Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Community op donkere modus, goed idee?

Een donkere modus wordt op steeds meer apparaten beschikbaar. WhatsApp heeft het sinds 1,5 jaar en ook Google's zoekmachine is sinds 2 maanden over. De kleuren wijzigen van licht naar donker als het avond wordt of als je dat gebruiker instelt. De grote vraag is nu: gaat de Community ook mee in deze trend?

 

We willen bij jullie peilen of hier behoefte aan is. Een donkere modus is nu niet mogelijk en we willen dit eerst inventariseren, voordat we verder gaan met deze ontwikkeling.

 

Zou jij een donkere modus voor de Ziggo Community gebruiken? En zet je deze dan standaard aan of alleen in de avond bijvoorbeeld? 

42 Reacties 42
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Vraag 1: Ik vermoed van niet.

Vraag 2: Alleen bij een echte donkere achtergrond vind ik het prettiger, zoals met een TomTom.

 

Ik wijzig nu (vaak gaat dat automatisch) de lichtsterkte van het scherm en/of gebruik de nachtlamp in Windows.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Marianne  schreef:

 

[...KNIP...]

Zou jij een donkere modus voor de Ziggo Community gebruiken? En zet je deze dan standaard aan of alleen in de avond bijvoorbeeld? 


Nee.

 

Waarom deze vraag niet voorgelegd in 'Over de Community'?

 

Daar is denk ik veel meer volk te vinden die tot de doelgroep kan behoren die dat wel nuttig vindt.

En zoals je al eerder stelde wordt deze gimmick op steeds grotere schaal toegepast, dus waarom zou de community niet aanhaken? Het is toch een beetje mode om de mode te volgen.

 

Donkere modus of het instellen van een (eigen) thema) is zeer aantrekkelijk, zo niet een must, als je je met je telefoon/tablet/laptop/desktop in donkere ruimtes bevindt. Bij WhatsApp is dat op de slaapkamer, waar je niet alleen hoeft te liggen, een extreem groot voordeel. Zo zijn er tal van andere situaties denkbaar, zoals 's avonds onderweg.

 

Persoonlijk zou ik er geen prioriteit aan geven, maar ja zoals inmiddels hier genoegzaam bekend is, zie ik het hier meer als een forum, dan als een community van gezellig samenzijn. Vanuit het perspectief van 'Community' kan ik echter niet anders oordelen dan dat de donkere modus eigenlijk een must is.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Ik denk dat ik het wel zou gebruiken, ik vind het donkere fijn aan m'n ogen en op m'n telefoon scheelt het batterij verbruik. Bij apps en dergelijke die dark mode hebben, gebruik ik ook overdag de dark mode. Dus als er een dark mode komt voor de community, dan zou ik die standaard aanzetten.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een driewerf hoera en dus: ja.

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Bedankt voor de tip, @AoxoMoxoA. Ik heb dit topic verplaatst, zodat iedereen hier over mee kan denken.  

 

 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik gebruik in de late uurtjes de Samsung internet app in de donkere modus. Veel fijner lezen.

 

Screenshot_20211111-171918_Samsung Internet.jpg

Als dit in de community ook zelf ingesteld kan worden, zou zeker een pluspunt zijn voor o.a. Chrome.

Ni3k

Level 8
  • 191Posts
  • 3Oplossingen
  • 66Likes

''Zou jij een donkere modus voor de Ziggo Community gebruiken''

 

Ja, ik vind een donkere modus prettiger.

Marianne
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

@sebas14  Handig dat je een voorbeeld plaatst, mooie toevoeging! 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik zou zéker de donkere modus gebruiken. Ik draai op FireFox ook een standaard donkere modus-app die pagina's automatisch hiernaar 'vertaalt' (zoals screenshot van @sebas14 hierboven) maar een inhouse donkere modus zal n.a.w. nog beter werken met de juiste kleuren.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

wel een goeie optie die ik zeker zou gebruiken op een iphone

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

gaat hier ooit nog wat mee gedaan worden? 😇

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Gio2903 Gezien de vraag en het aantal van 7 positieve reacties in ruim 2 jaar, zie ik nog geen prioriteit voor de ontwikkelaars en gaan bijna alle andere vragen en wijzigingen waarschijnlijk voor.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Gio2903  schreef:

gaat hier ooit nog wat mee gedaan worden? 😇


misschien duurt het net zo lang als mijn verzoek voor het verbeteren van de mobiele editor

😛

al duurt dit al erg lang ....

TV2

Level 5
  • 62Posts
  • 6Oplossingen
  • 25Likes

Ik zou de donkere modus gebruiken, maar dan wel alleen ‘s avonds.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

mijn mobiel heb ik ingesteld dat hij vanaf zonsondergang tot zonsopkomst op donkere modus gaat en op mijn desktop heb ik alle sites waar ik dagelijks kom altijd op donkere modus. in 2021 was het voor minder mensen "noodzakelijk" dan nu denk ik + hoeveel mensen zitten er hier nou dagelijks op het forum? dat zullen vooral de mods/team en ex-(super)experts zijn.. ik ben er daar zelf 1 van, maar check de topics in het off-topic gedeelte ook eigenlijk nooit. dus de maar 7 reacties die hier ooit geplaatst zijn vind ik niet echt een goede indicatie om zo'n functie maar niet in te bouwen

Ankover

Level 9
  • 268Posts
  • 4Oplossingen
  • 142Likes

Ik zou hem zeker gebruiken. Graag zelfs!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Marianne misschien kan hier vanuit ziggo in samen spraak met khoros naar gekeken worden

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Gio2903 "dus de maar 7 reacties die hier ooit geplaatst zijn vind ik niet echt een goede indicatie om zo'n functie maar niet in te bouwen"

 

Ik hoop dat er dan ook een paar voorstanders zijn voor een groene achtergrond met gele letters, dat heeft mijn voorkeur vanwege het rustige beeld en zeer duidelijke leesbaarheid, want een paar is dan blijkbaar genoeg om het maar niet in te bouwen.

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

Eigrnlijk hoort een webpagina de instelling van de browser over te nemen, mijn Chrome browser staat op donker thema ingesteld en net dit forum doet hier niets mee. Verder vreet een donker scherm veel minder batterij.

 

Dus kom maar met dat donker thema, of het volgen van de browser instelling.

 

Het is ook heel vreemd dat met de Samsung browser dit wel werkt en de Chromebrowser niet.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic