Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Alles over de moderators van de Community

 

Vraag jij je ook af wie de mensen achter de schermen van onze community zijn? Dan ben je hier aan het juiste adres! In dit topic geven we je een duidelijk beeld van de rol en verantwoordelijkheden van onze community moderators.


 

Hoe herken je een Ziggo moderator?

Misschien heb je ons al eens voorbij zien komen. Ziggo moderators herken je aan de rol 'Community Moderator' en het Ziggo-logo voor onze naam. Hier zie je een voorbeeld:

Welmoed_0-1740745648226.png

 

Voorbeeld moderator profiel



Wat is een moderator?

Binnen het Community Team zijn er verschillende werkzaamheden en heeft een ieder zo zijn of haar eigen rol. We zorgen er allereerst voor dat iedereen zich welkom voelt op de Community. We letten op de sfeer en bewaken daarbij onze kernwaardes en huisregels. We zorgen ervoor dat iedereen de juiste hulp en service krijgt en alle relevante informatie goed vindbaar is.


Wat doet een moderator?

    • Monitoren van álle topics en opvallendheden zoals storingen
    • Toekennen van juiste labels en leesbare titels
    • Verbeteren van vindbaarheid en lay-out
    • Selecteren en uitlichten van oplossingen en reacties
    • Handhaven van huisregels en aanpassen waar nodig
    • Up-to-date houden van topics
    • Pro-actief schrijven van informatieve topics


Wat is het Community Testpanel? 

Een heel belangrijk onderdeel is ons Testpanel en de moderators die actief zijn bij het testen van nieuwe producten, software en firmware. Ons enthousiaste Testpanel met klanten en collega's helpt ons bij het testen en verbeteren van onze producten. Meer weten? Lees het artikel: Meedoen met het Community Testpanel 


Klant-helpt-klant & onze service

Onze Community is een mooie plek waar je andere klanten vindt met ontzettend veel kennis. Er worden veel handige tips en goede adviezen gedeeld waar iedereen iets aan heeft. Samen weten we meer!

 

Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn in de topics.


Topics aangepast door een moderator

Om de Community waardevol en prettig te houden, is het soms nodig om berichten te wijzigen, te sluiten of te verwijderen. In het topic ziet dat er als volgt uit: ***aangepast door moderator [reden]***

 

Topics die verouderde informatie bevatten of op een andere manier niet meer relevant zijn, verplaatsen we naar het archief. Je kunt ze daar nog wel vinden, maar komen niet meer naar voren in de zoekresultaten. Op deze manier zorgen we ervoor dat je nog beter en sneller relevante en up-to-date informatie vindt.

 

 

Heb je na alle informatie toch nog vragen, een tip of een opmerking voor ons? Voel je vrij om ons te benaderen door een DM te sturen of een topic te openen.

e-mail meldingen
Aan Uit
36 Reacties 36
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Lycke Ziggo,
bedankt voor de uitleg, maar voor de vaste kern onder ons was dit al wel duidelijk, maar voor de nieuwkomers een duidelijke aanvulling.
Ik blijf nog wel met één kernvraag zitten, die ik ooit eens eerder gesteld heb, maar nooit antwoord op heb gekregen:
Er is een hele ploeg moderatoren, die ieder op zijn/haar gebied/specialisme reageert, maar doen jullie dat naast jullie eigenlijke werk erbij of is het voor alle moderatoren een dagtaak om het forum in de lucht te houden.
Logischerwijs lijkt het mij dat jullie dat er bij doen, anders zou het een vreselijk duur forum worden voor Ziggo.
Wat me dan wel leuk lijkt om te weten, wat dan jullie eigenlijke beroep is binnen Ziggo en wat dat beroep in de praktijk inhoudt.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter
@N.N. Graag gedaan!
Om je vraag te beantwoorden: dit wisselt. Een aantal moderators werkt volledig op de Community en een aantal deels.
De andere werkstromen waarop (een aantal) moderators actief is zijn bijvoorbeeld social media (webcare), chat, mail of telefonische klantcontact. Heel divers, dus!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Lycke Ziggo wrote:
@N.N. Graag gedaan!
Om je vraag te beantwoorden: dit wisselt. Een aantal moderators werkt volledig op de Community en een aantal deels.
De andere werkstromen waarop (een aantal) moderators actief is zijn bijvoorbeeld social media (webcare), chat, mail of telefonische klantcontact. Heel divers, dus!

Duidelijk, bedankt.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Zeer goed verhaal Lycke Ziggo en absoluut duidelijk. Ik twijfel alleen wel aan het 'feit' dat alle topics zouden worden gelezen. Niet lullig bedoeld, maar er glipt best veel doorheen wat gezien had moeten worden.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter
Als je dat constateert, moet je dat zeker melden! Ik ben ervan overtuigd dat alle topics gelezen worden. Wel kan ik me voorstellen dat er soms niet gereageerd wordt, waar dit wel had gemoeten. Nogmaals; als je dit merkt mag je ons op de vingers tikken (of het gewoon vriendelijk vragen, natuurlijk 😉 )
Willem-A
Level 1
Dank. Dan tik ik jullie wel vriendelijk op de vingers tijdens het vragen ... :wink:
Beeblebrox
Level 14
Hoi Lycke Ziggo,

Zijn de moderators nu wel in het weekend aanwezig ???
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter
Beeblebrox wrote:
Hoi Lycke Ziggo,

Zijn de moderators nu wel in het weekend aanwezig ???


Klopt helemaal! Ook in de weekenden is er nu in elk geval 1 moderator per dag aanwezig 🙂
0 Kudos
Beeblebrox
Level 14
Oke, dat is geweldig. Fijne dag verder.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Lycke Ziggo
Goed dat er ook iemand aktief is in het weekend.
Ik zie dat je er geen rustig zondagje van hebt gemaakt.
Zou moeten kunnen, toch?
Hulde, Han
0 Kudos
Shilka
Level 9
Ik wou even vermelden dat de link in de eerste regel van het eerste bericht (de huisregels) niet werkt (levert "Helaas heb je geen toegang tot deze pagina." op)
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Shilka Dank voor je melding, daar kan Lycke Ziggo naar kijken.

Deze link naar de huisregels werkt gelukkig wel: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/de-ziggo-community-huisregels-25530
Steefb
Level 20
Shilka wrote:
Ik wou even vermelden dat de link in de eerste regel van het eerste bericht (de huisregels) niet werkt (levert "Helaas heb je geen toegang tot deze pagina." op)


Dit werkt gewoon bij mij.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Steefb Die komt op zolder uit: https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/huisregels-van-de-ziggo-community-295
Ik vermoed dat je daar niet op kunt komen, wij hebben geen trap naar de zolder.
Shilka
Level 9
Ik mag inderdaad niet op de zolder komen XD
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Topicstarter
Shilka wrote:
Ik wou even vermelden dat de link in de eerste regel van het eerste bericht (de huisregels) niet werkt (levert "Helaas heb je geen toegang tot deze pagina." op)


Oef, goeie. Ik heb het meteen aangepast. en bedankt 😄
Shilka
Level 9
Dan heb ik misschien nog iets om aan te passen Lycke Ziggo 🙂

Dit is natuurlijk een prima sticky zo, alleen, nu staat het oude topic over precies hetzelfde onderwerp van Minke Ziggo van 26 Juni 2017 genaamd; 'Community moderators, wat doen ze eigenlijk?' ook hier bij de stickies.
(Zie: https://community.ziggo.nl/over-de-community-210/community-moderators-wat-doen-ze-eigenlijk-19110 )

Aangezien dat topic over precies hetzelfde gaat, en schijnbaar niet meer ge-update wordt, moet die misschien van de sticky af of zelfs de zolder op? Wat je er precies mee doet laat ik natuurlijk aan jou over, maar zo als nu is het wel een beetje (letterlijk) dubbel. 🙂

EDIT: Zo, die stond binnen tien minuten na mijn bericht op zolder, vlot geregeld!
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik ben opzoek naar moderator Serkan??

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Verwijderd account! Wat is er precies aan de hand? Ik wil je met alle liefde verder helpen 🙂 

0 Kudos