1
Vraag
2
Reacties
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Bug in nieuwe website/software, deel xxx

Als ik een quote ( m.b.v. "Aanhalen" ) plaats en daarna daarin wat tekst verwijder, dan kan ik vaak niet meer in mij eigen tekst veld ( eronder ) komen, om m'n eigen tekst te plaatsen. Vaak kan ik dan klikken wat ik wil onder het quote-kader, maar daar gaat de cursor niet staan en kan ik dus geen eigen tekst intypen.

Dan helpt alleen F5 en/of Ctrl/F5, dan quoten ( m.b.v. "Aanhalen" ), dan eerst wat letters ( =eigen tekst ) onder het quote-kader plaatsen en dan pas de quote tekst ( in het quote-kader ) aanpassen.


Overigens zou ik graag ook de pagina nummers, ook direct onder het eerste logje hebben staan.
Bladert u maar eens naar de het laatste logje van dit draadje, je krijgt er bijna een muis arm van ! Eerst moet u het draadje openen, daarna helemaal naar beneden scrollen, om dan de laatste pagina te kunnen aanklikken, om daarna weer helemaal naar beneden te moeten scrollen voor het laatste logje.

 

Ps. ook de kleuren werken nu: rood is rood en blauw is blauw ( na het plaatsen werden de kleuren vaak vervangen door zwart met 'bold' ).


Pagina nummers.png



Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Zeker goede uiteenzetting hiervan. En ik snap ook vooral dat het misschien voor sommige users goed is, maar juist voor anderen totaal niet handig. Voor wat betreft de aantallen op dit moment: Daar zijn keuzes in gemaakt, zoals @Marianne al aangeeft. Ik begrijp dat je zelf daar volledig anders over denkt. Wellicht handiger om voor dit onderwerp een los topic aan te maken, op die manier kunnen we in kaart brengen of dit idee door velen wordt gedeeld.

 

We hebben op dit moment twee pagina's die je (al dan niet tijdelijk) kunnen helpen. Dat is een pagina met alle topics in een lange rij en alle onbeantwoorde topics op een rij.

 

We zijn op dit moment ook bezig om te checken of we deze pagina's zichtbaar kunnen maken door middel van een handige link en je daar dus snel terecht kunt komen (bijv. direct zichtbaar op de homepage).

Bekijk in context

39 Reacties 39
Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pasi  schreef:

 

Ps. ook de kleuren werken nu: rood is rood en blauw is blauw ( na het plaatsen werden de kleuren vaak vervangen door zwart met 'bold' ).


Helaas rood werkt, blauw nu weer niet en groen zijn ze blijkbaar helemaal vergeten !!!! Ik wil eigenlijk niet zo negatief zijn, maar dit is beslist pruts werk !!!!

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Om te verduidelijken wat @Pasi bedoelt heb ik hieronder de mailnotificatie van zijn laatste bericht, waar de kleuren kennelijk wèl goed worden weergegeven.

AoxoMoxoA_0-1619476658249.png

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Dank voor je uitgebreide bericht! Ik ben direct even aan het testen geslagen:

Bij het quoten via de aanhalingstekens, springt hij bij mij elk bericht standaard een enter eronder waar ik kan schrijven. Zolang deze er was, kon ik ook eenvoudig weer terug daar naartoe. Ik begrijp dat hij dat bij jou niet doet?

 

Het viel me inderdaad wel op dat zodra je deze enter weg haalde (dat kan inderdaad ook per ongeluk gebeuren bij het aanpassen van de quote) je met geen mogelijkheid meer uit de quote-sectie kwam. Normaal gedrag zou een dubbele enter of shift-enter die moeten verhelpen, maar dat deed niets.

 

De kleuren líjken bij mij goed te gaan (maar dat weten we straks pas na het plaatsen?)

Rood

Groen

Blauw

Is er nog een specifieke handeling waarbij dit gebeurt? Want ik begrijp dat het dus soms wel goed gaat.

 

De navigatiebalk met paginanummers bovenaan plaatsen staat inderdaad ook op ons wensenlijstje, we zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...De kleuren líjken bij mij goed te gaan (maar dat weten we straks pas na het plaatsen?)

Rood

Groen

Blauw

Is er nog een specifieke handeling waarbij dit gebeurt? Want ik begrijp dat het dus soms wel goed gaat..."

 

 

Hmmmmm rood is rood, blauw is blauw en groen is groen. Vanmiddag werkte e.e.a. nog niet, zie hierzo.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Er zouden nog twee factoren mee kunnen spelen, nieuw testje:

Dat is als je in dezelfde zin iets dikdrukt, want rood is rood, blauw is blauw en dikgedrukt groen is groen.

 

Of in dit stukje waar ik een hyperlink plaats; r, g, b

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Gevonden 🙂

Bold (italic dan denk ik ook, deze is groen?)  is de boosdoener en lijkt de kleur te overrulen. Ik heb dit zojuist even gecheckt bij een collega en dit is (gedeeltelijk) as designed. Bold wil er een kopje van maken en overruled de code weer terug naar een zwarte kleur. Neemt natuurlijk niet weg dat je dit eigenlijk in de editor ook direct moet zien.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

Gevonden 🙂

Bold (italic dan denk ik ook, deze is groen?)  is de boosdoener en lijkt de kleur te overrulen. Ik heb dit zojuist even gecheckt bij een collega en dit is (gedeeltelijk) as designed. Bold wil er een kopje van maken en overruled de code weer terug naar een zwarte kleur. Neemt natuurlijk niet weg dat je dit eigenlijk in de editor ook direct moet zien.



 Ik had het ook niet verder getest of onderzocht, maar dat is inderdaad het probleem, goed gevonden !

M.b.t. "...as designed...", die opmerking is dan weer jammer 😉. Die kreet wordt door Microsoft vaak gebruikt onder het mom van "...zo hebben we het gemaakt en daarmee moet je het doen..." of e.e.a. nu logisch en/of wenselijk is of niet.

 

Overigens, lijkt mij dit meer een programmeer/ontwerp fout, dan zo 'ontworpen'. Hopelijk wordt dit wel aangepast, wat met deze functies kan je in teksten 'klemtoon' weergeven/aangeven, die je natuurlijk in schrift anders moet missen.

 

Normaal : rood, blauw, groen

 

Bold : rood, blauw, groen

Random: rood, blauw, groen ( sorry, ik kan het niet laten 🤣 )

 


Edit: het is blijkbaar al aangepast. Goed werk !!!

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Nu graag verder met de paginanummers, want die moeten natuurlijk bovenaan staan. Als iemand na het laatst logje van dit draadje wil gaan, dan scrolt men zich een ongeluk, terwijl dat helemaal niet nodig is.


nummers.png


Of de paginanummers ook onderaan moeten/mogen staan, waarom niet ?


Dan graag ook nog de hyperlink functie aanpassen, die moet standaard op "Openen in een nieuwe pagina" komen. Want een hyperlink gebruikt men meestal, om extra informatie in te voegen en dan moet men de oorspronkelijke tekst/logje/draadje natuurlijk niet verlaten.

Hyperlink.png

Overigens wordt deze functie ook zelden gebruikt om de lezer echt door te linken.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pasi  schreef:

Nu graag verder met de paginanummers, want die moeten natuurlijk bovenaan staan. Als iemand na het laatst logje van dit draadje wil gaan, dan scrolt men zich een ongeluk, terwijl dat helemaal niet nodig is.


nummers.png



Tevens, als de paginanummers bovenaan staan, dan kan men ( als men het draadje opent ) ook gelijk zien, dat men niet wel of niet op laatste pagina staat en dat de nu getoonde logjes wel/niet oud zijn. Nu moet men eerst geheel naar beneden scrollen, voordat men kan zien of men werkelijk op de laatste pagina staat en werkelijk de laatste logjes ziet.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Pasi  schreef:

Random: rood, blauw, groen ( sorry, ik kan het niet laten 🤣 )


Haha, was mooi geweest als hij dit had aangepast hè 😉

 

De paginanummering/-balk aan de bovenkant ben ik met je eens en daar loopt inmiddels iets voor. Ik verwacht dat deze op termijn erbij komt. De hyperlink-suggestie ga ik doorgeven, dank!

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Zijn er sinds de laatste melding nog updates uitgevoerd en/of zijn er nog komende geplande updates?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Pasi - Er vinden regelmatig updates plaats binnen het platform, maar het gaat vaak om kleine verbeteringen of fixes. Het kan gaan om updates vanuit onze kant, of vanaf het platform zelf. Zo zijn er recent verbeteringen uitgevoerd voor het openen van bijlages (dit gaat nu sneller) en enkele fixes aan de editor.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

@Pasi- Er vinden regelmatig updates plaats binnen het platform, maar het gaat vaak om kleine verbeteringen of fixes. Het kan gaan om updates vanuit onze kant, of vanaf het platform zelf. Zo zijn er recent verbeteringen uitgevoerd voor het openen van bijlages (dit gaat nu sneller) en enkele fixes aan de editor.


Dank je voor de informatie.

Ik had gehoopt, gezien de vele reacties o.a. in ook andere draadjes, dat Ziggo actiever zou zijn in het o.a. melden van gemaakt fixes. Waardoor klanten die opties/functies weer ( kunnen ) gaan gebruiken.
Want als men steeds een bug in een bepaalde optie/functie tegen komt, dan wordt die optie natuurlijk minder gebruikt ( iets met een ezel en steen ) en gaat men om het probleem heen 'breien". Dat 'breinen' is natuurlijk een tijdelijke oplossing, totdat men weet dat het niet meer nodig is, omdat dat probleem verholpen is. Echter, ik ga niet steeds proberen of een bug in een functie nog steeds aanwezig is ( ook iets met een ezel en steen ), dus zou een 'belletje' van Ziggo wenselijk zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Eens, daarin zijn we iets tekort geschoten. Juist bij aangedragen punten, is het netjes en waardevol om dit terug te koppelen als er iets is veranderd natuurlijk. We zijn aan het kijken hoe dit in de toekomst beter kan.

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Alex, kan je al mijn reacties in dit draadje bekijken! 

 

En doe alsjeblieft iets met de adviezen die ik geef op deze community!

 

Dit is een "klant helpt klant" forum!

 

At your service! 🙂

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Ing1810  schreef:

@Alex, kan je al mijn reacties in dit draadje bekijken! 


Linken gaat zo beter...

10.png


....en die voor de url van de link gebruiken, want dan direct naar je eigen logje.

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Pasi, die "handleiding" zal ik later even goed bekijken! Is wat lastig te zien op mobiel 😉

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Heb al meermaals gehad dat ik automatisch was/werd uitgelogd. 

Voor mijzelf lastig te reproduceren!

 

@Alex, kunnen jullie daar eens naar kijken? 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Alex en @Pasi ... I REST MY CASE!!!

 

Weg met dit idiote systeem!!!

 

20210523_155859.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic