Gebruik jij bij het inloggen het vinkje 'Houd mij aangemeld' en word je alsnóg binnen een paar uur uitgelogd op hetzelfde apparaat? Laat het ons weten!
Wij hebben eerder feedback gehad over dat je zo vaak opnieuw moet inloggen. Wij willen graag uitzoeken wat er precies gebeurt en we willen antwoord geven op de vraag: wat is 'vaak'?
Deels is het logisch gedrag dat je in sommige situaties wordt uigelogd. Dit is vanwege de veiligheid, zodat je na bijvoorbeeld een netwerkswitch of na een paar dagen standaard opnieuw moet inloggen. Maar merk je dat je bijvoorbeeld al na een half uur automatisch bent uitgelogd terwijl je de optie 'Houd mij aangemeld' gebruikt? Dan gaat er iets mis!
Wij zijn op zoek naar voorbeelden. Daarbij is het belangrijk dat we zo'n volledig mogelijk beeld krijgen van de situatie. Hierbij een aantal vragen waar je rekening mee kan houden:
- Hoeveel tijd zit er tussen je login en het automatisch uitloggen?
- Welke browser gebruik je?
- Is het vinkje 'Houd mij aangemeld' actief?
- Welke cookies zijn actief?
- Ben je inmiddels op een ander netwerk actief (of bijvoorbeel van wifi naar mobiel netwerk)?
- Gebruik je Aanmelden via Mijn Ziggo of meld je je aan via je gebruikersnaam en wachtwoord? Voorbeeld:
Laat het ons weten als je het gevoel hebt dat je te vaak automatisch wordt uitgelogd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
soms moet ik meerdere keren per dag inloggen wifi of 4g 5g
ios Safari
Bedankt voor je reactie @anoniemforum
Log je in via Mijn Ziggo of gebruik je je Community gebruikersnaam en wachtwoord?
En heb je daarbij 'Houd mij aangemeld' aangevinkt?
Mijn ziggo
'Houd mij aangemeld' is aangevinkt
Hoi @Marianne
Sorry, maar ik moet ook melden dat ik elke keer opnieuw moet inloggen.
Mijn inlog is aangepast, zoals je waarschijnlijk wel weet, maar nu blijf ik niet meer ingelogd.
Ik log in via Aanmelden zonder Mijn Ziggo en klik dan op Houd mij aangemeld. Als ik mijn computer niet uit zet dan wil die het nog wel doen (af en toe ook niet, het is wisselend).
Hier mijn info:
- Hoeveel tijd zit er tussen je login en het automatisch uitloggen?
Zeker bij het uitzetten van mijn browser en mijn iMac, dan moet ik opnieuw inloggen. En soms doet die het ook als ik een lange tijd niet online ben geweest met mijn safari browser (dat is echt verschillend, jammer genoeg)
- Welke browser gebruik je?
Zoals al beschreven, Safari op mijn iMac (Apple M1, Ventura 13.3.1 (a) - Safari versie: 16.4)
Daarnaast gebruik ik ook nog Privédoorgifte (verbergt mijn IP-adres en surfgedrag). Maar ook al zou ik deze NIET aan hebben, dan ervaar ik hetzelfde probleem. Daar ligt het niet aan en Privédoorgifte is NIET meer in beta!!
- Is het vinkje 'Houd mij aangemeld' actief?
Ja, die is actief
- Welke cookies zijn actief?
Nee, die dingen zet ik altijd op ZO MIN mogelijk 🙂
- Ben je inmiddels op een ander netwerk actief (of bijvoorbeel van wifi naar mobiel netwerk)?
Nee hoor, ik ben altijd thuis actief en nooit ergens anders
- Gebruik je Aanmelden via Mijn Ziggo of meld je je aan via je gebruikersnaam en wachtwoord?
Ik gebruik Aanmelden zonder Mijn Ziggo (gebruikersnaam en wachtwoord)
Het valt mij op dat ik op mijn iPhone wel gewoon ingelogd blijft en hier niet uitgeknikkerd ben, nadat ik uitlog. Dus vreemd genoeg blijft het bij mijn iPhone wel goed doen.
Op de community inloggen gaat meestal zonder problemen. De aanmeld issue begint als ik op MijnZiggo iets wil checken of SmartWifi. Dan moet ik me opnieuw aanmelden. De volgende dag weer. Ook al staat het vinkje aan.
Nu gebruik ik die twee apps niet vaak. Al enkele maanden niet. Maar de laatste week sinds we aan het verhuizen zijn moet ik instellingen checken in het modem op twee plekken. Iedere wisseling lijkt de inlog te triggeren. Het zijn twee verschillende abonnementen maar alles gaat op dezelfde mobiel.
Laatste android versie. Op samsung S20.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! @bloemen64 ervaar jij dit nu op Mijn Ziggo en/of Smart Wifi? Of bedoel je dat je automatisch uitgelogd wordt op de Community ma gebruik van een van deze apps?
@Rikst op beide apps gebeurd het "vergeten".
Ik heb twee accounts. Klik ik op MijnZiggo dan wordt de laatste inlog gedaan zonder mopperen. Log ik uit en weer in met mijn tweede account dan komt de sms controle. Log ik uit en start de app opnieuw. Geen probleem. Log ik uit en opnieuw in met account 1 dan is er weer sms controle. Bij iedere wissel komt de controle. De cookies lijken geen account info te bevatten waardoor je maar 1 account kunt gebruiken zonder inlog issues.
Zonder te wisselen van account gebeurd het ook vaak als je van netwerk wisselt. Dan kan van wifi1 naar wifi2 zijn of wifi1 naar 4g.
Op mijn laptop kan het weken goed gaan en dan opeens twee dagen op rij de sms controle krijgen als ik op het forum iets wil plaatsen. Dat ik dan uitgelogd ben geworden merk ik pas als er geen reageer box is. Dan log ik in en komt de sms controle. Dat kan de volgende dag weer gebeuren.
Dit speelt al een aantal maanden en is met vlagen, storend tot erg vervelend.
In dit topic hebben we het niet over de apps van Ziggo, maar ovet het ingelogd blijven op deze Community.
Ondertussen heb ik jullie voorbeelden verzameld en kijkt Khoros ook met ons mee, zij hebben iets soortgelijks opgemerkt. Maar we zijn het nog wel aan het uitpluizen. Zo zijn zij benieuwd naar het volgende:
Heb je in je browser ingesteld dat cookies automatisch na een bepaalde periode worden verwijderd?
Of heb je het zo ingericht dat cookies direct worden verwijderd na het sluiten van je browser?
En gebruik je een VPN? Wanneer je IP adres wijzigt moet je sowieso ook opnieuw inloggen.
@anoniemforum @EnergieBoy en ben ook benieuwd naar anderen hun ervaringen!
Ik had het ook over gebruik van mijn browser en niet over de app 😉.
Heb je in je browser ingesteld dat cookies automatisch na een bepaalde periode worden verwijderd? Of heb je het zo ingericht dat cookies direct worden verwijderd na het sluiten van je browser?
Nee, de koekjes die ik koop bij Ziggo blijven gewoon in de koektrommel. Ik kan je zeggen, als ik ze niet op eet dan beginnen ze behoorlijk oud te worden. Dus we verwijderen geen koekjes na een bepaalde tijd en ook bij het dichtdoen van de doos gaan er geen koekjes meer verloren (dus er worden geen koekjes verwijderd na het afsluiten van mijn browser)
En gebruik je een VPN?
Gebruik geen VPN, daar kan het niet aan liggen.
Hi @Marianne
Ik heb net nog even een test gedaan met bewaard inloggen en je zal net zien, het werkt nu prima. Computer uit en weer aan, ik kan zo weer in de Community. Maar dat is al binnen 2 minuten dat het nog werkt. Ga zo mijn computer afsluiten en dan morgen weer kijken bij het aanzetten of het dan goed gaat. Ik hou je op de hoogte.
Heb je in je browser ingesteld dat cookies automatisch na een bepaalde periode worden verwijderd?
Of heb je het zo ingericht dat cookies direct worden verwijderd na het sluiten van je browser?
Safari privé modes
in Chrome zonder privé mode zelfde
En gebruik je een VPN?
nee
Leuk he, vanmorgen deed ik mijn computer aan en wat denk je, ik ben nog steeds ingelogd. Dagen hiervoor helemaal niet, nu opeens weer wel. Ik heb gisteren wel opnieuw de koekjes aangepast, met ingedachten van de vragen die je gaf. Het is overigens wel vreemd, want ik zit ook bij Vodafone op de community, daar hetzelfde gedaan, en daar ben ik wel weer uitgelogd (ook met nieuwe koekjes).
Er is nog altijd werk aan de winkel 🙂
Bedankt voor de koekjesverhalen! Krijg hier wel spontaan koekjestrek van haha. Goed om te weten dat je dus niet de cookies verwijderd. IK ben benieuwd wat er dan de komende dagn gebeurt zonder dat je iets van cookieinstellingen aanpast en verder geen cookies verwijderd.
Het ligt niet aan de koekjes, mijn test nu, ik moet toch elke keer weer inloggen, ook bij Vodafone, als mijn computer uit is geweest 😞 - Dus het gaat niet zoals moet gaan. Ik zal, voor deze keer, een andere browser installeren en kijken wat die doet. Na het weekend kom ik weer met meer info.
Fijn weekend en eet smakelijk @Marianne 😉
Inmiddels hebben we van Khoros teruggekregen dat er in een paar gevallen opnieuw moet worden ingelogd. Dit zit hem in het niet herkennen van de cookie of het aanmaken van een nieuwe cookie, het veranderen van IP-adres en het veranderen van browser. Het kan dus zijn dat als je de Community op je mobiel en laptop gebruikt de Community je alsnog opnieuw moet inloggen. We kunnen dus niet voorkomen dat je vlekkeloos blijft ingelogd helaas.
Fyi, for whom it may concerns:
Je kan niet gelijktijdig in het forum (obv inlog Mijn Ziggo/Vodafone) (eerste browser tab desktop) en Mijn Ziggo (tweede browser tab desktop) ingelogd zijn, bij Mijn Ziggo kreeg ik deze om mijn oren:
En ingelogd blijven vink werkt niet voor dit forum.
En ik word daardoor gek van het 2FA smscode steeds opnieuw moeten invoeren.
<---Begin rant
Terwijl ik alleen maar een printje wilde maken van mijn privacy instellingen in Mijn Ziggo (webbased).
Dat ging ook al niet lekker, omdat ie in het printvoorbeeld voor opslaan als pdf mijn oude instellingen (vd communicatie) liet zien (terwijl nieuwe instellingen met button opslaan had gedaan). Bij het closen van dat printvoorbeeld toonde hij wel weer mijn nieuwe instellingen. Echter na wisselen van scherm, bv naar produkten en weer terug naar privacy, stonden mijn oude instellingen er weer.
Daarom naar dit forum gegaan of er iets over bekend was.
Daarna in deze inlog rabbit hole beland.
Even later na een goede inlog bij Mijn Ziggo waren mijn nieuwe privacy instellingen wel weer gesaved. Duurt misschien een tijdje voordat ie het heeft geprocessed? Geen RT, maar batch based op mijn een mainframe oid ;^( .
Anyway mijn pdfprintje is dus uiteindelijk gelukt, maar ben wel een uur verder met dit gedonder voor een simpele privacy change. Welkom in deze digitale wereld...where simple meets stupidity.
End rant--->
Ik kijk alleen op mijn mobiel, Pixel 8a met Firefox en mijn fenomeen is vreemder dan ik zelf zou geloven.
De ene keer ben ik niet ingelogd hier, ik kijk wat berichten na en denk mooi weinig spannends, en dan kijk ik later op de dag of de volgende dag weer en dan ben ik ineens wel weer ingelogd, zo vanavond de eerste keer niet, nu weer wel, zonder opnieuw in te loggen.
Hi @qjew Vanaf wanneer krijg je deze foutmelding te zien in Mijn Ziggo? Direct na het inloggen of op een ander moment?
Inderdaad, wat een werk om dat even vast te leggen. Ik heb dit niet kunnen reproduceren en we hebben hier geen andere voorbeelden van gezien, ik geef deze melding van je in ieder geval door.
@PJD_ Ik ben even benieuwd, was dit iedere keer op hetzelfde apparaat en via dezelfde verbinding?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.