Super User dag 29 september 2017
Beste Community,
Op 29 september hebben we vijf van onze Super Users, dat zijn leden van de community die een geweldige bijdrage leveren, uitgenodigd op ons kantoor aan de Kabelweg in Amsterdam. Dit is typisch één van onze technische locaties en dat straalt er vanaf. Onder andere bevindt zich hier een datacenter, een reserve-schotelpark op het dak, en het zenuwcentrum van onze dienstverlening: het Network Operational Center (afgekort: NOC). Zoals gebruikelijk was de dag gevuld met een aantal waardevolle en constructieve overleggen, eerlijkheid, veel gezelligheid en natuurlijk niet te vergeten een bescheiden borreltje.
Het grootste deel van de dag hebben we een uitgebreide blik achter de schermen van onze dienstverlening mogen nemen. Zelf heb ik weer erg genoten en ik vond de samenkomst weer een groot succes. Ik kan niet anders dan erop vertrouwen dat de rest van de aanwezigen hier hetzelfde over denken.
Graag deel ik met jullie deze terugblik op deze erg interessante dag met daarbij de feedback en inzichten die we er uit hebben gehaald.
Het programma zag er als volgt uit:
12:00 uur Inloop
12:30 uur Intro: De successen van het afgelopen jaar
13:00 uur Rondleiding bij InHome Engineering en ons testlab
13:30 uur Rondleiding Network Operational Center
14:00 uur Pauze
14:30 uur Rondleiding in het datacenter, de koelmachines, en het schotelpark
15:30 uur Brainstormen: community, de toekomst
16:30 uur Borrelen
17:30 uur Afloop
Nog een kleine toelichting: We hebben heel veel gezien van de wereld achter de schermen en de kabeltjes, maar hiervan is natuurlijk veel niet bedoeld om publiekelijk te delen. Om die reden hebben we niet van alles foto's kunnen maken.
Inloop
Jesse en ik zijn samen vanuit Groningen afgereisd naar de Randstad. Bij binnenkomst op het kantoor kwamen toevallig Jan. F., Robbo en Jonathan-582 ook net binnen. Met zijn vijven hebben we onze reis voortgezet richting de vergaderruimte waar een lunch op ons stond te wachten. Een reis was het zeker! Het pand wordt toevallig net helemaal verbouwd. Via verschillende doolhoven, trappenhuizen, en lege vloeren konden we ons uiteindelijk bijvoegen bij Chiel, Be rt, en Arakou. We genoten daar van een lunch en konden gelijk even bijkletsen met elkaar. Natuurlijk zijn we hier gedurende de dag niet mee opgehouden.
Aansluitend op de lunch hebben we stilgestaan bij de successen van afgelopen jaar. Dit hebben we gedaan middels cijfers en benchmarks afgezet tegen andere communities. We hebben ook stilgestaan bij de herindeling van onze rubrieken en het recente re-design van de Ziggo Community. Bij beide van deze projecten was de feedback van al onze leden onmisbaar!
Het Testlab
Network Operations Centre (NOC)
Datacenter
Brainstormen over de community
Conclusie: Hoe doen we het nu als community?
In de brainstorm sessie hebben we gekeken naar de toekomst van de community. Waar zitten groei mogelijkheden en wat gaat al goed. We hebben het gehad over de inspraak van leden en wat er al veranderd is naar aanleiding van hun aanbevelingen. We hebben daarnaast qua functionaliteiten nog een aantal punten staan, bijvoorbeeld het ingelogd blijven en dat je op de goede pagina beland. Er zijn wel al veel verbeteringen doorgevoerd, waaronder het herindelen van de categorieën om de community overzichtelijker te maken. Daarnaast zijn de visuals plus banners vernieuwd en is er een compleet nieuw systeem voor de badges.
Uit de Benchmark blijkt dat we het als community heel goed doen ten opzichte van andere communities, vooral op het gebied van activiteit en SEO. En dat is iets wat we natuurlijk nooit zonder jullie als leden hebben kunnen bereiken. Daar willen we jullie dan ook enorm voor bedanken!
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.