Op woensdag 2 april duiken we in de wereld van computers en games bij het Bonami Computer & Game Museum in Zwolle, en jij kan mee! We organiseren deze dag voor onze actieve klantleden zodat we elkaar ook offline ontmoeten en elkaar beter leren kennen. Uiteraard gaat een deel van ons Community team ook mee. Ben je er ook bij? We hebben plek voor maximaal 15 leden. Stuur een reactie in dit artikel vóór 24 maart om aan te geven dat je er bij wilt zijn. We verloten 15 plekken!
Dit museum is de plek om de evolutie van computers en spelcomputers te ontdekken. Met de grootste collectie spelcomputers en computers van Nederland, talloze games, collector’s items en een bijpassende arcadehal is dit een paradijs voor techniek- en gameliefhebbers. En het leuke is dat je ook zelf kan spelen! Van retro arcadekasten tot de nieuwste gameconsoles, alles staat klaar om ontdekt te worden. Ga jij voor een potje Street Fighter of speel je toch liever oldskool Pac Mania?
We starten de middag met koffie en gebak, gevolgd door een rondleiding waarbij we de meest bijzondere items van het museum ontdekken. Daarna heb je alle tijd om vrij te gamen, computers uit het verleden te testen en nostalgische herinneringen op te halen. We sluiten de dag gezellig af met een lekker warm broodje en praten nog even na over deze dag.
☕ 13:00 – 13:30 | Ontvangst met koffie & gebak
🎮 13:30 – 14:30 | Rondleiding door het museum
🖥 14:30 – 16:00 | Museum ontdekken op eigen tempo
🌭 16:00 – 17:00 | Afsluiting met een warm broodje
📍 Adres: Bonami Computer & Game Museum, Ossenkamp 4, 8024 AE Zwolle (Google Maps)
🚙 Met de auto: Het museum is eenvoudig bereikbaar via de A28, afrit 20 (Ring Zwolle Oost). Vanaf daar is het nog ongeveer 1,5 km rijden. Parkeren kan gratis op het eigen terrein.
🚅 Met het openbaar vervoer: Het museum ligt op circa 300 meter van bushalte Vrolijkheid. Je bent in ongeveer 20 minuten bij deze halte vanaf Zwolle Station.
Stuur een reactie in dit artikel vóór 17 maart en maak kans om er bij te zijn. Je ontvangt een privébericht na 17 maart wanneer je bent ingeloot.
Update 18 maart: Het is nog mogelijk om je in te schrijven tot 24 maart, er zijn nog enkele plekken beschikbaar!
Hoe weet ik dat ik er bij ben?
Laat een reactie achter in dit artikel om een plekje te bemachtigen. We sturen je dan een privébericht met meer informatie. Na 17 maart sturen we je een bevestiging per privébericht. Dan ben je verzekerd van je plek. Daarmee rekenen we ook op je komst.
Zijn er kosten aan deze dag verbonden?
Nee, er zitten geen kosten aan deze dag verbonden. De reiskosten met OV of met je eigen auto kun je achteraf bij ons declareren. Op de dag zelf ontvang je hier alle benodigde informatie over.
Zit de lunch er bij inbegrepen?
Deze middag start na de lunch. Bij aankomst zorgen wij voor koffie, thee en gebak. Zorg er daarom voor dat je nog een plekje over hebt voor een taartje 😉 Grote trek? Er is in het museum een kantine aanwezig. Daar kan je eventueel op eigen kosten wat halen, zoals een tosti kaas of een saucijzenbroodje.
Ja ik ben nu net op de woonvorm aangekomen vanuit moeders
Weltrusten sleep well
Ik vond het echt te gek vandaag 😃
Net zo blij als Pika 😉
@erik0248 heb je die bij het museum gekocht of doe je zelf ook 3D printen ?
ik heb zo een zelf 3D geprint
Wat een gezellige middag. Ik heb er van genoten, hoop jullie de volgende keer weer te zien.
