1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mortum

Level 1
  • 113Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

BBCODE: Hoe maak je een mooie opmaak voor je posts

BBCode oftewel Bulletin Board Code
Dit zijn codes die men kan gebruiken om de layout van zijn posts aan te passen zodat de post zelf visueel mooier en makkelijker te lezen wordt.

Dit is een aanvulling op de tekst onder de ? aangezien die enkel de basic functies toont en niet helemaal de lading dekt.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hoe werkt het?:

er zijn meerdere soorten BBCodes, de overeenkomst tussen alle is dat je de "opdracht" moet openen en moet sluiten wilt deze werken.
Voorbeelden van een opdrachten:(let op: geen spaties tussen de [] haakjes gebruiken, dit is enkel ter demonstratie)

[ B] en afsluiten met [ /B] voor Bold tekst gebruik
[ I] en afsluiten met [ /I] voor itallic tekst
[ U] en afsluiten met [ /u] voor understripe tekst
[ S] en afsluiten met [ /S] voor striketrough tekst (bijvoorbeeld als u uw post wilt aanpassen maar de oude tekst niet volledig wilt verwijderen)

-----------------------------------------------------------------------------------

Overige handige posts, om een quote te gebruiken:
[ quote] en afsluiten met [ /quote] voor een
Quote
tekst

Hier is ook een variatie op:

[ Quote=iemand op het internet] & [ /quote]
iemand op het internet wrote:
een hele boel dingen


-----------------------------------------------------------------------------------

Ook kan je lijstjes maken op 2 verschillende methodes.
Met puntjes:
[ list]
  • punt 1
  • punt 2
  • Punt 3 etc. etc.
    [ /list]

    Dit wordt dan mooi:

    • punt 1
    • punt 2
    • punt 3

    Of met cijfers:
    [ list=1]
  • punt 1
  • punt 2
  • Punt 3 etc. etc.
    [ /list]

    En dit wordt dan :

    • punt 1
    • punt 2
    • punt 3


    -----------------------------------------------------------------------------------

    De oplettende zag hem al: De Klikbare tekst link!
    hier zijn net als met Quote's 2 varianten op:

    [ url]link naar de website
    en [ url=Link naar de website]Tekst in de plaats van de link[ /url]

    en dit veranderd in https://www.ziggo.nl/ of website van ziggo
    LET OP: bij linkjes maken moet je de HTTP(s):// ervoor plaatsen, anders werkt de link niet!
  • 1 Reactie 1
    Anonymous2015

    Level 1
    • 207Posts
    • 0Oplossingen
    • 12Likes
    Ik reageer ook even op mijn ervaringen hier mee. Ik wilde een video toevoegen die ik zelf host. Wanneer ik de video wil toevoegen dan krijg ik een foutmelding dat het formaat niet geaccepteerd word.

    Het zou zeer prettig zijn om te vermelden hoe het werkt en wat je kunt gebruiken.

    Ik weet inmiddels dat [ video ][ / video ] gebruikt word maar de formaten worden gefilterd en er staat niet bij welke formaten.
    E-mail notificaties
    Aan Uit

    Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

    Uitgelicht topic