Nieuw op de Community - Ranks en badges
Wat is er nieuw op de Community? Bekijk wat er in december is gewijzigd op de Community. Vlak voordat we het nieuwe jaar ingaan hebben we nog een belangrijke wijziging voor jullie: nieuwe ranks en bad...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ligt het aan mij of duurt het vaak 10-15 seconden per pagina om volledig te laden? Sommige pagina’s zijn wel snel zoals:
Maar dit duurt minstens 10 seconden:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/bd-p/Internet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het probleem was een instelling:
Mijn instellingen → Voorkeuren → Weergave → Aantal topics per pagina bij sorteervolgorde onder elkaar → 200
Als ik deze weer op 20 zet is alles snel.
Nee geen last van hier, alle twee de links openen meteen. Heb je toevallig IPv6 aanstaan achter een bridge modem? Want ik kreeg daardoor ook geregeld dat pagina's zeer traag opende, en sinds ik IPv6 weer heb uitstaan op mijn router, opent alles gewoon weer snel...
ik had hier eerder vandaag wel last van zal wel aan het syncen zijn met backup servers of database servers oid
Deze pagina's laden bij mij in resp. ~1 en ~2 seconden. Het valt mij wel op dat grotere topics met veel reacties iets meer tijd nodig hebben om te laden, vermoedelijk omdat er meer data moet worden opgehaald uit de database.
Ik heb het probleem gevonden denk ik. Als ik de pagina’s open als ik uitgelogd ben laden ze wel snel. Daarnaast als ik met een ander account inlog werken de pagina’s ook snel. Het verschil in de accounts is dat ik met de ene via een Mijn Ziggo account inlog en met de ander via een community gebruikersnaam en wachtwoord. Waarschijnlijk zorgt de OAuth voor veel overhead. Inloggen op de Mijn Ziggo website is ook erg traag en heeft veel redirects. Hierbij een video van dat ik de twee bovenstaande links open: https://streamable.com/9v2sbs
Is het mogelijk mijn account om te zetten naar een simpel gebruikersnaam + wachtwoord account?
@DON PAPA Dacht ik eerst ook, maar met IPv4 only ook hetzelfde probleem.
Omdat de prefix vaak verandert had ik ook problemen met IPv6 en heb ik het maar uitgezet. Plug naar andere thread: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Vaste-prefix-ook-voor-IPv6/m-p/1015122
Daarnaast is dit forum IPv4 only:
$ host community.ziggo.nl
community.ziggo.nl is an alias for phxsb37772.lithium.com.
phxsb37772.lithium.com is an alias for d5ffs475mm4w.cloudfront.net.
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.101
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.21
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.97
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.111
Kan een moderator hier naar kijken? Het lijkt ook niet meer mogelijk om je bij dit forum te registeren zonder Mijn Ziggo account. Dus alle Mijn Ziggo Community gebruikers hebben hier last van.
ik heb hier niet echt last van niet dat het zo lang duur als bij jou soms wel paar seconden max 6 ofzo
@MR_CHIP Irritant genoeg voor mij om over te stappen naar een 'normaal' account. Zie ook https://www.zdnet.com/article/reduce-page-load-times-on-your-website-to-retain-users/
Oh en bij deze, hello from the other side! 😁
Het probleem was een instelling:
Mijn instellingen → Voorkeuren → Weergave → Aantal topics per pagina bij sorteervolgorde onder elkaar → 200
Als ik deze weer op 20 zet is alles snel.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is er nieuw op de Community? Bekijk wat er in december is gewijzigd op de Community. Vlak voordat we het nieuwe jaar ingaan hebben we nog een belangrijke wijziging voor jullie: nieuwe ranks en bad...