1
Vraag
2
Reacties
os

Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Community laadt extreem traag?

Ligt het aan mij of duurt het vaak 10-15 seconden per pagina om volledig te laden? Sommige pagina’s zijn wel snel zoals:

https://community.ziggo.nl

Maar dit duurt minstens 10 seconden:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/bd-p/Internet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Het probleem was een instelling:

Mijn instellingen → Voorkeuren → Weergave → Aantal topics per pagina bij sorteervolgorde onder elkaar → 200

Als ik deze weer op 20 zet is alles snel.

Bekijk in context

8 Reacties 8
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nee geen last van hier, alle twee de links openen meteen. Heb je toevallig IPv6 aanstaan achter een bridge modem? Want ik kreeg daardoor ook geregeld dat pagina's zeer traag opende, en sinds ik IPv6 weer heb uitstaan op mijn router, opent alles gewoon weer snel...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik had hier eerder vandaag wel last van zal wel aan het syncen zijn met backup servers of database servers oid 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Deze pagina's laden bij mij in resp. ~1 en ~2 seconden. Het valt mij wel op dat grotere topics met veel reacties iets meer tijd nodig hebben om te laden, vermoedelijk omdat er meer data moet worden opgehaald uit de database.

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Ik heb het probleem gevonden denk ik. Als ik de pagina’s open als ik uitgelogd ben laden ze wel snel. Daarnaast als ik met een ander account inlog werken de pagina’s ook snel. Het verschil in de accounts is dat ik met de ene via een Mijn Ziggo account inlog en met de ander via een community gebruikersnaam en wachtwoord. Waarschijnlijk zorgt de OAuth voor veel overhead. Inloggen op de Mijn Ziggo website is ook erg traag en heeft veel redirects. Hierbij een video van dat ik de twee bovenstaande links open: https://streamable.com/9v2sbs

Is het mogelijk mijn account om te zetten naar een simpel gebruikersnaam + wachtwoord account?

 

@DON PAPA Dacht ik eerst ook, maar met IPv4 only ook hetzelfde probleem.

Omdat de prefix vaak verandert had ik ook problemen met IPv6 en heb ik het maar uitgezet. Plug naar andere thread: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Vaste-prefix-ook-voor-IPv6/m-p/1015122 

Daarnaast is dit forum IPv4 only:

$ host community.ziggo.nl
community.ziggo.nl is an alias for phxsb37772.lithium.com.
phxsb37772.lithium.com is an alias for d5ffs475mm4w.cloudfront.net.
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.101
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.21
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.97
d5ffs475mm4w.cloudfront.net has address 65.9.86.111
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Kan een moderator hier naar kijken? Het lijkt ook niet meer mogelijk om je bij dit forum te registeren zonder Mijn Ziggo account. Dus alle Mijn Ziggo Community gebruikers hebben hier last van.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb hier niet echt last van niet dat het zo lang duur als bij jou soms wel paar seconden max 6 ofzo 

org

Level 6
  • 103Posts
  • 5Oplossingen
  • 47Likes

@MR_CHIP Irritant genoeg voor mij om over te stappen naar een 'normaal' account. Zie ook https://www.zdnet.com/article/reduce-page-load-times-on-your-website-to-retain-users/

Oh en bij deze, hello from the other side! 😁

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Het probleem was een instelling:

Mijn instellingen → Voorkeuren → Weergave → Aantal topics per pagina bij sorteervolgorde onder elkaar → 200

Als ik deze weer op 20 zet is alles snel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic