We hebben voor jullie natuurlijk de huisregels opgesteld, waarin we aangeven wat we van de Community gebruikers verwachten. Maar wat kunnen jullie eigenlijk van ons verwachten? Hierbij een korte uitleg over de rol van de moderator en onze aanwezigheid op de Community.
Hoe herken ik een moderator?
Je herkent ons aan onze gebruikersnaam: [Ziggo logo] <naam>
Bijvoorbeeld:
Wat is een moderator?
Binnen de Community hebben wij verschillende rollen die we zo veel mogelijk combineren.
We zijn bewakers, om ervoor te zorgen dat huisregels worden nageleefd en de sfeer goed blijft. We zijn gastheer/gastvrouw, zodat iedereen zich welkom voelt en een gesprek kan beginnen. We zijn natuurlijk ook service medewerkers en zorgen ervoor dat dat iedereen de juiste hulp krijgt. En bovenal zijn we content managers en is ons doel dat je hier gemakkelijke alle informatie vindt die je nodig hebt.
De Community is een waardevolle kennisbron en dat houden we graag zo.
Wat doen we dan met de topics?
- We lezen alle topics.
- Waar nodig passen we titels aan.
- Indien nodig verplaatsen we topics naar de juiste categorie.
- Dubbele topics sluiten we.
- We vergroten de vindbaarheid door bijvoorbeeld het toevoegen van tags.
- We markeren de beste antwoorden, zodat deze direct opvallen.
- Nuttige antwoorden lichten we uit, zodat deze snel zichtbaar zijn.
- Nuttige topics sticky maken, zodat deze meer opvallen.
- De huisregels naleven en waar nodig zaken aanpassen.
- Signaleren welke informatie nodig is.
- Op basis van dit signaleren pro-actief topics schrijven met de informatie.
- Topics up-to-date houden, activeren, sluiten en archiveren.
En producttesten!
Heel belangrijk en zeker iets wat niet vergeten mag worden: de Ziggo moderators zijn ook actief bij het testen van (nieuwe) producten.
We hebben een enorm klantpanel dat enthousiast helpt bij het testen en verbeteren van onze producten. Met hun bijdrage worden bugs snel gevonden en verbeteren we onze diensten. Top!
Wil je meer weten over de tests of zou je misschien zelf ook wel eens mee willen doen? Kijk dan eens in dit topic!
Klant-helpt-klant vs. service
In essentie is de Community een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan. Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij.
Dus we zijn geen klantenservice?
Als de topics op de Community en andere gebruikers je niet verder kunnen helpen, zijn we er voor je. Als je gegevens nodig zijn, zullen we deze vragen in een privébericht. Let er hierbij op dat je ons alleen een privébericht kunt sturen, wanneer wij dit aangeven.
Melding: ***aangepast door moderator***
Om de Community waardevol en prettig te houden, is het soms nodig om berichten te wijzigen, sluiten of te verwijderen. Dit doen we niet zonder een notitie in het topic of een bericht naar jou toe. In het topic ziet het er als volgt uit: ***aangepast door moderator [reden]***
Topics die niet meer relevant zijn voor de Community, verplaatsen we zonder overleg naar het archief. Deze topics zijn dan niet meer te benaderen. Dit doen we om een nuttige omgeving te behouden met een ‘opgeruimd staat netjes’ houding.
Dat was het in een notendop! Heb je nog een vraag/opmerking/tip voor ons? We horen het graag van je!
Het Ziggo moderator team
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik ken Serkan al een aantal jaren en we hadden altijd goed contact.
Hij hielp mij vaak eens met een probleempje of zoiets en dat werdt dan altijd direct opgelost.
Ook prive deelden wel eens iets en vindt het daarom vreemd dat ik hem niet kan bereiken?
Fijn om te lezen dat jullie goed contact hadden. Serkan is op dit moment niet aanwezig, daarom kun je hem niet bereiken! Mijn aanbod om je te helpen staat natuurlijk, dus dan hoor ik het graag!
Heel lief en attent van je,maar hij is toch niet ziek of corona,?
Ik ben een man van gadgets en zodoende had ik mij weer als tester van die 3 wifi dingen?opgegeven,maar hoorde niks.
Ik ben reeds tester bij ziggo.
Sorry ,ze heten smart wifi?
Je hebt het helemaal bij het juiste eind, @Verwijderd account. Het is de Smart Wifibooster set (Deco's) die je dan aan het testen bent. Als de vragen die je hebt over de testen gaan, kun je het beste terecht in de besloten test-groep.
Serkan maakt het goed, hij heeft even lekker vrij! Als je specifiek graag hem wilt bereiken, kun je hem via zijn profiel een bericht sturen. Zodra hij terug is, zal hij dan reageren op je.
Als je een andere vraag hebt, kun je altijd hier terecht 🙂
Ik wil graag die dingen testen,ik heb ze nog niet,vandaar
Sorry,maar heb jij zijn profiel om hem berichtje te sturen?
Zeker @Verwijderd account! Als je hier klikt dan kom je bij zijn profiel uit.
waar kan ik de post naartoe sturen
Goed dat je dit meldt en dat je zo oplettend bent @Pasi. Ik heb het voor je doorgezet zodat dit topic wordt geupdate.
Goede avond
ondertussen ben ik ten einde raad.
Niemand bij Ziggo wil of kan mij helpen.
Ik heb ziggo wifipods (4x). Deze heb ik destijds gekocht en zijn dus mijn eigendom.
Enige tijd geleden heb ik mijn abonnement bij Ziggo opgezegd.
Ik ga er dan van uit dat mijn pods automatisch worden losgekoppeld van mijn modem.
niet dus.
Mijn zoon is wel nog abonnee van Ziggo en wilde graag de pods gebruiken.
Gaat dus niet, ze zijn nog gekoppeld. Ziggo is niet in staat deze alsnog te ontkoppelen omdat ik geen modem meer heb van hun. Zij zijn mij ook niet ter wille om mijn pods te ruilen voor losgekoppelde omdat door hun schuld mijn pods waardeloos zijn geworden.
kunnen jullie mij helpen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast dank
groeten
Ben Scheren
@B.Scheren Het is niet verstandig (en niet nodig) om je adresgegevens in een openbaar topic te vermelden. Je kunt deze nog tot 18:44 verwijderen door naar rechtsboven je reactie te gaan en 'Reactie bewerken' te kiezen.
Je stelt je verzoek in dit topic niet op de juiste plaats. Je kunt contact opnemen via de chat in dit topic om de SmartWifi pods te laten ontkoppelen, je komt dan in contact met een Ziggo-medewerker die specifiek hiervoor bevoegdheden heeft.
Ik zie dat je in april al een topic had gestart hierover: Ontkoppelen Wifi-pods. Na de vraag van Judith kwam geen reactie meer. In dit topic heb je de serienummers al vermeld, het was dus ook niet nodig om foto's van de pods te plaatsen.
Thanks, heb het verwijderd.
Dank je wel.
het klopt dat ik eerder dit probleem heb gemeld.
wegens privé omstandigheden heb ik niet meer kunnen reageren.
Hoe kan ik het proces weer in gang ztten?
Groeten
Ben
Je kunt contact opnemen via de chat in dit topic om de SmartWifi pods te laten ontkoppelen, je komt dan in contact met een Ziggo-medewerker die specifiek hiervoor bevoegdheden heeft. Ik zie alleen dat er op dit moment geen medewerkers beschikbaar zijn, je kunt het later vanavond of morgen proberen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.