Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Leden met expertise

We hebben hier op de Community een heleboel mensen met een hoop kennis. Zo weet de één heel veel van internet en alles wat erbij komt kijken qua aansluitingen en heeft de ander veel kaas gegeten van alles omtrent audio. Of ben jij nou net dé persoon die exact weet hoe je die video deurbel moet verbinden met het wifi-netwerk thuis?

Samen weten we meer! Juist daarom hebben we dit handige overzicht in het leven geroepen.

:interface_zoeken: Hoe werkt dit dan precies? 

1. Zoek in de lijst een Community lid die kennis heeft over jouw onderwerp.

2. Ga terug naar je topic of maak een nieuw topic.

3. Mention de gebruiker die je zojuist hebt gevonden en die jou misschien wel verder kan helpen.

Mentionen doe je door een '@' voor diegene zijn Community naam te plaatsen.

Televisies & Mediaboxen

• Bert - Coax, kabels, stekkers, splitters, versterker, aanleggen, installeren, CI+ modules, Next, mediaboxen, AOP, internetverbinding, signaalsterkte, troubleshooting.
  • Dave - Mediabox Next, Mediabox Next Mini, Mediabox XL,Televisie’s - Samsung, LG, Apple TV
  • Horizonfreak - Mediabox Next, Android Sony, Smart TV
  • robbo - Meest gangbare mediaboxen, algemene kennis TV's.
  • Teun - Humax, coax, HDMI, optische en analoge aansluitingen, Heos, Sonos.
  • W.Schram - Coax, kabels, stekkers, splitters
  • anoniemforum - Mediabox Next + Next Mini
  • MR_CHIP - Mediabox Next

Internet & Thuisnetwerk

• Bert - Modem, router, wifi, port-forwarding, firewall, netwerkkabel, UTP kabel, Wifibooster stopcontact, Wifibooster via netwerkkabel, switch, repeaters, acces points, aansluiten, installeren, hardware,  instellingen, WOL, Magic Packet, Remote Desktop, netwerken, troubleshooting, SmartWifi pods zeshoekig.
  • Dave - ​​​​​​Routers, Wifi-Repeaters, Wifiboosters, extra wifi-punt, ConnectBox Arris & Compal, ConnectBox Giga, Safe Online.
  • Horizonfreak - Connectbox en routers.
  • Jan F - Jarenlange technische ervaring. Op de hoogte van eerdere Community onderwerpen. 
  • Teun - Modem analyses en instellingen.
  • W. SchramModem, router, UTP bekabeling, switch, Wifi, Wifibooster via UTP kabel en via stopcontact.
  • anoniemforum - modem, Synology NAS, routers, Windows server 2003 t/m 2022.
  • MR_CHIP Connectbox, Ubee 1318ZG.
  • puppie Installeren IP camera's.

• Bert - Outlook, Windows mail, webmail, instellingen, POP, IMAP, forward, backup, troubleshooting.
  • Dave- Apple Mail, Thunderbird Mail, Spark Mail.
  • W. Schram - Outlook, Windows Mail, POP, IMAP instellingen.

Vaste- en mobiele telefonie

Besturingssystemen

• Wim C. - Apple
  • Bert - Windows 3 tot en met 11, PC, tablet, laptop, Android, DOS, command, troubleshooting, backup.

• Dave - MacOS, IOS, IpadOS, Windows 10/11, Android, Tablet’s, Apple TV.
  • Horizonfreak - Windows 10, Android, Huawei.
  • robbo - Windows 10, Android, iOS Apple basis kennis.
  • Jan F. - iMac, Linux Mint, Windows 10 Notebook, Google.
  • Teun – Modem analyses en instellingen.
  • W.Schram - Microsoft Windows 7, 8 en 10, PC, (oude DOS6.22).
  • @anoniemforum  Windows 98 t/m 11.
  • @MR_CHIP Windows 10/11, Windows server 2008 r2, Windows server 2012, Windows server 2022.

Specifieke andere kennis

• Bert - HTML, Magic Packet, hardware, netwerken, Office, Word, Excell, Outlook, Powerpoint, antivirus, Defender, beveiliging, system tools, troubleshooting tools.
  • Horizonfreak - (3D) printen: Marlin & Cura software, Octoprint. Smarthome: Next, Google Home Next hub, Google Mini.
  • robbo - Randapparatuur, audioreceiver aansluitingen, Chromecast. 
  • W Schram. - Als hobby geef ik les bij seniorenweb, tevens beheerder van alle Hardware en software computers die in bezit zijn.
  • Wim C. - Netflix, Apple TV+, Prime Video, NPO Plus, Disney Plus, HBO Max, Viaplay, CanalDigitaal, Film1
  • anoniemforum - 3D printen (Simplify 3D), virtualisatie, slimme apparaten zoals lampen, rookmelders etc.
  • puppie - Aanleggen van de hardware voor netwerken, problemen met pc's, laptops & tablets, installeren elektriciteit.

:community_meldingen: Ben je gementioned in een topic? 

Je input wordt dus graag gezien en gewaardeerd! Voel je vooral vrij om te reageren, niets is verplicht!

📃 Toegevoegd worden aan dit overzicht? 

Wil jij ook graag je kennis en expertise delen met andere users en in deze lijst staan?

Laat het gerust weten in dit topic en dan komen we bij je in de lucht!

e-mail meldingen
Aan Uit
96 Reacties
puppie
Level 17

Expertise.....oei wat een groot woord met een diepe lading als ik het hier zo lees.

Mijn forum naam die ik eigenlijk op elk forum gebruik waar ik actief ben is Puppie maar in het echt heet ik Wim en woon in dezelfde stad als Wim_C.

