1
Vraag
2
Reacties
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Bug in nieuwe website/software, deel xxx

Als ik een quote ( m.b.v. "Aanhalen" ) plaats en daarna daarin wat tekst verwijder, dan kan ik vaak niet meer in mij eigen tekst veld ( eronder ) komen, om m'n eigen tekst te plaatsen. Vaak kan ik dan klikken wat ik wil onder het quote-kader, maar daar gaat de cursor niet staan en kan ik dus geen eigen tekst intypen.

Dan helpt alleen F5 en/of Ctrl/F5, dan quoten ( m.b.v. "Aanhalen" ), dan eerst wat letters ( =eigen tekst ) onder het quote-kader plaatsen en dan pas de quote tekst ( in het quote-kader ) aanpassen.


Overigens zou ik graag ook de pagina nummers, ook direct onder het eerste logje hebben staan.
Bladert u maar eens naar de het laatste logje van dit draadje, je krijgt er bijna een muis arm van ! Eerst moet u het draadje openen, daarna helemaal naar beneden scrollen, om dan de laatste pagina te kunnen aanklikken, om daarna weer helemaal naar beneden te moeten scrollen voor het laatste logje.

 

Ps. ook de kleuren werken nu: rood is rood en blauw is blauw ( na het plaatsen werden de kleuren vaak vervangen door zwart met 'bold' ).


Pagina nummers.png



39 Reacties 39
Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

En nee, dit is niet de volledige tekst die ik had getypt!! 🙄

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

En het maakt dus niet uit of de desktop of mobiele versie wordt gebruikt!

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Het gebeurt nu wel heel vaak dat ik word uitgelogd van de community! Telkens is het nodig om opnieuw in te loggen. 

 

Zojuist maar eens in "Mijn Ziggo" gekeken... Blijken er gewoon VIER sessies actief te zijn? Hoe dan? 🤔

Heb alle sessies uitgelogd via "Mijn Ziggo". Waarom het dan tot wel een half uur kan duren totdat alle sessies zijn afgemeld is mij een raadsel. Want: uitloggen is toch uitloggen? Hoort gewoon direct te gebeuren en niet dat het een half uur kan duren. 😬

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex 

Graag zou ik ook nog aandacht willen op de verkeerde sortering van het forum m.b.t. de sub-groep "Onopgelost".

Kijkt men via "Recent" dan zijn de draadjes mooi gesorteerd op de nieuwste ( = laatst actieve/bewerkte ) boven.

Kijkt men echter via "Onopgelost" dan is er geen sorteren, ten minste ik kan geen logica vinden. Graag ook deze sorteren op de nieuwste ( = laatst actieve/bewerkte ) boven.

Onopgelost.png

 

Overigens is het vandaag dinsdag, dus waar in het voorbeeld nu dinsdag staat, wordt vorig week dinsdag bedoelt, een week geleden.

Tevens kan het niet zo zijn, dat het draadje "Internet Only" van gisteren ( zie voorbeeld hierboven ), het laatste niet opgeloste draadje is. Alsof er vanmorgen niets nieuws is aangemeld op dit forum en sinds gisteren alles is opgelost.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Als ik me niet vergis gaat het gaat om topics van maximaal één week oud zonder oplossing. En dan van oudste naar nieuwste (dus hij begint nu met het oudste topic van vorige week dinsdag ergens ná 14:20 aangemaakt), dat staat dus ook los van recente activiteit.

 

Ik ga dit voor de zekerheid nog even navragen!

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

...Als ik me niet vergis gaat het gaat om topics van maximaal één week oud zonder oplossing. En dan van oudste naar nieuwste (dus hij begint nu met het oudste topic van vorige week dinsdag ergens ná 14:20 aangemaakt)...



Ik kan me niet voorstellen, dat de oudste niet opgeloste melding ( draadje ) van vorig week is.

Maar ik wacht je navraag af ....

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Klopt! Inmiddels ook al bevestiging: Het gaat om een eigen limiet van maximaal een week. We hebben hiervoor gekozen omdat je daar anders standaard de langlopende topics zag (zonder gemarkeerde oplossing) of de topics ter info (die bijvoorbeeld geen beste antwoord/oplossing nodig hebben).

 

Dus de sortering is: Van oud naar nieuw, maximaal één week geleden aangemaakt.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

....maximaal één week geleden aangemaakt.


Oké, dank je.

Ik ben dan wel benieuwd hoeveel mensen deze optie ( "Onopgelost" ) gebruiken, wat die lijkt me zo geheel nutteloos.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Cijfers heb ik zelf niet, maar ik zie er juist het nut wel van in. Je filtert met deze tijdslimiet zoals gezegd de langlopende topics of topics die geen oplossing nodig hebben en gaat hiermee op zoek naar recent aangemaakte topics die nog geen oplossing hebben. Heb je een suggestie hoe het beter kan?

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Mogelijk dat ikzelf iets verkeerd heb gedaan?! Als ja, dan is het door mij niet te herstellen. 

 

Kan hier eens naar worden gekeken?

 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/email-servers-van-Ziggo-niet-bijgewerkt/m-p/790556#M66818

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

...Heb je een suggestie hoe het beter kan?


 

Gewoon zoals de sortering genoemd is: "Onopgelost". Alle onopgeloste draadjes en dan sorteren op datum, de nieuwst als eerste.

Zo heb je in één keer een overzicht over alle nieuwe en 'lopende' meldingen.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de status van allerlei gewenste aanpassing ( van 'domme' standaard instellingen ). Zaken zoals de pagina nummers direct onder het eerste logje en de andere wensen, waarvan een Ziggo mod toch wel zelf een lijst heeft ( ? ) .

