Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Deel je ervaringen over automatisch uitloggen

Gebruik jij bij het inloggen het vinkje 'Houd mij aangemeld' en word je alsnóg binnen een paar uur uitgelogd op hetzelfde apparaat? Laat het ons weten! 


Wij hebben eerder feedback gehad over dat je zo vaak opnieuw moet inloggen. Wij willen graag uitzoeken wat er precies gebeurt en we willen antwoord geven op de vraag: wat is 'vaak'?

 

Deels is het logisch gedrag dat je in sommige situaties wordt uigelogd. Dit is vanwege de veiligheid, zodat je na bijvoorbeeld een netwerkswitch of na een paar dagen standaard opnieuw moet inloggen. Maar merk je dat je bijvoorbeeld al na een half uur automatisch bent uitgelogd terwijl je de optie 'Houd mij aangemeld' gebruikt? Dan gaat er iets mis! 

 

Wij zijn op zoek naar voorbeelden. Daarbij is het belangrijk dat we zo'n volledig mogelijk beeld krijgen van de situatie. Hierbij een aantal vragen waar je rekening mee kan houden:

 

- Hoeveel tijd zit er tussen je login en het automatisch uitloggen?

- Welke browser gebruik je?

- Is het vinkje 'Houd mij aangemeld' actief? 

- Welke cookies zijn actief?

- Ben je inmiddels op een ander netwerk actief (of bijvoorbeel van wifi naar mobiel netwerk)?

- Gebruik je Aanmelden via Mijn Ziggo of meld je je aan via je gebruikersnaam en wachtwoord? Voorbeeld:  

 

Aanmelden zonder Mijn ZiggoAanmelden zonder Mijn Ziggo

 

Laat het ons weten als je het gevoel hebt dat je te vaak automatisch wordt uitgelogd.  

16 Reacties 16
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

soms moet ik meerdere keren per dag inloggen wifi of 4g 5g

ios Safari

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Bedankt voor je reactie @anoniemforum 


Log je in via Mijn Ziggo of gebruik je je Community gebruikersnaam en wachtwoord?

 

En heb je daarbij 'Houd mij aangemeld' aangevinkt? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

Mijn ziggo 

'Houd mij aangemeld' is aangevinkt

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Marianne 
Sorry, maar ik moet ook melden dat ik elke keer opnieuw moet inloggen.
Mijn inlog is aangepast, zoals je waarschijnlijk wel weet, maar nu blijf ik niet meer ingelogd.

Ik log in via Aanmelden zonder Mijn Ziggo en klik dan op Houd mij aangemeld. Als ik mijn computer niet uit zet dan wil die het nog wel doen (af en toe ook niet, het is wisselend). 

Hier mijn info:

- Hoeveel tijd zit er tussen je login en het automatisch uitloggen?
Zeker bij het uitzetten van mijn browser en mijn iMac, dan moet ik opnieuw inloggen. En soms doet die het ook als ik een lange tijd niet online ben geweest met mijn safari browser (dat is echt verschillend, jammer genoeg)

- Welke browser gebruik je?
Zoals al beschreven, Safari op mijn iMac (Apple M1, Ventura 13.3.1 (a) - Safari versie: 16.4)
Daarnaast gebruik ik ook nog Privédoorgifte (verbergt mijn IP-adres en surfgedrag). Maar ook al zou ik deze NIET aan hebben, dan ervaar ik hetzelfde probleem. Daar ligt het niet aan en Privédoorgifte is NIET meer in beta!!

- Is het vinkje 'Houd mij aangemeld' actief?
Ja, die is actief
 

- Welke cookies zijn actief?
Nee, die dingen zet ik altijd op ZO MIN mogelijk 🙂

- Ben je inmiddels op een ander netwerk actief (of bijvoorbeel van wifi naar mobiel netwerk)?
Nee hoor, ik ben altijd thuis actief en nooit ergens anders 

- Gebruik je Aanmelden via Mijn Ziggo of meld je je aan via je gebruikersnaam en wachtwoord? 

Ik gebruik Aanmelden zonder Mijn Ziggo (gebruikersnaam en wachtwoord)

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Het valt mij op dat ik op mijn iPhone wel gewoon ingelogd blijft en hier niet uitgeknikkerd ben, nadat ik uitlog. Dus vreemd genoeg blijft het bij mijn iPhone wel goed doen. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Op de community inloggen gaat meestal zonder problemen. De aanmeld issue begint als ik op MijnZiggo iets wil checken of SmartWifi. Dan moet ik me opnieuw aanmelden. De volgende dag weer. Ook al staat het vinkje aan.

Nu gebruik ik die twee apps niet vaak. Al enkele maanden niet. Maar de laatste week sinds we aan het verhuizen zijn moet ik instellingen checken in het modem op twee plekken. Iedere wisseling lijkt de inlog te triggeren. Het zijn twee verschillende abonnementen maar alles gaat op dezelfde mobiel.

 

Laatste android versie. Op samsung S20.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! @bloemen64 ervaar jij dit nu op Mijn Ziggo en/of Smart Wifi? Of bedoel je dat je automatisch uitgelogd wordt op de Community ma gebruik van een van deze apps?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Rikst op beide apps gebeurd het "vergeten".

 

Ik heb twee accounts. Klik ik op MijnZiggo dan wordt de laatste inlog gedaan zonder mopperen. Log ik uit en weer in met mijn tweede account dan komt de sms controle. Log ik uit en start de app opnieuw. Geen probleem. Log ik uit en opnieuw in met account 1 dan is er weer sms controle. Bij iedere wissel komt de controle. De cookies lijken geen account info te bevatten waardoor je maar 1 account kunt gebruiken zonder inlog issues.

 

Zonder te wisselen van account gebeurd het ook vaak als je van netwerk wisselt. Dan kan van wifi1 naar wifi2 zijn of wifi1 naar 4g.

 

Op mijn laptop kan het weken goed gaan en dan opeens twee dagen op rij de sms controle krijgen als ik op het forum iets wil plaatsen. Dat ik dan uitgelogd ben geworden merk ik pas als er geen reageer box is. Dan log ik in en komt de sms controle. Dat kan de volgende dag weer gebeuren.

Dit speelt al een aantal maanden en is met vlagen, storend tot erg vervelend. 

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

In dit topic hebben we het niet over de apps van Ziggo, maar ovet het ingelogd blijven op deze Community. 

Ondertussen heb ik jullie voorbeelden verzameld en kijkt Khoros ook met ons mee, zij hebben iets soortgelijks opgemerkt. Maar we zijn het nog wel aan het uitpluizen. Zo zijn zij benieuwd naar het volgende:

 

Heb je in je browser ingesteld dat cookies automatisch na een bepaalde periode worden verwijderd?

Of heb je het zo ingericht dat cookies direct worden verwijderd na het sluiten van je browser?

 

En gebruik je een VPN? Wanneer je IP adres wijzigt moet je sowieso ook opnieuw inloggen. 

 

@anoniemforum @EnergieBoy en ben ook benieuwd naar anderen hun ervaringen!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik had het ook over gebruik van mijn browser en niet over de app 😉.


Heb je in je browser ingesteld dat cookies automatisch na een bepaalde periode worden verwijderd? 
Of heb je het zo ingericht dat cookies direct worden verwijderd na het sluiten van je browser?

Nee, de koekjes die ik koop bij Ziggo blijven gewoon in de koektrommel. Ik kan je zeggen, als ik ze niet op eet dan beginnen ze behoorlijk oud te worden. Dus we verwijderen geen koekjes na een bepaalde tijd en ook bij het dichtdoen van de doos gaan er geen koekjes meer verloren (dus er worden geen koekjes verwijderd na het afsluiten van mijn browser)

 

En gebruik je een VPN? 
Gebruik geen VPN, daar kan het niet aan liggen. 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hi @Marianne 
Ik heb net nog even een test gedaan met bewaard inloggen en je zal net zien, het werkt nu prima. Computer uit en weer aan, ik kan zo weer in de Community. Maar dat is al binnen 2 minuten dat het nog werkt. Ga zo mijn computer afsluiten en dan morgen weer kijken bij het aanzetten of het dan goed gaat. Ik hou je op de hoogte. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

Heb je in je browser ingesteld dat cookies automatisch na een bepaalde periode worden verwijderd?

Of heb je het zo ingericht dat cookies direct worden verwijderd na het sluiten van je browser?

 

Safari privé modes

in Chrome zonder privé mode zelfde 

 

En gebruik je een VPN?

 

nee

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Leuk he, vanmorgen deed ik mijn computer aan en wat denk je, ik ben nog steeds ingelogd. Dagen hiervoor helemaal niet, nu opeens weer wel. Ik heb gisteren wel opnieuw de koekjes aangepast, met ingedachten van de vragen die je gaf. Het is overigens wel vreemd, want ik zit ook bij Vodafone op de community, daar hetzelfde gedaan, en daar ben ik wel weer uitgelogd (ook met nieuwe koekjes). 

Er is nog altijd werk aan de winkel 🙂

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Bedankt voor de koekjesverhalen! Krijg hier wel spontaan koekjestrek van haha. Goed om te weten dat je dus niet de cookies verwijderd. IK ben benieuwd wat er dan de komende dagn gebeurt zonder dat je iets van cookieinstellingen aanpast en verder geen cookies verwijderd.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Het ligt niet aan de koekjes, mijn test nu, ik moet toch elke keer weer inloggen, ook bij Vodafone, als mijn computer uit is geweest 😞 - Dus het gaat niet zoals moet gaan. Ik zal, voor deze keer, een andere browser installeren en kijken wat die doet. Na het weekend kom ik weer met meer info. 

Fijn weekend en eet smakelijk @Marianne 😉

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Inmiddels hebben we van Khoros teruggekregen dat er in een paar gevallen opnieuw moet worden ingelogd. Dit zit hem in het niet herkennen van de cookie of het aanmaken van een nieuwe cookie, het veranderen van IP-adres en het veranderen van browser. Het kan dus zijn dat als je de Community op je mobiel en laptop gebruikt de Community je alsnog opnieuw moet inloggen. We kunnen dus niet voorkomen dat je vlekkeloos blijft ingelogd helaas.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic