AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Even voorstellen: leer hier de andere leden kennen

Hallo allemaal!

We zijn erg benieuwd naar wie jij bent. Daarom nodigen we je uit om jezelf hier voor te stellen. Want een Community begint bij elkaar beter leren kennen. Behalve je naam en leeftijd willen we nog wel meer van je weten! 

- Sinds wanneer ben je lid van de Ziggo Community? 

- Wat vind jij het leukste aan deze Community?

- Wat is je favoriete zender, film of serie? 

- Voor welke onderwerpen kunnen andere Community leden jou @mentionen?

We zijn benieuwd!
Tot snel op de Community! ❤️

e-mail meldingen
Aan Uit
196 Reacties 196
Borrie
Level 1
Hallo,

Ik ben Rob, mag al naar de 50+ beurs 🙂 en nu een jaar Ziggo gebruiker.
Beetje technicus, maar niet heel diepgaand.
Ben vanwege kosten en eenvoud na een jaar glasvezel abbo overgestapt op Ziggo al-in-1.
Heb ondertussen ook familieleden (met medeweten) overgezet naar Ziggo.
Snuffel graag op een dergelijk forum om antwoorden op mijn vragen te vinden, je bent tenslotte nooit de eerste met een bepaald probleem/vraag.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Nou precies Borrie! Je bent meestal niet de enige met een probleem! En dankjewel hts, voor je vraag en dat je het een goed initiatief vindt! Naast het elkaar helpen zijn wij ook van mening dat wij als Ziggo hier meer van kunnen leren.

Gr,
0 Kudos
JobM
Level 1
Hallo allemaal,

Ik ben Job, 31 jaar en woon samen met mijn vrouw in Utrecht. Sinds 2007 ben ik met veel plezier klant bij Ziggo. Ik kook graag, kijk vaak tv en sport daarnaast ook regelmatig. Ik ben online-savvy en altijd degene die bij familie en vrienden de ‘computer-problemen’ mag oplossen.

Als Channel Manager bij Ziggo ben ik verantwoordelijk voor de online klantenservice van Ziggo (www.ziggo.nl/klantenservice). Ik lees jullie vragen en reacties daarom met veel plezier regelmatig door om op zoek te gaan naar inzichten die voor alle klanten van Ziggo interessant kunnen zijn.

Jullie kunnen mij altijd via een privé bericht benaderen voor feedback over de online klantenservice (www.ziggo.nl/klantenservice) of een berichtje achterlaten op de feedback thread (https://community.ziggo.nl/off-topic-forum-19/feedback-ideeen-over-de-community-horen-graag-512) op de community.

Groeten!

Job
0 Kudos
honda
Level 4
hallo alle maal ik heb heelveel hobbys
zoals video en oudio en zit ook in het ziggo panel
en ik ben ook lid van de cosumenten bond en lees en zie veel testen wat mij
intreseert vooral techniek !
ik help ook op diverse forums op lossingen te zoeken als ze problemen met apperatuur hebben !
als ik de oor zaak weet geef ik dat door !
ik heb aldivese keren op het ziggo gebruikers forum mensen geholpen met hun probleem !
waar ze me voor bedankte !
ik wil op dit forum het zelfde gaan doen ! daar om ben ik blij om het hier ook te doen !
ik ben goed op de hoogte van kabel sataliet èn diverse providers en hun apperatuur !
maar ik weet niet alles en als ik iets niet zeker weet reageer ik ook niet !
ik lees ook veel niewe ontwikkelingen op alles wat met tv kabe en sataliet enz
ik heb ook nog vragen maar dat komt nog wel vrg honda
0 Kudos
Ratzymin
Level 1
Alex Ziggo wrote:
Hallo allemaal, Om elkaar wat beter te leren kennen mag je hier een omschrijving van jezelf plaatsen. Wat zijn je specialiteiten, hobby's etc. Wij stellen ons hier aan je voor.

GoedZaterdag,

Ik weet niet precies of ik hier wel thuis hoor, maar vooruit. Ik heb onlangs gereageerd of de interferentie van enkele zenders. En wie weet heb ik wel meer hulp nodig in de toekomst.
Ik schrijf onder de naam Ratzymin, maar mijn eigenlijke naam is Dick. Ik ben 60 jaar en ik zwerf graag over de wereld en doe dit al ruim 40 jaar. Verdere bezigheden zijn goede documentaires en mooie films kijken. (Voornamelijk NPO en Canvas) tussendoor boeken lezen en noodzakelijk werken doe ik ook nog.

0 Kudos
roellahaye
Level 1
Hoi ik ben roel,

42 jaar, getrouwd, 2 kids Lina en Mika en woon in het prachtige dorp Helden.

Ik heb ook een eigen website. Mocht je meer willen weten waarom kabel gewoon perfecto is: www.overstapweken.nu

De site heb ik opgezet omdat in de gemeente peel en maas glasvezel aangelegd is. Hoorde van diverse vrienden dat er nogal wat vragen waren over het wel en wee van kabel of glasvezel enz. Dus ben ik me erin gaan verdiepen. Er waren op dat moment zoveel aanbiedingen, maar ook broodje aap verhalen over glasvezel dat ik mijn info gedeeld heb op deze site.

Vervolgens ben ik aanraking gekomen met een bedrijf waarbij ik me kon aansluiten als reseller. 90% vd klanten nemen ziggo af, een goede 2e is xs4all en dan de glasvezel variant. Adsl wortd niet afgenomen, allemaal overstappers van adsl. Wat ik dan ook adviseer.

Zelf Ben ik al jaren een trouwe ziggo klant en zie geen reden om over te stappen naar glasvezel. Erg tevreden over de diensten die jullie leveren. Maar ook de ondersteuning die ik de afgelopen jaren van jullie heb mogen ontvangen. Waaronder een gratis herinstallatie van de aansluiting.

Kabel is perfecto en onderzoek wijst uit dat deze ook de juiste internet snelheid geeft en zelfs bijna 100% klaar is voor 3D en 4K tv. Ik promoot dan ook de kabel.:D

Grôeten v roel
0 Kudos
Joss1
Level 1
Dag allemaal,

Ik ben Jos, gepensioneerd, getrouwd, twee volwassen, uitwonende dochters, drie kleinkinderen. Mijn tijd is gevuld met m'n gezin, computers, muziek (actief en passief), luchtvaart en koken/bakken.
Soms weet ik niet waar ik vroeger de tijd vandaan haalde om m'n werk te doen...

Op computergebied ben ik redelijk ervaren. Sinds 1984 heb ik me ermee bezig gehouden. Een gelukje was dat ik indertijd cursussen systeembeheer en netwerken mocht volgen om het eerste computersysteem op onze school voor VO aan te leggen.
Veel vrienden en kennissen doen regelmatig een beroep op me om hen te helpen met computerproblemen. Dat begon al met MS-DOS, via Windows 3.1 tot en met Windows 8.

Het heeft mij ertoe gebracht om over te stappen van Windows-computers op Linux en Mac OSX. Met name het Apple-ecosysteem heeft mijn voorkeur. Ook hierin heb inmiddels ik een redelijke ervaring opgebouwd.
Waar mensen Windows 8 niet zien zitten, om welke reden dan ook, help ik ze met Linux. Na aanvankelijke aarzelingen krijg ik daarna veel enthousiasme terug.

Mijn muzikale belangstelling ligt in het klassieke vlak, van oude muziek tot ca. Berlioz. De actieve kant ligt momenteel voornamelijk in kerkelijke sfeer, want ik begeleid ons kerkkoor op orgel, piano en keyboard - maar ben wel een pure amateur.

Vele jaren ben ik zweefvlieger geweest, en die liefde voor de luchtvaart zal ook nooit vergaan. Een mooie blauwe lucht met witte wolken - dan ben ik in gedachten daarboven - het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Tenslotte, ik sta graag in de keuken. De dagelijkse maaltijd is voor mij geen enkel probleem, en ik experimenteer er graag bij. Daarnaast bak ik ons dagelijks brood, en vind ik het ook leuk om van tijd tot tijd een eigengebakken cake of ander gebak op tafel te zetten.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Kijk eens aan, Roel en Jos,

Dat zijn nog eens verhalen! 🙂 Dat zien we graag. Bedankt voor het positieve Kabel verhaal.
En aan Apple en Linux ervaring hebben we zeker wat op deze Community!

Dank jullie wel voor het delen.

Gr,
0 Kudos
fatman
Level 4
hoi, ik ben Frits en interesseer voor alles wat met PC, Smartphones,Tablets, en voor RC modelvliegen wat ik helaas niet meer kan, ik zit graag op diverse forums om mijn kennis wat op te vijzelen.
Ik hou beslist niet van alles wat met een I begint, IPad enz. dus beslist geen fan van APPEL.
Gezien mijn leeftijd kan ik uitstekend overweg met voornoemde apparaten, en help veel mensen ermee, waar ik dan veel voldoening van heb. 🙂
0 Kudos
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Topicstarter
Hallo Frits,

Welkom op de community.
Ik kan met je gedachten over Apple meepraten. Niet dat het slechte producten zijn, zeker niet!
Ik wens je heel veel plezier op de community.

Groet,
Alex
0 Kudos
Havanna
Level 17
Ik ben Jacob, 61 jaar oud en vanaf begin jaren tachtig bezig met computers.
Begonnen met de ZX80 en mijn all-time favoriet de BBC-B micro computer.
In de loop der jaren uiteraard verschillende pc's gehad, gekocht en zelf gebouwd.
Afgezien van de computer houd ik mij bezig met lezen, muziek luisteren, koken, elektronica en musea bezoeken.
De eerste drie combineer ik vaak. 🙂
Uiteraard is het in mijn omgeving bekend dat ik redelijk bedreven ben ik het fixen van problemen op elektronica en computer gebied.
Dus help ik regelmatig anderen.
0 Kudos
fatman
Level 4
Alex Ziggo wrote:
Hallo Frits,

Welkom op de community.
Ik kan met je gedachten over Apple meepraten. Niet dat het slechte producten zijn, zeker niet!
Ik wens je heel veel plezier op de community.

Groet,
Alex

Het zijn hele goede producten, maar voor Dummy's en je zit vast aan APPEL
0 Kudos
borry52
Level 15
Hallo, mijn naam is Rob. Mijn nickname “borry52” heb ik overgehouden van mijn militaire diensttijd, lichting 72-3, waar ik de bijnaam Bor of Borry kreeg naar Bor De Wolf uit de fabeltjeskrant. De 52 heb ik er aan toegevoegd omdat ik van 1952 ben.
Ik woon in Enschede en ben al sinds 1999 een tevreden gebruiker van, toen nog Castel@Home.
Getrouwd, twee kinderen die al jaren de deur uit zijn, en een kleinzoon.
Ik ben inmiddels met vroegpensioen maar heb de laatste 33 jaar gewerkt al servicetechnicus voor verkeersregelinstallaties en parkeersystemen.
Mijn hobby’s zijn Computers in de breedste zin van het woord, heb in ’74 al mijn eerste computer zelf gebouwd die bestond uit drie printen met acht 7 segments displays en een 8080 processor.
Later uitgebreid met een zelfbouw videoprocessor waar een oude Z/W tv aan hing.
Tevens houd ik van muziek luisteren, van oorsprong hardrock maar mijn interesse is nu veel breder.
En ik mag ook graag met mijn vrouw een paar keer per jaar verblijven op Gran Canaria.
Ik ben gek op techniek maar heb daarentegen helemaal niets met smartphones, dat vind ik ondingen.
We hebben allebei een hele simpele Nokia telefoon waar je mee kun bellen én…. er zit een uit-knop op.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Welkom Rob!

Leuke vakantie vooruitzichten elk jaar! 🙂

Ik heb het gevoel dat je aardig thuis bent in de computer wereld. Ik sleutel ook met computers, maar dat van jou is wel een tikkeltje hogere graad! Wel verrassend dat je visie op smartphones in tegengestelde richting staat 😛 ik ervaar het namelijk zo dat Pc's steeds meer in de richting gaan van smartphones gaan en smartphones steeds meer op een computer lijken.

Maar aan de andere kant, smartphones hebben een complete verandering ingeluid. Tegenwoordig vraag ik me bij sommige mensen af of ze ook nog wel eens face 2 face met anderen praten... 'The world is getting more social, but didn't we just change the meaning of social?'

Gr,
0 Kudos
borry52
Level 15
Ronald Ziggo wrote:
Welkom Rob!

Leuke vakantie vooruitzichten elk jaar! 🙂

Ik heb het gevoel dat je aardig thuis bent in de computer wereld. Ik sleutel ook met computers, maar dat van jou is wel een tikkeltje hogere graad! Wel verrassend dat je visie op smartphones in tegengestelde richting staat 😛 ik ervaar het namelijk zo dat Pc's steeds meer in de richting gaan van smartphones gaan en smartphones steeds meer op een computer lijken.

Maar aan de andere kant, smartphones hebben een complete verandering ingeluid. Tegenwoordig vraag ik me bij sommige mensen af of ze ook nog wel eens face 2 face met anderen praten... 'The world is getting more social, but didn't we just change the meaning of social?'

Gr,

Bedankt voor het welkom, Ronald Ziggo.

Ik ben van ook wel mening dat een smartphone een geweldige uitvinding is en ik ben het met je eens dat hierdoor de wereld compleet is veranderd.
Dat ik er niets mee heb en dat ik het ondingen vind is ook niet de schuld van de smartphone maar meer hoe sommige (de meeste) gebruikers er mee omgaan.
Persoonlijk vind ik het niet nodig om de hele dag met een computer in de zak te lopen en elke tien seconden te kijken of ik een berichtje heb. Wat een ander daar mee doet moet men zelf weten.
Ik weet ook wel dat niet iedereen zo is maar het stoort mij wel, als ik in een restaurant zit het mij opvalt dat er steeds minder met ‘mes en vork’ wordt gegeten omdat men één hand nodig heeft om de telefoon vast te houden.
Voorlopig houd ik het bij mijn desktop met drie schermen (wat sommigen ook onzin vinden maar het kan soms wel handig zijn) omdat ik veel met foto bewerking doe en met stamboom onderzoek.

Klikkerdeklik

Ook gebruik ik een Android tablet om mijn mailtjes te lezen en de bankzaken te regelen.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Graag gedaan 🙂

Drie schermen is altijd beter dan 1 zeg maar! Ik zie dat je de pc ook "sleutel" klaar hebt staan met de zijkant zo toegankelijk.

Ik lig nog dubbel om je opmerking "als ik in een restaurant zit het mij opvalt dat er steeds minder met ‘mes en vork’ wordt gegeten omdat men één hand nodig heeft om de telefoon vast te houden" 😄 Ik zag laatst ook een familie bij de McDonalds, allemaal met de mobiel bezig... gezellig 😉 Het wordt een beetje over gebruikt naar mijn mening.

Gr,
0 Kudos
diana
Level 1
Hallo,

ik ben Diana en ik woon in Capelle aan den ijssel.
mijn hobby is fitness en duiken.
ik ben A-technisch en ik hoop dat het forum mij kan helpen als ik tegen dingen ga aan lopen.
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hallo Diana,

Ik wil zelf ook altijd nog een keer duiken... Maar ja nog nooit tijd voor gemaakt 😉 Op het lijstje voor de volgende vakantie...
Dat A-technisch maakt helemaal niks uit 🙂 Deze community is inderdaad bedoeld om je juist te helpen verder te komen met de dingen waar je tegenaan loopt.

Veel plezier gewenst!

Gr,
0 Kudos
PieterBoes
Level 6
Ik ben Pieter, mijn achternaam is gelijk als van die koe in mijn Avatar, mijn bouwjaar is 1964.
Elektronische zaken als radio, tv en computers, hebben altijd mijn interesse gehad.
Mijn andere grote hobby is vakantie vieren, maar dat kan maar een paar weken per jaar.
Mijn vrouw en ik kijken veel tv, mijn vrouw vooral Engelse series (The Village op de BBC en Downton Abbey op ITV) en ik kijk graag naar natuurprogramma's zoals Vroege Vogels en programma's over spoorwegen zoals Railaway en Eisenbahnromantik (op de SWR).

Omdat veel van die programma's op Duitse en Engelse zenders worden uitgezonden hebben we naast de Ziggo-kabel ook een schotel hangen. Bijkomend voordeel is dat ik dan wèl alle regionale zenders kan ontvangen, ook die zenden regelmatig natuur-programma's uit! Niet alles wordt live gekeken dus nemen we ook veel op.

De pc's in huis, maar ook voor familieleden, bouw ik zelf. Kan ik zelf de onderdelen uitzoeken en gewoon met Windows 7 blijven werken. Pas sinds 2013 hebben we beiden ook een smartphone. Wat ik daar weer leuk aan vind is dat ik in de auto naar mijn favoriete radiozender kan luisteren (een Zwitserse zender via Tunein).

Kwa pakketten hebben we het zwaarste internetpakket en een abonnement op TV-Extra. Daar zitten wat leuke zenders tussen die wel leuk zijn als er even "niets op tv is".
0 Kudos
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Ha, dan deel je wel de naam van een goed deel van mijn jeugd 😉 haha

Welkom Pieter!

Dat zijn nogal wat zenders die je dan in totaal hebt. Dat met Windows 7 blijven werken beaam ik ook zeer! Met jouw kennis hebben we vast een goede aanwinst!

Alvast veel plezier gewenst!

Gr,
0 Kudos