AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Bij abonnement op forumboard geen notificaties in meldingsfeed, maar wel notificaties via mail

Onlangs ben ik er achter gekomen, waarom veel van de notificaties wel in mijn mail terug te vinden zijn maar niet in mijn meldingsfeed.

 

Het blijkt dat als ik een abonnement op een forumboard heb genomen, dat zo'n abonnement wel notificaties  naar mijn mailaccount genereert, maar niet als meldingen in de meldingsfeed worden opgenomen.

 

In onderstaand plaatje zijn meldingen in de meldingsfeed te zien van abonnement op topic, abonnementen op labels en een melding van een @mention. Nooit zie ik daar een melding n.a.v. abonnement op forumboard/groepshub. 

 

Met mijn abonnement op forumboard 'Abonnement' had ik ook daarvan meldingen verwacht. Die notificaties krijg ik nu alleen via mail. Dit geldt voor zowel voor nieuwe topics, alsmede voor reacties in de topics onder dat forumboard. 

AoxoMoxoA_0-1668549850956.png

 

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

@AoxoMoxoA Top dat je het hier meldt. 🙂 We hebben een ticket aangemaakt en er wordt naar gekeken. We houden het in de gaten en als er nieuws te melden is dan hoor je dit van ons! 

8 Reacties 8
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

@AoxoMoxoA Top dat je het hier meldt. 🙂 We hebben een ticket aangemaakt en er wordt naar gekeken. We houden het in de gaten en als er nieuws te melden is dan hoor je dit van ons! 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hi @AoxoMoxoA, even een status update. De bug staat nog open bij het platform. We zijn dus nog in afwachting van hen wanneer het wordt opgelost.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @AoxoMoxoA, @Dave en @Bert

Khoros heeft een aantal aanpassingen gedaan, we weten niet helemaal zeker of dit probleem hiermee opgelost is. Wat is jullie ervaring in de praktijk, kom je dit nog tegen? 

AoxoMoxoA
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Rikst ,

 

Jammer genoeg zie ik geen verschil. Nog steeds geen meldingen van forumboard/groepshub.

 

AoxoMoxoA_0-1677493192749.png

 

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Helemaal duidelijk, bedankt @AoxoMoxoA Ik koppel het terug en wordt vervolgd. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @AoxoMoxoA,

Ik ben hier even opnieuw naar gaan kijken. We hebben in dit geval 2 problemen onterecht aan 1 ticket gekoppeld. De situatie die jij hier deelt is net even anders en het ticket zal dit dus ook niet oplossen. 

 

Op het moment dat je een abonnement op een forumboard of groepspagina klopt het dat je hier enkel een e-mail van ontvangt. Er verschijnt geen melding in de meldingsfeed. Wat je ervaart klopt dus gewoon. Dit werkt dus anders dan een abonnement op een topic, label of mention, daarvan krijg je zowel een e-mail als een melding in de meldingsfeed. Deze verschillen zijn niet bewust zo door ons ingesteld, maar dit is hoe Khoros werkt.  

 

Op dit moment zijn er geen plannen om dit aan te laten passen, mocht er vanuit meerdere users wel behoefte aan zijn dan kunnen we dat natuurlijk altijd opnieuw bekijken.

AoxoMoxoA
Topicstarter
Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Rikst ,

Dank je voor de terugkoppeling.

 

Hier heb ik toch even na moeten denken en ik kan helaas niet met enige zekerheid aangeven of dit in den beginne van Khoros/Community anders was. Het zij zo.

 

Consistent vind ik het in ieder geval niet en dit soort inconsistentie zouden jullie als team, inclusief Khoros, ook niet moeten willen.

 

Die meldingsfeed heeft op deze manier voor mij zo geen zin en ik zal daar niet de enige in zijn, maar of anderen dat als zodanig herkennen en daar de moeite voor zullen nemen om dat ook zo te melden?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

😲dus dan maar in dat draadje, een logje aanmaken en er b.v. een punt ( '.' ) in zetten 🤔. Want dan krijg je wel een 'melding' via het forum.

 

Het lijkt Microsoft wel, die antwoordt dat het 'by design' is en zo aangeven dat ze het onderwerp niet interessant genoeg vinden en daar ook geen werk van willen maken.

 

Uitgelicht topic