@Meneer C. schreef:
Is het een idee om, vooral handig voor posts van nieuwe community leden, de community uit te rusten met automatische meldingen ?
Ja en nee.
Persoonlijk ben ik ( ook ) van mening, dat men nieuwe forumbezoekers direct moet informeren over hoe het forum werkt. Vandaar ook dat ik een macro gebruik om nieuwe forumbezoekers te begroeten en hun e.e.a. uit te leggen.
Vaak worden Ziggo klanten door de helpdesk naar dit forum gedumpt en lijkt het voor hun, alsof ze met een kluitje het riet worden ingestuurd. Zo lees je vaak ( tussen de regels door ) dat men helemaal niet blij is, om via dit forum naar een oplossing te moeten zoeken. Juist dan is een vriendelijke ( automatische ? ) begroeting en uitleg op z'n plaats. Waarna je vaak ziet dan men juist blij is het forum te hebben gevonden, omdat men hier juist wel geholpen wordt.
Echter, als e.e.a. automatisch moet worden geplaatst, dan zal dit enige intelligentie moeten hebben, omdat de vraag van de TopicStarter natuurlijk ook van belang is, welk automatisch antwoord gegeven moet worden.
In de loop van de tijd zijn hierover al meerdere ideeën geopperd, echter is het nooit tot een aanpassing gekomen. Waarom : omdat u ( jullie ) en mijn reacties gratis zijn en Ziggo voor een automatisch antwoordsysteem iets moet laten maken wat natuurlijk geld kost.
Een idee heeft bij Ziggo alleen maar kans, als Ziggo daarmee iets kan besparen ( in welke vorm dan ook ). Zaken als b.v. klanttevredenheid ( dat is m.i. ook winst ! ) zijn voor Ziggo geheel niet interessant, dus om die reden zal Ziggo niets aanpassen.
Samengevat : zolang u ( jullie ) en ik dit gratis oplossen, is er voor Ziggo geheel geen reden om iets te veranderen, want dát kost meer geld.