Vraag
Reacties
Template
Level 17

Chatmutaties

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
Bert
Level 21

Ik zie dit: 

Bert_0-1749974170058.png

 

0 Kudos
Steefb
Level 20

Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.

 

Wacht het weekend even af.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Template 

Ook ik zie net als @Bert de chat-optie terug zoals deze weergegeven hoort te worden.

Het lijkt op basis hiervan dan ook geen algemeen probleem te zijn. Kan je het eens testen in een andere browser (en/of incognito)? Ik vermoed dat het namelijk iets is in jouw persoonlijke instellingen in je Community profiel of een instelling in de door jouw gebruikte browser. In het verleden maakte je altijd gebruik van de optie om de taalinstellingen van de Community te wijzigen naar Engels. Deze optie is nu niet meer beschikbaar, maar kan het zijn dat je iets in de browser hebt toegevoegd om de pagina te vertalen? 

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Cecilia Dit is op mijn telefoon. Die staat sowieso op English US. Het meeste wordt dus automatisch vertaald muv als iets Nederlands is.

Ik heb voor de community nadat English US helaas verwijderd is, niks aangepast en ook niet in de browser. De Ziggo Community is gewoon nog steeds English US zoals die altijd was, terwijl dat er niet meer is. Dit is trouwens ook English US op desktop met Windows. Daarop is het sowieso Windows English US, alleen krijg ik daar normaal een pop up als een site niet Engels of Nederlands is om het te vertalen naar Engels, bij de Community is deze op desktop automatisch Engels uiteraard de posts van users niet, dus krijg ik die vraag daar ook. 

0 Kudos
Bert
Level 21

Met welke browser is dit op welke systeemsoftware?

Met Chrome op mijn smartphone met Android 14, is het als volgt:

Bert_0-1749991185026.png

 

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Bert Android 11, ik ga eind deze maand als ik tijd heb naar een winkel die losse telefoons verkoopt. Dus zal waarschijnlijk binnenkort andere versie van Android hebben. Die winkel moet dan wel de optie hebben Vodafone te verlengen. 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb zelf geen Android toestel, maar een iPhone 15 en vanuit Safari zie ik ook geen bijzonderheden qua weergave van de chatbutton. Zowel ik als Bert (met Android 14) kunnen het dus niet reproduceren. Je geeft aan dat je binnenkort wellicht een ander toestel gaat aanschaffen. Ik ben dan ook benieuwd of het bij jou dan ook speelt met een nieuwere versie van Android. 

Ook is het mogelijk dat het te maken heeft met de English US waarop het toestel staat ingesteld en waardoor het meeste automatisch wordt vertaald. Korste klap om dit 100% zeker te weten is om als test dit aan te passen naar Nederlands of door een ander apparaat te testen welke niet staat ingesteld op English US. 

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Cecilia @Bert Echter de originele vraag was of er iets nieuw was. Eigenlijk dat chat via de Community, doordat ik zoiets nog niet eerder had gezien. Eigenlijk niet of het juist wordt weergegeven. Dat het onjuist is weergegeven, weet ik alleen doordat jullie dit melden. 

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Template  schreef:

@Cecilia @Bert Echter de originele vraag was of er iets nieuw was. Eigenlijk dat chat via de Community, doordat ik zoiets nog niet eerder had gezien. Eigenlijk niet of het juist wordt weergegeven. Dat het onjuist is weergegeven, weet ik alleen doordat jullie dit melden. 


Nee dat is niet nieuw deze knop wordt wel vaker geplaatst.

 

Ter voorbeeld dit topic over de nieuwe internetpakketten/

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Nieuwe-internet-pakketten-Ziggo/td-p/1463798

 

 

Template
Level 17
Topicstarter

Met de nieuwe telefoon staat er ook Chat mutaties. 

Als ik topic bekijk zonder inloggen, staat dat er niet

Verder maakt mij het niet zoveel uit. Ik meld het alleen omdat @Cecilia dit verzocht.

Aangezien mijn originele vraag alleen was of het iets nieuws was. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Template - Als het er uitgelogd wél goed uitziet, is het dus iets in specifiek jouw account. In je eerdere bericht gaf je aan "Ik heb voor de community nadat English US helaas verwijderd is, niks aangepast en ook niet in de browser. De Ziggo Community is gewoon nog steeds English US zoals die altijd was, terwijl dat er niet meer is." - Ik vermoed dat het hier dan mee samenhangt. De optie om de taal aan te passen is destijds verwijderd, maar ik begrijp hieruit dat jouw setting bewaard is gebleven. Is dit (vooralsnog) het enige dat er gek uitziet?

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Alex Alleen dat uit het screenshot. Ik had nogmaals niks gemeld over dat het raar was. Het was alleen een vraag of het iets nieuws is wat @Bert liet zien had ik ook nog nooit gezien