

AlexHelpt3

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Yep, heb 't ook gezien

Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Herkenbaar @DON PAPA Zojuist heb ik in dit draadje ook een bericht geplaatst, niet terug te vinden!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Vlak daaronder staat nog een vertaal-fout

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic