Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2787Posts
  • 290Oplossingen
  • 2313Likes

De hagelnieuwe Community! Wat is er allemaal veranderd?

Zoals je waarschijnlijk al hebt opgemerkt is de Ziggo Community flink onder handen genomen. Om je een klein beetje wegwijs te maken hebben we alle nieuwe features en aanpassingen voor je op een rijtje gezet, ontdek het nu!

De categorieën op de schop
Om meer overzicht te creëren op de homepagina hebben we een aantal subcategorieën samengevoegd of in de ban gedaan. Zo vind je makkelijker het antwoord op je vraag. Ook kan je linksboven via Menu makkelijk naar een andere subcategorie. Scrol er maar eens doorheen.

Stel je vraag
Zit je met een prangende vraag maar twijfel je in welke categorie je deze het beste kan stellen? Geen nood, want daar hebben we wat op bedacht. Vanaf nu kun je je vraag kwijt in de categorie: Stel je vraag. De moderators zorgen ervoor dat het topic in de juiste categorie terecht komt.
Nieuwe gebruikerstitels
Vanaf nu kom je een aantal nieuwe gebruikerstitels tegen. Zo weet je precies hoe actief andere leden op de Community zijn en kan je zelf sneller in titel stijgen. Ben je net nieuw op de Community, dan maakt je dat een echte Meekijker, Ontdekker of Meedenker. Ben je al wat langer actief, dan kan je zo worden benoemd tot Stamgast of bijvoorbeeld Raadgever.

Design
De Community heeft vanaf nu een nieuwe look & feel. We zijn voor een fris en strak design gegaan, natuurlijk geheel in Ziggo-stijl. Ook klik je nu makkelijker door naar andere categorieën en vind je in elke subcategorie meer uitgelichte topics terug. Wat vind jij van het nieuwe design? We zijn benieuwd!

Badges, spaar ze allemaal!
Praktisch alle badges hebben een metamorfose ondergaan en er zijn heel wat badges bijgekomen. Kijk nu in je profiel welke badges bij jou zijn veranderd en laat weten wat je ervan vindt. Het sparen kan beginnen, want je krijgt er bijvoorbeeld al één als je je profiel invult. Om je een idee te geven, hier een kleine greep uit de nieuwe collectie:

Neem een kijkje en laat ons weten wat jij er van vindt!
65 Reacties 65
Meldingen
Aan Uit
Paz20

Level 1
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Sander Ziggo wrote:
Iedereen bedankt voor de alle feedback! Uiteraard doen we ons best om dit allemaal zo snel mogelijk op te lossen waar mogelijk.

Paz20 zou je het nog eens willen testen? Er zijn al wat aanpassingen gedaan.

Klopt, het ziet er nu weer goed uit . thnx
DON PAPA

Level 17
  • 4078Posts
  • 64Oplossingen
  • 3434Likes
Ziet er netjes uit, maar zie toch ook nog wel verbeter puntjes. Bijvoorbeeld als je een bericht quote dat hij standaard alleen het bericht quote waarop je reageert. Nu zie je soms berichten met ellenlange quotes voor bijkomen. En de zoek functie zou van mij wel wat beter mogen, als je nu wat zoekt dan krijg je te zien in welke topic je zoek resultaat staat, maar vervolgens moet je zelf opzoek gaan naar de posting....
Sagitarius

Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Forum ziet er goed uit., maar helaas nog steeds geen optie om ingelogd te blijven, ondank het aanvinken in Mijn Ziggo,
Zowel met IE11, Firefox en Chrome, wanneer komt dat nu eens, het is erg irritant om je steeds in te moeten loggen. Op alle andere forums waar ik kom blijf je gewoon ingelogd als je dat aan vinkt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sander Ziggo wrote:

Stel je vraag
Zit je met een prangende vraag maar twijfel je in welke categorie je deze het beste kan stellen? Geen nood, want daar hebben we wat op bedacht. Vanaf nu kun je je vraag kwijt in de categorie: Stel je vraag. De moderators zorgen ervoor dat het topic in de juiste categorie terecht komt.

Dit is een mooie optie echter enkele centimeters daar boven (op de startpagina) staat 'Begin een topic'

Je komt dan op dezelfde pagina uit, beetje dubbel dus :sunglasses:
honda

Level 4
  • 842Posts
  • 10Oplossingen
  • 20Likes
ik mis de nieuwste en oudere topics .
ik heb ze net gevonden ze staan onder menu.
dus mijn vraag is nu vervallen.
het is nog even wennen aan de vernieuwde community maar het ziet er inder daat goed uit:clown:vrg honda
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Sagitarius Lees onderstaand topic en kies optie 1 als je niet steeds in wilt loggen.
Als je onderstaande stappen uitvoert, brengt dat een groot voordeel met zich mee.
Eenmaal ingelogd, blijf je ook ingelogd.
https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/nieuwe-inlogmethode-voor-de-ervaren-gebruiker-24549

Mijn Ziggo inlog wordt steeds afgesloten vanwege veiligheid.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1620Posts
  • 139Oplossingen
  • 1967Likes
Jullie zijn scherp! Bedankt voor jullie feedback tot nu toe. We bekijken elke post, testen met jullie mee en zetten jullie feedback door. Voor ons is de nieuwe Community ook een spannende verandering. Lees maar mee hoe onze dag gisteren verliep:

Wauw. Wat een dag, gister. We moeten er allemaal een klein beetje van bijkomen, maar zijn ook heel erg trots op wat er is neergezet!

Maandagochtend
Een nieuwe Community. Of eigenlijk de oude vertrouwde Community, maar in een spiksplinternieuw jasje! Dit is waar we maanden naartoe hebben gewerkt. Toen we gisterochtend begonnen aan de werkdag, was de spanning goed voelbaar. Vandaag gaan we live met de nieuwe Community. Er stond dus iets te gebeuren. Iets groots! Het gevoel deed me denken aan vroeger, vlak voor we op vakantie gingen. Spannend, maar heel leuk. Zou alles goed gaan? Zouden we veel vertraging oplopen? Krijgen we heimwee?
De laatste voorbereidingen werden nog getroffen. Afbeeldingen aanpassen, teksten schrijven, topics verplaatsen en wachten op de grote klap.

3…2…1… en LIVE
Om 12:00 ging de Community even uit de lucht. Dat voelde natuurlijk heel spannend. Iedereen die de Community probeerde te bereiken kreeg een korte tekst met uitleg te zien en moest wachten tot we weer online waren.
12:36 was het al zover. Pats boem; we zijn weer online. Eerder dan verwacht, dus dat is een super goed teken! Als een razende klikken we met zijn allen door de Community om te kijken of alles er goed uitziet en alles op zijn plek staat. Waar iets nog niet klopt, passen we het snel aan.

Feedback
We houden dit topic over de nieuwe Community nauwlettend in de gaten en verzamelen al jullie feedback. Sommige dingen in de nieuwe Community zullen vast en zeker erg wennen zijn. Andere zaken kloppen gewoonweg (nog) niet en moeten worden aangepast. We zijn erg trots op het eindresultaat en dus was het tijd voor een kleine viering:

EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes
Anne H Ziggo wrote:
Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?

Nee, zie hiervoor de SUF gedeelte ???
Sagitarius

Level 1
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Heb ik gelezen Be rt maar het lukt me toch niet om ingelogd te blijven, ik heb de wachtwoord opslaan optie gebruikt van mijn browser en er wordt netjes een wachtwoord cookie opgeslagen.
Maar na een nieuwe browser start moet ik alles weer invullen, echt waardeloos dat je via wachtwoord vergeten en vele handelingen pas ingelogd blijft, wie heeft deze flauwekul verzonnen.:sleepy:
Dat moet toch ech simpeler kunnen zoals bij ieder zichzelf respecterend forum standaard is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Sagitarius
Het is geen flauwekul, je logde eerder in met Mijn Ziggo en dat werd onveilig, als iemand die login gegevens te pakken krijgt dan kan die van alles met je account en email uitvoeren.

Met de nieuwe login van de Ziggo community is dit gesplitst en zijn je Mijn Ziggo gegevens en de mogelijkheden die je met die login hebt, een stuk veiliger.

Maar je bent vrij om je Mijn Ziggo te blijven gebruiken, maar dan kun je niet ingelogd blijven uit veiligheidsoverweging.
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
EnergieBoy wrote:

Anne H Ziggo wrote:
Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast. "Leave no browser behind" blijft het streven. Is alles nu naar wens bij de Appeltjes?
Nee, zie hiervoor de SUF gedeelte ???

Nu heb ik een 4K schermpje aan mijn Apple-tje  hangen, maar zou bijna denken dat ik een bril nodig heb. Alle geheid op een stokje. Er wordt een mooi font gebruikt, het is alleen jammer dat het erg rafelig op het scherm over komt, zoals Anne H Ziggo (de H is er ook bij gekomen 🙂 )terecht schrijft, "Ik heb de leesbaarheid (antialiasing) voor Safari browsers aangepast" iets wat (voor mij) nog wat aandacht nodig heeft. Wat ik zeker deze week ga proberen, is om een gewoon HD scherm aan te sluiten en kijken of ik verschil zie.

Misschien nog een klein dingetje. Het mysterie van het verdwenen Apenstaartje-| @ Ik denk/dacht handig voor nieuwkomers bij de Community. Verder ziet het er stak en overzichtelijk uit. Mijn complimenten...Maar is 'Pluis' verder. :large_orange_diamond: O...ja, misschien zouden de Emoji's ook een "FLAT" Upgrade kunnen krijgen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
ziet er mooi en strak uit
Smid70

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Smid70 wrote:
Ik wordt wel horendol van die mailtjes die ik meerdere keren per dag krijg dat er een nieuw topic is gestart.

Dat kun je uitzetten, dan krijg je geen mailtjes meer.
Smits360

Level 1
  • 131Posts
  • 0Oplossingen
  • 53Likes
Het lettertype ziet er niet zo fraai uit op een grote 4K monitor. Alsof ie wat korrelig wordt en niet goed gerendered kan worden? Verder vind ik de stijl heel mooi, lekker fris!
Babbel

Level 9
  • 233Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ik mis per rubriek eigenlijk wel de info regel van de laatste post met onderwerp/datum/tijd en poster. Dit gaf altijd een snelle indicatie of er uberhaupt wat nieuws te vinden was binnen die rubriek. En door er op te klikken zat je ook gelijk in het onderwerp.

Voor de rest, prima donna!
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Smits360 wrote:
Het lettertype ziet er niet zo fraai uit op een grote 4K monitor. Alsof ie wat korrelig wordt en niet goed gerendered kan worden? Verder vind ik de stijl heel mooi, lekker fris!

Inderdaad Smits360, dat had ik ook al gemeld in deze post, daarom ben ik blij dat er meerderen meldingen komen over 'smoezelige' letters (Fonts) op een 4K scherm.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Smid70 wrote:

Volgens mij krijg je alleen een mail als er een reactie in een topic wordt geplaatst waar je zelf ook hebt gereageerd.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Over het uiterlijk en de bediening heb ik niet veel aan te merken, oranje is zeker niet mijn favoriete kleur, maar ja...
Wat ik wel steeds storender vindt zijn de prestaties van de site.
Niets gebeurd meer onder de 4 seconden na een klik....:disappointed_relieved:
En dan niet alleen thuis, via WiFi, Ziggo enzo maar ook op het werk waar de dunste pijp de 100 Mbit naar de werkplek is, daarboven is alles glas van 1 Gb tot 10 Gb via Surfnet 5 naar AMS-IX.
Mooi smoelwerk is wat waard maar performance en gebruikerservaring vindt ik maar een 5.5 waard...

gr, Henno
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Ik kreeg gister en vandaag vaak een Bad request, cookies to large, cookies verwijderen lost dit, maar cookies verwijderen lijkt steeds vaker te moeten gebeuren om de diverse problemen van deze website op te lossen.