Pagina nummers.png

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

De verwachting is op dit moment dat binnen nu en twee weken de paginanummer-balk ook bovenaan een topic komt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de status van allerlei gewenste aanpassing ( van 'domme' standaard instellingen ). Zaken zoals de pagina nummers direct onder het eerste logje en de andere wensen, waarvan een Ziggo mod toch wel zelf een lijst heeft ( ? ) .

Pagina nummers.png

Hij is vandaag live gezet, @Pasi 🙂

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de status van allerlei gewenste aanpassing ( van 'domme' standaard instellingen ). Zaken zoals de pagina nummers direct onder het eerste logje en de andere wensen, waarvan een Ziggo mod toch wel zelf een lijst heeft ( ? ) .

Pagina nummers.png

Hij is vandaag live gezet, @Pasi 🙂


Sorry, voor mijn late reactie ....

Dat is goed nieuws. TOP, dat scheelt een hoop muisklikken 👍👍👍👍👍👍 !!!!


Misschien nu verder met een aanpassing van de "Laad meer" knop ? Met die kleine stapjes van 4 draadjes per klik, is het soms ook een 'aanslag' op je wijsvinger.
                                                                Laad meer.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pasi Goed om te lezen dat je blij bent met dit nieuws! 😉 Dat scheelt al een boel muisklikken. De suggestie m.b.t. de "Laad meer" knop heb ik doorgegeven aan mijn collega's van Innovatie. We laten het weten als hierover iets bekend is. 

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

@Pasi , ik ben blij dat we je weer wat muisklikken kunnen besparen.

 

Het aantal topics die je ziet op een categorie pagina kan je zelf instellen. Heb je daar al naar gekeken? 

 

Aantal topics per pagina bij sorteervolgorde onder elkaar

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/user-preferences:display

 

Op de homepagina hebben we bewust gekozen voor 5 reacties per keer, omdat de pagina anders te lang wordt en bezoekers het gedeelte daaronder niet bereiken. 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Marianne  schreef:

@Pasi , ik ben blij dat we je weer wat muisklikken kunnen besparen.

 

...Op de homepagina hebben we bewust gekozen voor 5 reacties per keer, omdat de pagina anders te lang wordt en bezoekers het gedeelte daaronder niet bereiken


Sorry hoor, maar dat is natuurlijk onzin!!

Iedereen die regelmatig op het internet zit, is bekend met de slider ( schuif,  schuifregelaar ) rechts en onder het browser venster. Iedere programma wat daarvoor gebruikt kan worden, heeft sliders rechts en onder het venster, indien de tekst niet in het venster past.

Met maar 5 draadjes per pagina, is de kans groot, dat men snel moet gaan klikken op 'Laad meer" om het eigen draadje in beeld te krijgen.

Voor iedereen, die anderen wil helpen en dus op zoek moeten, naar een niet-opgelost of nieuw draadje waarbij hij/zij kan helpen, zullen dus moeten bladeren daar de achterliggende pagina's van/op de Home pagina.
Standaard worden toch gauw meerdere draadjes per uur worden aangemaakt, dus wil men zoeken naar draadjes die b.v. vandaag ( een paar uur terug ) zijn aangemaakt, moet toch al behoorlijk bladeren.

Men zou de 'Recent' lijst kunnen gebruiken, maar de huidige eerste 4 draadjes, zijn reacties van de afgelopen 8 minuten. Wil men dus verder 'kijken' dan 8 minuten, dan moet men op "Laad meer" klikken. Na 3 keer klikken op "Laad meer" ben ik nu nog maar 1 uur terug in tijd.
Aangezien de 'Onopgelost' lijst ook niet zinnig op datum gesorteerd is, is deze lijst dus ook niet bruikbaar.

Men zou natuurlijk ook via de "Mijn Profiel" pagina kunnen gaan, maar dan mis je alle nieuwe meldingen/draadjes.

Ik ga in ieder geval niet steeds op "Laad meer" klikken, wat betekend dat ik minder actief ben/word op dit forum en dus alleen reageer om te helpen, als een interessant' draadje toevallig voorop op de home pagina staat.

Ps. Ik verwacht dat de website beheerders een andere reden hebben, om de te laden pagina's zo laag mogelijk te houden.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Zeker goede uiteenzetting hiervan. En ik snap ook vooral dat het misschien voor sommige users goed is, maar juist voor anderen totaal niet handig. Voor wat betreft de aantallen op dit moment: Daar zijn keuzes in gemaakt, zoals @Marianne al aangeeft. Ik begrijp dat je zelf daar volledig anders over denkt. Wellicht handiger om voor dit onderwerp een los topic aan te maken, op die manier kunnen we in kaart brengen of dit idee door velen wordt gedeeld.

 

We hebben op dit moment twee pagina's die je (al dan niet tijdelijk) kunnen helpen. Dat is een pagina met alle topics in een lange rij en alle onbeantwoorde topics op een rij.

 

We zijn op dit moment ook bezig om te checken of we deze pagina's zichtbaar kunnen maken door middel van een handige link en je daar dus snel terecht kunt komen (bijv. direct zichtbaar op de homepage).

r0bbi3mang

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

Openen in nieuw tabblad zou ook mooi zijn imo 😁

Edit: Staat op nieuw venster, dacht ik? Opent al nieuw tabblad ook goed lol.


Edit2: Was natuurlijk een reactie op @Pasi  wat was gezegd over standaard op nieuw venster voor url/hyperlinks

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic