1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
trebor66

Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

E-mail adressen overzetten mogelijk?

Denk niet dat het mogelijk is maar wil het toch vragen.  Is het mogelijk om e-mail adressen over te zetten die gekoppeld zijn aan eerdere Mijn Ziggo omgeving. Ik gebruik nu bijvoorbeeld nog een ziggo e-mail adres terwijl ik al had opgezegd, omdat je vervolgens nog een half jaar bij je webmail kan na beëindiging van je abonnement. Nu weer een nieuwe Mijn Ziggo omgeving, waar ik weer nieuwe e-mail adressen kan aanmaken. Terwijl ik liever de oude adressen zou willen gebruiken, maar dat kan niet in de nieuwe Mijn Ziggo omgeving, omdat die uiteraard in gebruik zijn in de oude Mijn Ziggo omgeving.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 338Posts
  • 63Oplossingen
  • 201Likes

Goedemorgen @trebor66 ,

Wel zo fijn om je vertrouwde e-mailadressen te kunnen gebruiken. Ik zie dat @anoniemforum  je vraag al beantwoord heeft. Helaas worden e-mailadressen niet meer omgezet naar nieuwe / andere klantnummers. Als een klantnummer opgezegd is, dan verdwijnen e-mailadressen automatisch na 6 maanden. 

Na opzeggen, zorgen we er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Stel het automatisch doorsturen van e-mails eenvoudig in via deze 8 stappen;

1. Log in op Ziggo Mail met je e-mailadres en wachtwoord.

2. Klik rechtsboven in het menu op het tandwieltje. Je komt nu in het scherm Basisinstellingen.

3. Klik in het linkermenu op E-mail.

4. Klik daarna op de knop Automatisch doorsturen in het midden van je scherm.

5. Zet het schuifje naast Automatisch doorsturen op groen.

6. Vul bij Alle inkomende berichten doorsturen naar dit adres het e-mailadres in waarnaar je de berichten automatisch wilt laten doorsturen. Klik daarna op Wijzigingen doorvoeren.

7. Wil je een kopie van het bericht bewaren? Plaats dan een vinkje bij Een kopie van het bericht opslaan.

8. Wil je de regels die je bij Filter Regels hebt ingesteld ook toepassen op de doorgestuurde e-mails? Zet dan een vinkje bij Verwerk ook de erop volgende regels.

Ben je het wachtwoord van je e-mail vergeten? In Mijn Ziggo stel je eenvoudig een nieuw wachtwoord in voor je e-mailadres. In ons stappenplan laten we zien hoe je dit doet. Let op, na opzegging is het wijzigen van het wachtwoord van MijnZiggo en je Ziggo e-mail niet meer mogelijk. 

Kijk hier voor meer informatie;

Nieuwe e-mailwachtwoord kiezen

E-mail automatisch doorsturen

E-mail mogelijkheden, dit kun je allemaal met e-mail van Ziggo

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

helaas is dat niet mogelijk 

wegens AVG worden e-mailadressen niet meer overgezet,

alleen bij uitzonderlijke gevallen zoals overlijden is het nog mogelijk

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

Die privacy zie ik niet zo, als ik er van uit ga dat de e-mail adressen nu ook aan mij zijn gekoppeld.

Maar waarschijnlijk kijk ik ergens overheen.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

Ziggo kan niet nagaan of het e-mailadres met de inhoud van het postvak wat je wilt overzetten wel echt van jou is (de contracthouder)

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

De e-mail adressen zijn gekoppeld aan de op dat moment actieve Mijn Ziggo omgevingen denk ik. Met de bijbehorende klantnummers. Maar snap dat het ingewikkeld ligt.  Ook niet zo'n probleem, ik maak wel weer nieuwe aan in de nieuwe Mijn Ziggo omgeving.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

is de Mijn Ziggo omgevingen van jou zelf ? of van een andere klant ?

als je wegens verhuizing een nieuwe abonnement wilt of hebt afgesloten kun je beter het huidige abonnement over verhuizen dan behoud je ook de e-mailadressen 

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 338Posts
  • 63Oplossingen
  • 201Likes

Goedemorgen @trebor66 ,

Wel zo fijn om je vertrouwde e-mailadressen te kunnen gebruiken. Ik zie dat @anoniemforum  je vraag al beantwoord heeft. Helaas worden e-mailadressen niet meer omgezet naar nieuwe / andere klantnummers. Als een klantnummer opgezegd is, dan verdwijnen e-mailadressen automatisch na 6 maanden. 

Na opzeggen, zorgen we er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Stel het automatisch doorsturen van e-mails eenvoudig in via deze 8 stappen;

1. Log in op Ziggo Mail met je e-mailadres en wachtwoord.

2. Klik rechtsboven in het menu op het tandwieltje. Je komt nu in het scherm Basisinstellingen.

3. Klik in het linkermenu op E-mail.

4. Klik daarna op de knop Automatisch doorsturen in het midden van je scherm.

5. Zet het schuifje naast Automatisch doorsturen op groen.

6. Vul bij Alle inkomende berichten doorsturen naar dit adres het e-mailadres in waarnaar je de berichten automatisch wilt laten doorsturen. Klik daarna op Wijzigingen doorvoeren.

7. Wil je een kopie van het bericht bewaren? Plaats dan een vinkje bij Een kopie van het bericht opslaan.

8. Wil je de regels die je bij Filter Regels hebt ingesteld ook toepassen op de doorgestuurde e-mails? Zet dan een vinkje bij Verwerk ook de erop volgende regels.

Ben je het wachtwoord van je e-mail vergeten? In Mijn Ziggo stel je eenvoudig een nieuw wachtwoord in voor je e-mailadres. In ons stappenplan laten we zien hoe je dit doet. Let op, na opzegging is het wijzigen van het wachtwoord van MijnZiggo en je Ziggo e-mail niet meer mogelijk. 

Kijk hier voor meer informatie;

Nieuwe e-mailwachtwoord kiezen

E-mail automatisch doorsturen

E-mail mogelijkheden, dit kun je allemaal met e-mail van Ziggo

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

Dank voor de reacties, zal het ziggo e-mail adres waar ik nu nog bij kan voor een paar maanden, instellen op forwarden. En in de nieuwe omgeving nieuwe e-mail adressen aanmaken, zodra dat mogelijk is (vandaag waarschijnlijk, na installatie van de apparatuur)

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10413Posts
  • 597Oplossingen
  • 2979Likes

het beste kun je een e-mailadres bij hotmail (outlook) of gmail aanmaken dan ben je voor e-mail niet meer afhankelijk van je provider 

trebor66
Topicstarter
Level 11
  • 551Posts
  • 12Oplossingen
  • 154Likes

Gelukkig gaat iedereen daar zelf over.