John Warmen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E100-4 foutmelding

De tv geeft een CI+ Module melding

E100-4 Momentje, de smartcart wordt gecontroleerd. Over 10 seconden heb je weer beeld. Zo niet, Herstel alsjeblieft je smartcard. Kijk op ziggo.nl/E100 hoe je dit doet.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

En heb je de aanwijzingen gevolgd?

 

De smartcard voorzichtig schoongewreven?

 

Smartcardproblemen oplossen | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@michiel3 Kan gebeuren! Ik zie de kaart inderdaad actief staan. Hij heeft ook al een setje van ons systeem gehad. Het lastige is, dat het gaat om een koopkaart. Hier zit geen garantie meer op, waardoor ik hem niet kan omruilen voor een nieuwer exemplaar. Welk type module zit er nu in de tv en heb je het al geprobeerd met een andere module? De kaart zelf moet het zeker doen. 

Bekijk in context

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Dat kan kloppen, door verhuizing en 3 weken plat gelegen door Covid heeft de tv niet aangestaan, overigens met het zelf activeren werkte niet, ook niet na 24 uur maar wel nadat Lotte het heeft gedaan, daar zit dus ook een verschil in, gelukkig werkt het weer.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

En heb je de aanwijzingen gevolgd?

 

De smartcard voorzichtig schoongewreven?

 

Smartcardproblemen oplossen | Klantenservice | Ziggo

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @John Warmen en een warm welkom op de Community,

Balen dat je op je tv met CI Plus foutcode 100-4 te zien krijgt! Het is daarom goed dat je via dit forum een topic bent gestart. Heb je al gekeken naar het advies van expert @Steefb? De kans is groot dat het daarmee gelijk al is opgelost. Laat ons maar weten of het gelukt is, anders helpen wij je hier graag verder. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@John Warmen We zijn erg benieuwd of de tips die gegevens zijn n.a.v. je vraag ook hebben geleid tot de oplossing. Laat je het weten?

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Het is simpel, net vernomen dat Ziggo de service na 1 jaar uitzet om je te dwingen om het voor euro 2 per maand weer te activeren, ik heb nl de kaart ooit gekocht

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @michiel3
Dat zit toch net even anders. Als een smartcard actief staat onder je abonnement, kun je deze gewoon gebruiken en zullen we deze niet uitzetten of verwijderen. Mocht de smartcard reeds gedeactiveerd zijn, dan werkt hij niet meer en kan hij ook niet meer toegevoegd worden. 

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Volgens Ziggo is de smartcard actief en zien ze hem, ik kan kanaal 1,,2,3,13 en 14 zien, maar Ziggo gaf aan als ik weer wilde kijken moest ik euro 2 per maand gaan betalen en dan deed de kaart het weer. Na het gesprek is de foutcode inmiddels verandert van E100-4 naar dat de card niet herkent wordt. Iets klopt er niet. Voor mij is de twijfel toch groot dat Ziggo op deze manier allemaal euro 2 extra per kaart wil hebben voor die kaarten die eerst voor vast bedrag verkocht zijn. Want waarom komen de zender bewust niet door

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Kun jij hier de laatste 3 cijfers van deze smartcard eens delen en je postcode en huisnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik even mee. 

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

** Moderator: Adresgegevens verwijderd ** 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@michiel3 De vraag was om je postcode en huisnummer toe te voegen aan je profiel, dan zijn ze niet, zoals nu, voor heel de wereld te lezen.

Morgen zal een Ziggo moderator deze privégegevens weghalen.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

oeps, dank je wel, heb ik net gedaan, ben groentje hier

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@michiel3 Kan gebeuren! Ik zie de kaart inderdaad actief staan. Hij heeft ook al een setje van ons systeem gehad. Het lastige is, dat het gaat om een koopkaart. Hier zit geen garantie meer op, waardoor ik hem niet kan omruilen voor een nieuwer exemplaar. Welk type module zit er nu in de tv en heb je het al geprobeerd met een andere module? De kaart zelf moet het zeker doen. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Het zelf reactiveren van je smartcard werkt nu iig, ik heb het zojuist geprobeerd. Zorg dan wel dat de kaart juist in de module zit, de module in de tv en de tv aan.

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

De kaart doet het weer, ik kan de zenders weer ontvangen. Dank voor het weer activeren van de kaart. Blijft voor mij toch Dubieus dat na mij melding op het dit form en met hulp van de personen de kaart weer in staat. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@michiel3  schreef:

De kaart doet het weer, ik kan de zenders weer ontvangen. Dank voor het weer activeren van de kaart. Blijft voor mij toch Dubieus dat na mij melding op het dit form en met hulp van de personen de kaart weer in staat. 


@michiel3 Als de smartcard een aantal weken niet gebruikt is, dan valt de verbinding met de smartcard uit in het Ziggo systeem.

Als je de smartcard in je Mijn Ziggo ziet staan, kun je zelf de smartcard zelf weer activeren door erachter te klikken en de stappen te volgen om de zenders Opnieuw op te halen.

Dit zetje heeft Lotte van Ziggo nu gegeven in je Mijn Ziggo aan je smartcard.

michiel3

Level 4
  • 21Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Dat kan kloppen, door verhuizing en 3 weken plat gelegen door Covid heeft de tv niet aangestaan, overigens met het zelf activeren werkte niet, ook niet na 24 uur maar wel nadat Lotte het heeft gedaan, daar zit dus ook een verschil in, gelukkig werkt het weer.

Uitgelicht topic