1
Vraag
2
Reageer en help mee
Meneer C.

Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Automatische melding

Is het een idee om, vooral handig voor posts van nieuwe community leden, de community uit te rusten met automatische meldingen ?

33 Reacties 33
Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Nu zie ik heel vaak dat een nieuwe post wordt geplaatst en dat een ander community lid daar dan op reageert met iets in de trent van: "Er komt zo snel mogelijk een Ziggo Moderator om u te helpen"

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Kan zoiets niet geautomatiseerd worden door de community ? Vooral handig voor als een nieuwe community gebruiker iets post, zodat deze weet dat het in behandeling genomen wordt ?

xJBx

Level 8
  • 188Posts
  • 15Oplossingen
  • 83Likes

Aan de ene kant heb je wel gelijk, maar aan de andere kant haal je wel de betrokkenheid van de mensen hier weg met zo iets. Nu zijn mensen nog een beetje actief met reacties plaatsen, denk dat als je dingen gaat automatiseren dat dat af zakt. 

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Dat zie ik zelf niet zo, de community leden die hier zitten om anderen te helpen (meestal omdat ze zelf super geïnteresseerd zijn in de materie) zullen dat toch wel blijven doen.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Dat is tenminste mijn visie. En het is maar een idee om wellicht de community te verbeteren. Wat Ziggo er mee doet is aan Ziggo.

Steefb

Level 20
  • 15214Posts
  • 2914Oplossingen
  • 6792Likes

@Meneer C.  schreef:

Nu zie ik heel vaak dat een nieuwe post wordt geplaatst en dat een ander community lid daar dan op reageert met iets in de trent van: "Er komt zo snel mogelijk een Ziggo Moderator om u te helpen"

T.e.a.m. leden kunnen moderators inseinen, met deze berichtjes doen ze dat.

RoWi.

Level 20
  • 17737Posts
  • 748Oplossingen
  • 5991Likes

Een vraag wordt feitelijk pas in behandeling genomen als deze is gelezen. Dan zou er dus een lees bevestiging moeten komen met de nodige problemen neem het issue met de postcode vinkjes.  Die lees bevestiging zou zelfs alleen mogen worden getriggerd als een moderator een topic leest. Juist door de macro's die worden gebruikt door community leden bereik je hetzelfde psychologische effect.

Veel vragen kunnen wij de mede community leden wel beantwoorden. Pas als het administratief is wordt het anders, maar daar gaat de vraag niet over. 

Terzijde ik moest dit start bericht een paar keer lezen, het gaat er dus om dat de persoon die voor het eerst iets post ergens een status kan zien dat de vraag in behandeling is? 

Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom dan alleen voor nieuwe bezoekers dat is voor elke vraagsteller wel handig. Alleen weten die iets beter dat men soms geduld moet hebben.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

@RoWi.daarom stel ik ook dat het vooral voor nieuwe bezoekers handig is, daar deze misschien de werking van de community nog niet helemaal doorhebben.

Uiteindelijk is het voor iedereen handig en het lijkt mij dat moderators toch wel meelezen. Zij doen alleen aan een bepaalde vorm van "cherrie picking" daar sommige zaken door community leden onderling worden opgelost.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Bijvoorbeeld door leden met veel ervaring en kennis zoals jullie @RoWi. , @Steefb 

Template

Level 16
  • 2335Posts
  • 54Oplossingen
  • 736Likes

@Meneer C. Ipv in alle topics zoveel te posten achterelkaar zou het ook beter zijn om gewoon in een reply te posten. Vaak zijn posts en topics van @Meneer C. Hierdoor onoverzichtelijk

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Vanwaar de sneer @Template  ? Heb ik jou ergens beledigd ? Ik hoop het niet.

Ik kan inderdaad alles steeds in één heel lang bericht typen, zoals sommigen doen.

Persoonlijk vind ik dat erg onoverzichtelijk en minder prettig lezen.

Maar om jou een plezier te doen zal ik mijn commentaar voortaan meer bundelen.

Geen enkel probleem. Vaak post ik iets en bedenk dan vervolgens nog iets. Dus plaats ik weer een post i.p.v. de oude post te bewerken en tekst toe te voegen.

Template

Level 16
  • 2335Posts
  • 54Oplossingen
  • 736Likes

@Meneer C. Het is helemaal geen sneer. Het heeft ook helemaal niks met belediging te maken. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5732Posts
  • 228Oplossingen
  • 4385Likes

@Meneer C. 

Het is niet altijd noodzakelijk dat een Ziggo-moderator langskomt in élk topic. Dat heeft eigenlijk alleen zin als het om zaken gaat die alléén zijn op te lossen door medewerkers van Ziggo.
Voor allerlei andere vragen zijn er erg veel anderen op deze community die behoorlijk wat kennis hebben en kundig zijn in het oplossen van problemen. 

Een automatische melding dat er een Ziggo-moderator langskomt heeft eigenlijk meer na- dan voordelen. Om te beginnen kost het onwaarschijnlijk veel meer menskracht als Ziggo bij élk topic zou moeten langskomen. Bovendien zit er bij klanten vele malen meer kennis als het gaat om zaken die buiten het domein van Ziggo vallen. Ikzelf denk dat misschien wel de meeste oplossingen door andere klanten wordt gegeven.
Zoals @Steefb al schreef: een teamlid filtert een topic; is dit op te lossen door klanten of er noodzaak dat een moderator langskomt? In het laatste geval krijgen de moderators een seintje.
En blijkbaar werkt dit.

Garihd

Level 15
  • 1221Posts
  • 43Oplossingen
  • 664Likes

@Wim C.  schreef:

@Meneer C. 

Het is niet altijd noodzakelijk dat een Ziggo-moderator langskomt in élk topic. Dat heeft eigenlijk alleen zin als het om zaken gaat die alléén zijn op te lossen door medewerkers van Ziggo.

Een automatische melding dat er een Ziggo-moderator langskomt heeft eigenlijk meer na- dan voordelen. Om te beginnen kost het onwaarschijnlijk veel meer menskracht als Ziggo bij élk topic zou moeten langskomen. 

Een echte moderator lees gespreksleider hoort elk bericht te lezen en elk topic te volgen zodat er op tijd kan worden ingegrepen. Onlangs ook weer een rond het weekend gestart topic die te lang een eigen leven is gaan leiden.

Dat staat volledig los van hulp vragen. De Ziggo medewerkers die Community moderator zijn. Horen zich puur en alleen met het functioneren van de technische kant bezig te houden en met het gedrag van de community leden. 

Een forum/community vraagt dus per definitie de nodige menskracht. Vooral of juist in het weekend.

Wat het punt met VodafoneZiggo is dat diverse moderatoren op beide community's actief zijn, het wordt hoogtijd voor 1 omgeving. 

Het modereren is een periode beter gegaan en nu om welke reden dan ook weer iets minder, blijkbaar werdt er gedacht dat we ( de community leden) volwassen genoeg zijn.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Dat snap ik @Wim C. , dank voor de bijdrage. Ik ben het echter eens met @Garihd . Dat moderators het vervolgens door community leden onderling laten oplossen is een prima systeem en de basis van een community . Het zal de moderators zeker ontlasten, ze kunnen nou eenmaal niet overal bij zijn.

Ik opper echter een idee van een automatische melding. Zo'n melding kan ook geanonimiseerd worden lijkt me, dus niet perse verwijzend naar een moderator. Maar de "poster" weet dan wel dat het wordt opgepakt.

Dat Ziggo cherrie picked op zaken waar de community leden niets mee kunnen is ergens logisch, maar het lijkt me dat ze van elke post wel op de hoogte zijn. In ieder geval één van de moderators.

Pasi

Level 18
  • 8755Posts
  • 466Oplossingen
  • 4826Likes

@Meneer C.  schreef:

Is het een idee om, vooral handig voor posts van nieuwe community leden, de community uit te rusten met automatische meldingen ?

Ja en nee.

Persoonlijk ben ik ( ook ) van mening, dat men nieuwe forumbezoekers direct moet informeren over hoe het forum werkt. Vandaar ook dat ik een macro gebruik om nieuwe forumbezoekers te begroeten en hun e.e.a. uit te leggen.

Vaak worden Ziggo klanten door de helpdesk naar dit forum gedumpt en lijkt het voor hun, alsof ze met een kluitje het riet worden ingestuurd. Zo lees je vaak ( tussen de regels door ) dat men helemaal niet blij is, om via dit forum naar een oplossing te moeten zoeken. Juist dan is een vriendelijke ( automatische ? ) begroeting en uitleg op z'n plaats. Waarna je vaak ziet dan men juist blij is het forum te hebben gevonden, omdat men hier juist wel geholpen wordt.

Echter, als e.e.a. automatisch moet worden geplaatst, dan zal dit enige intelligentie moeten hebben, omdat de vraag van de TopicStarter natuurlijk ook van belang is, welk automatisch antwoord gegeven moet worden.

In de loop van de tijd zijn hierover al meerdere ideeën geopperd, echter is het nooit tot een aanpassing gekomen. Waarom : omdat u ( jullie ) en mijn reacties gratis zijn en Ziggo voor een automatisch antwoordsysteem iets moet laten maken wat natuurlijk geld kost.

Een idee heeft bij Ziggo alleen maar kans, als Ziggo daarmee iets kan besparen ( in welke vorm dan ook ). Zaken als b.v. klanttevredenheid ( dat is m.i. ook winst ! ) zijn voor Ziggo geheel niet interessant, dus om die reden zal Ziggo niets aanpassen.

Samengevat : zolang u ( jullie ) en ik dit gratis oplossen, is er voor Ziggo geheel geen reden om iets te veranderen, want dát kost meer geld.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5732Posts
  • 228Oplossingen
  • 4385Likes

@Garihd  schreef:
Een echte moderator lees gespreksleider hoort elk bericht te lezen en elk topic te volgen zodat er op tijd kan worden ingegrepen.

Ah sorry, ik ben niet duidelijk geweest; mijn fout en dat had ik beter moeten uitleggen. Met dat een moderator langskomt in een topic bedoelde ik dat een moderator daadwerkelijk ook acteert en reageert in een topic. Dat moderators alléén de berichten lezen waar hulp van een moderator is gewenst heb ik niet bedoeld.

@Garihd  schreef:
Dat staat volledig los van hulp vragen. De Ziggo medewerkers die Community moderator zijn. Horen zich puur en alleen met het functioneren van de technische kant bezig te houden en met het gedrag van de community leden. 

Daar zullen we dan van mening over verschillen en dat is denk ik ook een ander onderwerp.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Goede analyse @Pasi. En je hebt gelijk. Zo ben ik zelf ook ooit op het forum terecht gekomen.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1134Posts
  • 15Oplossingen
  • 487Likes

Ah, juist. Dank voor de opheldering @Wim C. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic