Zie ik staan chat mutaties is dat nieuw?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie dit:
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Wacht het weekend even af.
Hi @Template
Ook ik zie net als @Bert de chat-optie terug zoals deze weergegeven hoort te worden.
Het lijkt op basis hiervan dan ook geen algemeen probleem te zijn. Kan je het eens testen in een andere browser (en/of incognito)? Ik vermoed dat het namelijk iets is in jouw persoonlijke instellingen in je Community profiel of een instelling in de door jouw gebruikte browser. In het verleden maakte je altijd gebruik van de optie om de taalinstellingen van de Community te wijzigen naar Engels. Deze optie is nu niet meer beschikbaar, maar kan het zijn dat je iets in de browser hebt toegevoegd om de pagina te vertalen?
@Cecilia Dit is op mijn telefoon. Die staat sowieso op English US. Het meeste wordt dus automatisch vertaald muv als iets Nederlands is.
Ik heb voor de community nadat English US helaas verwijderd is, niks aangepast en ook niet in de browser. De Ziggo Community is gewoon nog steeds English US zoals die altijd was, terwijl dat er niet meer is. Dit is trouwens ook English US op desktop met Windows. Daarop is het sowieso Windows English US, alleen krijg ik daar normaal een pop up als een site niet Engels of Nederlands is om het te vertalen naar Engels, bij de Community is deze op desktop automatisch Engels uiteraard de posts van users niet, dus krijg ik die vraag daar ook.
Met welke browser is dit op welke systeemsoftware?
Met Chrome op mijn smartphone met Android 14, is het als volgt:
@Bert Android 11, ik ga eind deze maand als ik tijd heb naar een winkel die losse telefoons verkoopt. Dus zal waarschijnlijk binnenkort andere versie van Android hebben. Die winkel moet dan wel de optie hebben Vodafone te verlengen.
Ik heb zelf geen Android toestel, maar een iPhone 15 en vanuit Safari zie ik ook geen bijzonderheden qua weergave van de chatbutton. Zowel ik als Bert (met Android 14) kunnen het dus niet reproduceren. Je geeft aan dat je binnenkort wellicht een ander toestel gaat aanschaffen. Ik ben dan ook benieuwd of het bij jou dan ook speelt met een nieuwere versie van Android.
Ook is het mogelijk dat het te maken heeft met de English US waarop het toestel staat ingesteld en waardoor het meeste automatisch wordt vertaald. Korste klap om dit 100% zeker te weten is om als test dit aan te passen naar Nederlands of door een ander apparaat te testen welke niet staat ingesteld op English US.
@Template schreef:@Cecilia @Bert Echter de originele vraag was of er iets nieuw was. Eigenlijk dat chat via de Community, doordat ik zoiets nog niet eerder had gezien. Eigenlijk niet of het juist wordt weergegeven. Dat het onjuist is weergegeven, weet ik alleen doordat jullie dit melden.
Nee dat is niet nieuw deze knop wordt wel vaker geplaatst.
Ter voorbeeld dit topic over de nieuwe internetpakketten/
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Nieuwe-internet-pakketten-Ziggo/td-p/1463798
Met de nieuwe telefoon staat er ook Chat mutaties.
Als ik topic bekijk zonder inloggen, staat dat er niet
Verder maakt mij het niet zoveel uit. Ik meld het alleen omdat @Cecilia dit verzocht.
Aangezien mijn originele vraag alleen was of het iets nieuws was.
Hi @Template - Als het er uitgelogd wél goed uitziet, is het dus iets in specifiek jouw account. In je eerdere bericht gaf je aan "Ik heb voor de community nadat English US helaas verwijderd is, niks aangepast en ook niet in de browser. De Ziggo Community is gewoon nog steeds English US zoals die altijd was, terwijl dat er niet meer is." - Ik vermoed dat het hier dan mee samenhangt. De optie om de taal aan te passen is destijds verwijderd, maar ik begrijp hieruit dat jouw setting bewaard is gebleven. Is dit (vooralsnog) het enige dat er gek uitziet?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.