Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2787Posts
  • 290Oplossingen
  • 2313Likes

De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?

Zoals je waarschijnlijk al hebt opgemerkt is de Ziggo Community flink onder handen genomen. Om je een klein beetje wegwijs te maken hebben we alle nieuwe features en aanpassingen voor je op een rijtje gezet, ontdek het nu!

De categorieën op de schop
Om meer overzicht te creëren op de homepagina hebben we een aantal subcategorieën samengevoegd of in de ban gedaan. Zo vind je makkelijker het antwoord op je vraag. Ook kan je linksboven via Menu makkelijk naar een andere subcategorie. Scrol er maar eens doorheen.

Stel je vraag
Zit je met een prangende vraag maar twijfel je in welke categorie je deze het beste kan stellen? Geen nood, want daar hebben we wat op bedacht. Vanaf nu kun je je vraag kwijt in de categorie: Stel je vraag. De moderators zorgen ervoor dat het topic in de juiste categorie terecht komt.
Nieuwe gebruikerstitels
Vanaf nu kom je een aantal nieuwe gebruikerstitels tegen. Zo weet je precies hoe actief andere leden op de Community zijn en kan je zelf sneller in titel stijgen. Ben je net nieuw op de Community, dan maakt je dat een echte Meekijker, Ontdekker of Meedenker. Ben je al wat langer actief, dan kan je zo worden benoemd tot Stamgast of bijvoorbeeld Raadgever.

Design
De Community heeft vanaf nu een nieuwe look & feel. We zijn voor een fris en strak design gegaan, natuurlijk geheel in Ziggo-stijl. Ook klik je nu makkelijker door naar andere categorieën en vind je in elke subcategorie meer uitgelichte topics terug. Wat vind jij van het nieuwe design? We zijn benieuwd!

Badges, spaar ze allemaal!
Praktisch alle badges hebben een metamorfose ondergaan en er zijn heel wat badges bijgekomen. Kijk nu in je profiel welke badges bij jou zijn veranderd en laat weten wat je ervan vindt. Het sparen kan beginnen, want je krijgt er bijvoorbeeld al één als je je profiel invult. Om je een idee te geven, hier een kleine greep uit de nieuwe collectie:

Neem een kijkje en laat ons weten wat jij er van vindt!
65 Reacties 65
Meldingen
Aan Uit
Smid70

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Boompieapp wrote:

Smid70 wrote:
Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.
Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.

Nee dus, nieuw gestarte topics.
Maar ik zoek wel verder naar een oplossing want de optie uitzetten kom ik nergens tegen.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Be rt wrote:
Ik kreeg gister en vandaag vaak een Bad request, cookies to large, cookies verwijderen lost dit, maar cookies verwijderen lijkt steeds vaker te moeten gebeuren om de diverse problemen van deze website op te lossen.

Misschien Cache legen Be rt ?
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3993Posts
  • 81Oplossingen
  • 3071Likes
Smid70 wrote:

Boompieapp wrote:

Smid70 wrote:
Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.
Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.
Nee dus, nieuw gestarte topics.
Maar ik zoek wel verder naar een oplossing want de optie uitzetten kom ik nergens tegen.

Bij de categorie waar je notificaties van nieuw gestarte topic krijgt kun je je afmelden via de knop Afmelden. Soms istie wit/oranje, zoals hierboven in plaatje, soms istie oranje/wit.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78819Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23552Likes
Smid70 Geen mail meer van de Ziggo community meer ontvangen?

Klik op je avatar recht bovenin de pagina.
Klik hierna op: Profielinstellingen
Onder het woord: Profielinstellingen klik je op Instellingen.
Nu zie je een lijst me instel mogelijkheden en die kun je aanpassen:

Of klik op deze link, dan ben je in één keer op de instellingen pagina:
https://community.ziggo.nl/settings/general

Ontvang updates van jouw favorieten
Ja
Nee X

Voeg topic toe aan mijn favorieten als ik reageer
Ja
Nee X
Verwijderd account
Niet van toepassing
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
mguzz Precies!
Daar zou dat balkje echt ideaal voor zijn!
Zie je meteen wat er mis is, nu vraagt iedereen zich het zelfde af en Ziggo zwijgt in alle talen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes
mguzz wrote:
Er staat nu al een tijdje een keurig balkje met de tekst 'De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?'
Kan deze balk misschien ook worden gebruikt voor het melden van een landelijke storing, nu komen er diverse topics voorbij met vragen mbt Replay.
Desnoods ook zo'n balkje op Ziggo.nl, niet iedereen kijkt meteen bij storingen,

Volgens mij was dit ook de bedoeling. Maar ja, net nieuwe community lay-out en dan ook gelijk een grote storing. Alles moet even wennen waarschijnlijk ??
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Wat is er allemaal veranderd? Nou de snelheid iig niet, wat een stroop site. Duurt vaak eeuwig voordat er iets opent, en soms nog meldingen dat de pagina
niet bestaat of verplaatst is. Die draait volgens mij op een oude mailserver.
Peterh

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mijn complimenten. Het ziet er strak uit.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Be rt wrote:
"En waarom in meerdere talen?" Makkelijk toch voor al die studenten en werknemers uit het buitenland om te zien wat er gebeurd?

Nu wil ik hier verder niet over in discussie gaan Be rt :disappointed_relieved: Maar we wonen in Nederland. In Spanje gaan ze voor de vele Pensionado's het opstartscherm ook niet in 7 talen weergeven, sterker.... In Spanje en ook Duitsland word alles na gesynchroniseerd. :thinking:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78819Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23552Likes
Nederland is altijd zeer internationaal geweest en dat heeft het volgende resultaat opgeleverd: https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-19-stabielste-efficientste-en-meest-open-economieen-ter-wereld-nederland-staat-heel-hoog

Dit zijn de 19 meest stabiele, efficiënte en open economieën ter wereld.

2. Nederland — Met een nominaal BNP van iets meer dan 738 miljard euro met slechts 17 miljoen inwoners stijgt Nederland ver boven zijn gewicht uit. Het idee van een aandelenmarkt zoals we dat tegenwoordig kennen is aan het begin van de 17e eeuw voor het eerst in Nederland ontwikkeld.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Be rt wrote:
Nederland is altijd zeer internationaal geweest en dat heeft het volgende resultaat opgeleverd: https://www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-19-stabielste-efficientste-en-meest-open-economieen-ter-wereld-nederland-staat-heel-hoog

Dit zijn de 19 meest stabiele, efficiënte en open economieën ter wereld.

2. Nederland — Met een nominaal BNP van iets meer dan 738 miljard euro met slechts 17 miljoen inwoners stijgt Nederland ver boven zijn gewicht uit. Het idee van een aandelenmarkt zoals we dat tegenwoordig kennen is aan het begin van de 17e eeuw voor het eerst in Nederland ontwikkeld.

Met alle respect voor je zoekresultaat Be rt Maar wat heeft de Nieuwe MediaBox te maken met het Bruto Nationaal Product? (BNP) :thinking:
twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Maar als je nu bv van Turkse afkomst bent en de Nederlandse taal nog niet goed beheerst, dan is het toch handig als je je eigen taal kan instellen? Ist doch so, ja doch?, nicht dann?, echt wol :yum:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78819Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23552Likes
Darwin Jij schreef: "En waarom in meerdere talen?"
Ik liet oorzaak en gevolg zien.
Als Nederland in zichzelf gekeerd zou zijn en afgesloten, dan zouden de uitgebreide handel en de internationale contacten niet zo zijn als nu en dus ook niet de internationale handel waar Nederland zijn welvaart vandaan heeft.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Be rt schreef: Ik liet oorzaak en gevolg zien.

In deze wetenschappelijke onderbouwing kan mijzelf ook wel in vinden.
(Zie post elders) 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nog tegen een bugje aangelopen, als je op een gebruikersnaam klikt en je kiest 'Reacties'
dan zie je je eigen reacties :sunglasses: (of was dit altijd al het geval?)
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24845Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8110Likes
mguzz wrote:
Nog tegen een bugje aangelopen, als je op een gebruikersnaam klikt en je kiest 'Reacties'
dan zie je je eigen reacties :sunglasses: (of was dit altijd al het geval?)

Nee dat was niet zo, je ging naar de reacties van de gebruiker die je aanklikt. Goed Bugje
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78819Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23552Likes
Is al ergens gemeld en opgepakt en er wordt aan gewerkt las ik ergens, maar weet niet meer waar. mguzz xGarfieldx-Dave
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24845Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8110Likes
Forum werkt opzich na 2 weken intensief gebruik erg goed en overzichtelijk, wel een paar dingen die jammer zijn.

• Ingelogd blijven
  • De tab's Help anderen blijven gelijk
  • Topic's meer over de pagina uitrekken zodat kan zien welke actief zijn ( als bij oude forum)
Voor de rest weinig aan te merken en begint het weer vertrouwd te worden.:blush:
Babbel

Level 9
  • 233Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
in de subcategorieen van de community kun je onderin aangeven, markeer alles als gelezen.

Kan dat ook 1 niveau hoger erbij komen, dan hoef ik niet al die subjes af om ze op gelezen te zetten. En ik heb snel een overzicht waar er wat nieuws is bijgekomen als ik opnieuw inlog.