1
Vraag
2
Reacties
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes

De Social Login

Ik las zojuist dat er een z.g. Social Login wordt gecreëerd waarmee je via je email of facebook kan inloggen voor de community. Wel zoveel makkelijker zegt men omdat je je klantnummer niet hoeft te onthouden en zo. Je kan het ook gewoon onder favorieten laten hangen toch?
Daarbij werd gemeld dat je voor elke afzonderlijke Social Login met een z.g. "schone lei" aan de community gaat deelnemen.
M.a.w. je bent al je voorgaande correspondentie kwijt als je een fanatieke deelnemer was.
Anderzijds heb je dus ook geen enkel inzicht in wat er speelt, of iets al is opgelost, er al oplossingen zijn of wat dan ook.
Lijkt mij zeer verwarrend of er moet een strategie achter zitten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Eds,

Ik kopieer even een stukje uit het Social Login topic:

Ik heb al een Community account, kan ik ook nog gebruik maken van de e-mail login?
Twee verschillende accounts op de Community is natuurlijk niet handig. Maar als je toch graag een Social Login wilt maken met je e-mailadres dan kan dit. Let wel dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt als je Community account. Het systeem koppelt dan je huidige account met het nieuwe! Hierdoor behoud je ook al je opgebouwde contacten en statistieken, ideaal!


Als je dus hetzelfde e-mailadres opgeeft, blijft verder alles gelijk, behalve de manier van inloggen 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

13 Reacties 13
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Eds,

Ik kopieer even een stukje uit het Social Login topic:

Ik heb al een Community account, kan ik ook nog gebruik maken van de e-mail login?
Twee verschillende accounts op de Community is natuurlijk niet handig. Maar als je toch graag een Social Login wilt maken met je e-mailadres dan kan dit. Let wel dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt als je Community account. Het systeem koppelt dan je huidige account met het nieuwe! Hierdoor behoud je ook al je opgebouwde contacten en statistieken, ideaal!


Als je dus hetzelfde e-mailadres opgeeft, blijft verder alles gelijk, behalve de manier van inloggen 🙂

Groet,
Evert
Eds
Topicstarter
Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Evert96 wrote:
Hoi Eds,

Ik kopieer even een stukje uit het Social Login topic:

Ik heb al een Community account, kan ik ook nog gebruik maken van de e-mail login?
Twee verschillende accounts op de Community is natuurlijk niet handig. Maar als je toch graag een Social Login wilt maken met je e-mailadres dan kan dit. Let wel dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt als je Community account. Het systeem koppelt dan je huidige account met het nieuwe! Hierdoor behoud je ook al je opgebouwde contacten en statistieken, ideaal!



Als je dus hetzelfde e-mailadres opgeeft, blijft verder alles gelijk, behalve de manier van inloggen 🙂

Groet,


Evert


Evert,
Te snel gelezen dus. Sorry.
Dus met je email lukt het dan wel, maar niet met Facebook login.

Groet
Ed
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Klopt helemaal! :thumbsup_tone3:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Alleen vraag ik me af waarom je nu zou willen overstappen?
Als je nu al online bent en je logt gewoon in met je gebruikersnaam en wachtwoord (en vaak is dat al ingevuld, als je automatisch ww invullen gebruikt), dan hoef je toch niet te veranderen? Blijft het gewoon zoals het nu is en ben je ook niets kwijt. Het lijkt me hoofdzakelijk voor mensen die hier nieuw zijn en het handig vinden om via een andere manier in te loggen.

Ik blijf het gewoon doen zoals ik het nu doe, geen probleem mee en ben ik ook niets kwijt 🙂
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
EnergieBoy wrote:
....Het lijkt me hoofdzakelijk voor mensen die hier nieuw zijn en het handig vinden om via een andere manier in te loggen. ......

En zelfs mensen die (nog) geen klant zijn kunnen hun vragen in de community kwijt en mogelijk redenen vinden om dat wel of juist niet te worden.
Eds
Topicstarter
Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Jan F. wrote:
EnergieBoy wrote:
....Het lijkt me hoofdzakelijk voor mensen die hier nieuw zijn en het handig vinden om via een andere manier in te loggen. ......

En zelfs mensen die (nog) geen klant zijn kunnen hun vragen in de community kwijt en mogelijk redenen vinden om dat wel of juist niet te worden.

:thinking: Hmm, is dat die verborgen boodschap? Leuk gevonden toch? :laughing:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Eds wrote:

:thinking: Hmm, is dat die verborgen boodschap? Leuk gevonden toch? :laughing:


Het maakt de drempel om informatie te verzamelen natuurlijk wel een stukje lager. Je kunt natuurlijk ook Ziggo bellen, maar dan krijg je natuurlijk waarschijnlijk wel het hele sales-verhaal te horen als je een vraag stelt. Daar zit niet iedereen direct op te wachten.
Voor de community is het wel een uitdaging om mee te denken over problemen die niet persé provider afhankelijk zijn. WiFi problemen, b.v., zullen niet alleen bij Ziggo klanten voorkomen. Misschien dat de kruisbestuiving met andere communities nieuwe inzichten brengt.
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Sander Ziggo,

Om het meteen maar even onder de aandacht van een moderator te brengen ...

Misschien is het handig voor sommigen, maar voor diegenen die op de oude manier willen inloggen en niet expliciet de "mijn ziggo" optie kiezen heeft het ook nadelen ... Via Facebook met je Ziggo gegevens inloggen is nou niet echt handig, bovendien wil je die gegevens niet aan Facebook doorspelen.
Wat wel gebeurd als je zomaar je gegevens intikt ...

Kan dat niet veranderen ? B.v. de "mijn ziggo" inlog de default maken ? N.B. sommigen, zoals ik, wissen regelmatig hun browser history.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Brax, je kan natuurlijk ook 1x aangeven dat je je wachtwoord kwijt bent en met je gebruikersnaam (dus Brax) een nieuw wachtwoord aanmaken en dan inloggen op de nieuwe manier. Dat hoeft maar 1x en dan heb je er nooit meer last van.

2 voordelen, je bent altijd online en ben je wel uitgelogd dan kan je met 1 knop zo weer inloggen. Volg de info die hier eerder boven is beschreven en je hebt er veel profijt van. Ik weet, het is misschien even lezen en doen, maar dan maakt de Community van Ziggo je het leven veel makkelijker (bij het inloggen dan).

Mocht het niet lukken en je hebt nog vragen, stel ze gerust. Ik kan je zeggen dat de nieuwe manier van inloggen veel makkelijker is (gewoon zonder Facebook, die heb ik namelijk niet).
Eds
Topicstarter
Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
Ik log altijd in via een link welke ik in Favorieten heb opgeslagen en waarvan ik een icoon heb in mijn adresbalk. Tot nu toe perfect, één keer clicken en ik ben er in.
Nu krijg ik na aanclicken een inlogscherm waarin een popupvenster met de keuze "Facebook of Mijn Ziggo".
Pas na aanclicken van Mijn Ziggo kan ik weer verder.
Dus nu wordt ik gedwongen drie keuzes te maken t.o.v. één vroeger.
Is er een makkelijke manier dit (weer) te omzeilen? Ik ben er nog niet achter.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Eds Dit is voor mij de makkelijkste manier, als je de browser sluit zonder uit te loggen, dan hoef je de volgende keer ook niet in te loggen als je op je link klikt.:relaxed:

En als je een mail met link van de community krijgt, dan gaat hij ook direct naar de juiste pagina met het juiste bericht zonder inloggen.

één keer de stappen doorlopen en het gaat verder vanzelf:
https://community.ziggo.nl/de-ziggo-community-147/nieuwe-community-login-24444

Optie 2 (aangeraden):
-Klik op de knop Inloggegevens vergeten
-Hier zie je de volgende tekst staan: Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
-Vul hier je gebruikersnaam of e-mail in en druk op de knop Verstuur
-Check je inbox of spamfolder en klik op de meegestuurde link
-Voer nu je oude of gewenste wachtwoord in met minimaal 6 tekens en bevestig deze nogmaals
-Ga terug naar het inlogscherm
-----LET OP: vul hier je profielnaam in, en niet je "Mijn Ziggo gebruikersnaam"
-En dan nog je wachtwoord
-Voilà, je bent nu ingelogd op de Ziggo Community. Voortaan kun je dus ook op het inlogscherm inloggen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Blijf het zeggen, als je 1x de stappen goed doorloopt dan heb je er nooit meer last van en is het gewoon super met inloggen. Snap best dat het verwarrend is en dat het niet prettig is om alles aan te passen, zeker niet als je al een hele lange tijd het doet zoals je het nu doet. Maar geloof me, als je de stappen 1x doorloopt dan ben je echt nog veel blijer :rofl: :joy:
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
Ik vond de oude manier van inloggen heel makkelijk ...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic