De Ziggo Community kent een enorme verzameling van kennis. We hebben veel enthousiaste leden die allemaal hun uiterste best doen om elkaar te helpen. Dat is super! Iedereen heeft zo zijn eigen kennis, talenten en expertises. Om elkaar nog beter te vinden, bundelen we onze krachten. We zeggen niet voor niets: samen weten we meer!
Televisie en mediaboxen
Internet en thuisnetwerk
Besturingssystemen
Bert - Windows 3 tot en met 11, PC, tablet, laptop, Android, DOS, command, troubleshooting, backup.
Apps
E-mail & e-mailprogramma's
Vaste en mobiele telefonie
Specifieke andere kennis
Deze artikelen zijn geschreven door de experts van de Community. Doe er je voordeel mee!
Televisie en mediaboxen
Hoe stel je de Mediabox XL (Horizon) qwerty afstandsbediening in op het tv toestel?
Ziggo GO app op elke Smart TV met Android installeren
3 tips voor het beste beeld op de Mediabox Next
ESPN in Ultra HD: uitgebreid getest
Mediabox Next en XL aansluiten op een audioset
Internet
Waarom is een goede verbinding belangrijk bij het online gamen?
Check in 5 stappen of je computer geschikt is voor Windows 11
Een 'beknopte uitleg' van IPv6
Leidraad voor TP-Link DECO
SmartWifi Producten van Ziggo
Overige apparatuur
Rookmelders per 1 juli 2022 verplicht in bestaande bouw
Wat kun je allemaal met slimme verlichting?
Verbind in 7 stappen je Canon printer met je wifi-netwerk
Goodwe Sems Portal - verbinden met Ziggo Modem in 14 stappen
Overige
Wat betekenen al die afkortingen eigenlijk?
Ben je gementioned?
Heeft iemand jou erbij geroepen? Dan wordt jouw input graag gezien en zeer gewaardeerd. Het is natuurlijk niet zo dat je verplicht bent om te reageren.
Expertise.....oei wat een groot woord met een diepe lading als ik het hier zo lees.
Mijn forum naam die ik eigenlijk op elk forum gebruik waar ik actief ben is Puppie maar in het echt heet ik Wim en woon in dezelfde stad als Wim_C.
Daar waar ik veel mee te maken heb is het aanleggen van de hardware voor netwerken.
Van binnenkomst ziggo-glas naar de eindplaats
Regelmatig installeer ik ondertussen ook ip camera's al dan niet of wel met een opslag (NVR)
Vraagbaak voor veel "oudere" personen die problemen met hun PC-Laptop of tablet hebben.
Ik kom wel uit de meeste problemen die er op computer gebied zijn.
Elektriciteit daar heb ik de diploma's voor om te mogen installeren.
ZZp-er ben ik niet meer voor de grote klussen het moet te overzien zijn.
@puppie Haha, zeker een groot woord maar in de praktijk valt het mee hoor 😉 Heb ik het hieronder een beetje goed samengevat of mis ik nog iets?
Overige specifieke informatie:
Aanleggen van de hardware voor netwerken, problemen met pc's/laptop/tablet, Installeren elektriciteit
Internet:
Installeren ip camera's
@Verwijderd account Leuk! Staat er allemaal bij 🙂 En als je nog wat wil aanvullen, laat het gerust weten
ja hoor goed samengevat.
Bedankt @Mariska !
Je hebt me per ongeluk ook bij aanleggen elektriciteit neergezet, maar maakt niet zo veel uit, heb al meerdere stopcontacten aangelegd vanuit de meterkast, dus ben daar ook wel handig in🙂
Hahaha oeps @Verwijderd account Ik heb het toch maar ietsje aangepast 😉 Mijn onderbewustzijn zal wel hebben geweten dat jij dit ook gewoon kan 😛
Haha, kan gebeuren, Bedankt voor het aanpassen😁
Denk alleen niet dat elektriciteit op dit forum vaak nodig is😉
Zou ik uit de lijst verwijderd kunnen worden? Ik ben nauwelijks actief meer, vandaar.
Alvast bedankt!
@Verwijderd account Schreef:
Zou ik uit de lijst verwijderd kunnen worden? Ik ben nauwelijks actief meer, vandaar.
Alvast bedankt!
________________________________________________________________________________________________________________________
@Lycke Kan dit geregeld worden?
Alvast bedankt 🙂
ik zal @tobiastheebe een tagje geven , er is geen haast bij maar toch , dacht na 1 week alwel reactie verwacht mag worden
Sinds november 2022 geen activiteit van de moderators meer in dit topic, ik heb hen zojuist ingelicht.
Dankjewel @MR_CHIP @tobiastheebe 🙂
@Verwijderd account Zoals gewenst heb ik je uit de lijst gehaald. Bedankt dat we je eerder mochten taggen en andere users gebruik hebben kunnen maken van je expertise 👌.
Bedankt @Vincent 👍
Zou het mogelijk zijn om dit Overzicht van Leden met expertise ergens Overzichtelijk te plaatsen in b.v. Onder Ziggo Lab te plaasten.
Je zoJe voor jou Vraag dat een Lid kunnen vargen wat Stand van zaken zou zijn. Eruit gaande dat vraag verder onderzocht wordt.
Hi @SRF - Dank voor je suggestie! Dit topic kun je sinds kort snel terug vinden in de categorie "Over de Community" - Daar staat hij standaard bovenaan bij 'leestips'.
@Alex Ik heb het gezien.
Ik heb nog wel wat opmerkingen, te weten.
In het Overzicht van Leden met Expertise staat de Kop TV en Mediaboxen.
Als ik het Overzicht bekijk zij er meer onderwerpen, te weten; o.a. Ziggo Go, Radio, Internet, Abonnement, Bellen.
Zou het Overzicht Ruimer benoemd kunnen worden. Met daarbij dan aangevuld wel Lid met Expertise het ook tot zijn pakket behoort.
De overgebleven Onderwerpen zouden mogelijk ook bekeken kunnen worden.
Mogelijk geeft het dan Compleet Beeld.
Het overzicht krijgt binnenkort in ieder geval een opfrisser, dus dat komt goed uit! De onderwerpen die je noemt zijn interessant, maar in de praktijk is het toch vooral handig op technisch vlak. Waar je bijvoorbeeld ervaring mee hebt, apparatuur wat je thuis hebt staan of software waar je gebruik van maakt. Dat kan bijvoorbeeld bij een onderwerp als 'Abonnement' minder snel, maar wie weet wat er nog achterweg komt. Dank voor je ideeën!
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.