Daar waar ik veel mee te maken heb is het aanleggen van de hardware voor netwerken.

Van binnenkomst ziggo-glas naar de eindplaats

Regelmatig installeer ik ondertussen ook ip camera's al dan niet of wel met een opslag (NVR)

Vraagbaak voor veel "oudere" personen die problemen met hun PC-Laptop of tablet hebben.

Ik kom wel uit de meeste problemen die er op computer gebied zijn.

Elektriciteit daar heb ik de diploma's voor om te mogen installeren.

ZZp-er ben ik niet meer voor de grote klussen het moet te overzien zijn.

Mariska
Community Developer
Community Developer

@puppie Haha, zeker een groot woord maar in de praktijk valt het mee hoor 😉 Heb ik het hieronder een beetje goed samengevat of mis ik nog iets?

Overige specifieke informatie: 
Aanleggen van de hardware voor netwerken, problemen met pc's/laptop/tablet, Installeren elektriciteit

Internet:
Installeren ip camera's

@Verwijderd account Leuk! Staat er allemaal bij 🙂 En als je nog wat wil aanvullen, laat het gerust weten

puppie
Level 17

ja hoor goed samengevat.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Bedankt @Mariska !

Je hebt me per ongeluk ook bij aanleggen elektriciteit neergezet, maar maakt niet zo veel uit, heb al meerdere stopcontacten aangelegd vanuit de meterkast, dus ben daar ook wel handig in🙂

Mariska
Community Developer
Community Developer

Hahaha oeps @Verwijderd account Ik heb het toch maar ietsje aangepast 😉 Mijn onderbewustzijn zal wel hebben geweten dat jij dit ook gewoon kan 😛

Verwijderd account
Niet van toepassing

Haha, kan gebeuren, Bedankt voor het aanpassen😁

Denk alleen niet dat elektriciteit op dit forum vaak nodig is😉

Verwijderd account
Niet van toepassing

Zou ik uit de lijst verwijderd kunnen worden? Ik ben nauwelijks actief meer, vandaar.

Alvast bedankt!

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Verwijderd account Schreef:

Zou ik uit de lijst verwijderd kunnen worden? Ik ben nauwelijks actief meer, vandaar.

Alvast bedankt!

________________________________________________________________________________________________________________________

@Lycke Kan dit geregeld worden?

Alvast bedankt 🙂

MR_CHIP
Level 19

ik zal @tobiastheebe een tagje geven , er is geen haast bij maar toch , dacht na 1 week alwel reactie verwacht mag worden

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Sinds november 2022 geen activiteit van de moderators meer in dit topic, ik heb hen zojuist ingelicht.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dankjewel @MR_CHIP @tobiastheebe 🙂

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Verwijderd account Zoals gewenst heb ik je uit de lijst gehaald. Bedankt dat we je eerder mochten taggen en andere users gebruik hebben kunnen maken van je expertise 👌.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Bedankt @Vincent 👍

SRF
Level 14

Zou het mogelijk zijn om dit Overzicht van Leden met expertise ergens Overzichtelijk te plaatsen in b.v. Onder Ziggo Lab te plaasten.

Je zoJe voor jou Vraag dat een Lid kunnen vargen wat Stand van zaken zou zijn. Eruit gaande dat vraag verder onderzocht wordt. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @SRF - Dank voor je suggestie! Dit topic kun je sinds kort snel terug vinden in de categorie "Over de Community" - Daar staat hij standaard bovenaan bij 'leestips'.

SRF
Level 14

@Alex  Ik heb het gezien.

Ik heb nog wel wat opmerkingen, te weten.

In het Overzicht van Leden met Expertise staat de Kop TV en Mediaboxen. 

Als ik het Overzicht bekijk zij er meer onderwerpen, te weten; o.a. Ziggo Go, Radio, Internet, Abonnement, Bellen.

Zou het Overzicht Ruimer benoemd kunnen worden. Met daarbij dan aangevuld wel Lid met Expertise het ook tot zijn pakket behoort. 

De overgebleven Onderwerpen zouden mogelijk ook bekeken kunnen worden. 

Mogelijk geeft het dan Compleet Beeld. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Het overzicht krijgt binnenkort in ieder geval een opfrisser, dus dat komt goed uit! De onderwerpen die je noemt zijn interessant, maar in de praktijk is het toch vooral handig op technisch vlak. Waar je bijvoorbeeld ervaring mee hebt, apparatuur wat je thuis hebt staan of software waar je gebruik van maakt. Dat kan bijvoorbeeld bij een onderwerp als 'Abonnement' minder snel, maar wie weet wat er nog achterweg komt. Dank voor je ideeën!

sjannien59
Level 2

@Dave 

Ik heb een Samsung  SMT-C7140 die sinds 3 dagen geen digitale kanalen meer kan vinden. En heeft bij uitproberen ook 0% signaal. Zelf al vele opties geprobeerd, zoals modem ontkoppelen, digitale ontvanger resetten, enz.

Wat kan dit zijn ? En kunt u mij eventueel helpen dit probleem op te lossen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Sjannien Nijssen

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@sjannien59 om het overzichtelijk te houden en verwarring en of dubbele acties te voorkomen kun je het beste alleen in je eigen topic reageren over het probleem wat je ervaart met de Samsung  SMT-C7140

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geen-digitale-zenders-meer-kunnen-installeren-iTV-001/td-p/14...

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Gelukkig heeft @tobiastheebe  hem al overgenomen. Mijn dank daarvoor. 😉

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @sjannien59 - ik vind het echt super dat je dit topic hebt gevonden! Je was gelukkig ook al zover om een eigen topic aan te maken. Daar helpt iedereen je graag verder 🙂