Hier ook nog geen groot enthousiasme voor het nieuwe forum in vergelijking met de oude versie. Een aantal zaken is al gemeld door diverse andere gebruikers, maar voor de volledigheid vermeld ik dit zelf ook.
- Grootste ergernis: Recente berichten op de startpagina van de community laat maar een zeer beperkt aantal berichten zien (dit is een combinatie van de recente berichten per onderwerp). Onderin de pagina kun je vervolgens op de knop ‘Laad meer’ klikken, maar dat levert per keer maar 5 berichten op, dat schiet dus niet op. Dit is ook niet uit te breiden via ‘Mijn instellingen/voorkeuren’. Het aantal recente berichten per onderwerp (Internet, TV, Abonnement en de Community) is wel uit te breiden, graag zou ik dit ook zien voor de startpagina.
- Via ‘Mijn instellingen/voorkeuren’ zou ik ook graag willen beschikken over een optie om alleen de bericht titels te zien (de eerste drie regels tekst en de vele witregels daarmee onderdrukken), waardoor je veel meer berichten op één pagina kunt zien. Vergelijkbaar met de community van Tweakers bijvoorbeeld, maar wat ik fijn vind hoeft niet voor een ander te gelden, dus graag instelbaar per (ingelogde) gebruiker.
- Het traag laden van het forum valt mij op, meer dan voorheen. Aan mijn Internetverbinding mankeert niets, ook wanneer ik vanaf een andere locatie de community bezoek ervaar ik deze traagheid. GoT (de Tweakers community), maar ook vele andere fora gaan als een raket vergeleken met community.ziggo.nl.
- De inlogprocedure! Via ‘Snel inloggen met Mijn Ziggo’ is wel een soort bypass, maar daarmee kom je niet direct bij de community uit.
Hier laat ik het voorlopig even bij. Wat ik wel graag meer zou zien, dat staat los van de werking van de community software, is meer transparantie van de kant van Ziggo waarom zo’n community wijziging nodig is. Het kan zijn dat deze forumsoftware goedkoper is, of makkelijker te beheren enz., maar laat zoiets weten aan de gebruikers!
Ook bij problemen van een Ziggo dienst waar Ziggo zelf nog niet weet wat de oorzaak is, laat dit snel weten aan de community, dat levert meer begrip op dan niets van jullie laten horen. Van een goed geoliede community zie ik echt wel de meerwaarde van in, Ziggo (of welke provider dan ook) kan niet alles direct oplossen bij problemen, mooi dat wij als gebruikers daar een helpende hand bij kunnen bieden.
Overigens, af en toe het gebrek aan transparantie reken ik niet de @ Ziggo medewerkers toe die hier hun best doen, dat zal eerder iets zijn wat het Ziggo management dicteert is mijn vermoeden.
Voor alle duidelijkheid: overwegend ben ik redelijk tevreden over Ziggo, al kan bijv. het 4K aanbod aan zenders best drastisch omhoog. Ziggo heeft daar ook vast medewerking bij nodig van bijv. de aanbieders/omroepen, maar ook daarvoor geldt, wees transparant! In het geval van Formule 1 zou je denken dat Ziggo bij Liberty Global en vervolgens Liberty Media (een onderonsje 😀) hierop makkelijk kan aandringen, dit moet dus aankomend seizoen te regelen zijn!