Waar kan ik de reiskosten heen sturen van woensdag 2 april 2025?
@powerkooijmans als het goed is heb je een privebericht gekregen klik rechtsboven op je naam en als het goed is zie je bij berichten een 1tje
Bedankt iedereen voor de gezellige middag! Van heinde en verre kwam iedereen weer samen en ondanks de wegafsluiting op de A28 was iedereen gelukkig op tijd voor de rondleiding.
Ik heb er ook van genoten en vond het leuk om naast de bekende gezichten ook weer een paar nieuwe mensen te mogen ontmoeten.
En wat een collectie aan apparaten hebben ze daar! Wat vond jij het indrukwekkendste aan het museum of de arcadehal?
@Marianne en iedereen. Het was zeer indrukwekkend inderdaad, leuk zo'n arcade hal, ook wat bekende games gezien/gedaan, toch is het totaal anders dan op de bank met een controller op de bank
Het museum deel was ook leuk, de evolutie van consoles vóóral.
Was zelfs 30 min eerder thuis dan volgens de tijdsplanning, ik zou officieel 28 min wachten op de overstap, echter doordat minder druk was en sneller lopen haalde ik 1 trein eerder.
Ik vind vooral de flipperkasten heel leuk en ik vond het bijzonder dat je ouderwets met een laser gun op een tv scherm kon richten ik snapte er niks van en moeders was zelfs beter dan mij
@anoniemforum die heb ik bij het museum gehaald, ik vind 'm erg mooi 😊
@Marianne het coole verhaal van Frits de gids, de commodore 64, de amiga 500, de 3M floppy met paperboy (veel gespeeld ook), alle oud-nieuw game consoles en games, m'n mario's nintendo cement game van vroeger terugzien in de vitrine, Sega strike fighter en Sega Thunder Blade (helicopter) 😃 En alles wat ik nog vergeet 😉
@Hendrik Jan volgende keer bij jou thuis 😂 het was gezellig dat was ding wat zekers was en volgende keer weer, koste me wat kracht en extra Ibu vannacht maar had het er voor over.
@Marianne Was zeer gezellig en terug weg liep iets anders moest echt even vragen waar station was, zat richting de verkeerde hoek, had groen stadsbord gemist daar stond NS die kant op, maar was aan de overkant van de weg, maar grote gedeelte centrum aanhouden was goed, alleen laatste stukje, maar was evengoed nog op tijd 17:15 op Station NS, nog ruzie met andere scootmobiel, ging zacht hard ik kon er net niet langs, druk met fietsers, en die scoot gaf geen richtting op T Splitsing en had een fietser in de flank, ik geef wel richting maar ook hand richting, had mazzel.
Arcade hal was echt wel super, flipperkasten ben ik wel gek op maar andere Pacman of balletje balletje maar die kasten nooit echt band mee, in Drenthe op de Camping altijd flipperkast meestal 2 en fruitautomaat Club2000 of andere, wel leuk hoor Gamehal want in Assen en Emmen heb je ook 2 grote als die er nog zijn. Maar meer flipperen. Mijn ding ging toch de historie van toen naar nu, veel ziekenhuis in en uit dan kom je bekende apparaten tegen maar ook zelfbouw PC's, Spel computers Nintendo met Mario en Duckhunt die en me commodore zitten in verhuisdoos, me Super Nes staat beneden en de Wii ook en we hebben net Nintedo Switch Oled op TV of voor meenemen, ja zat voor school en ziekenhuis veel herinneringen aan en ook de Apple's Mac, iMac's en nu de gewone Macbook met M2 chip, maar die oud 4 kanten met diskette waar ik me examen ingedaan heb en schreeuwende printer. Was zeer interessante middag veel bij geleerd en wat spullen zeg. Kijk tevreden terug en wat ik al bij HJ typte, had het er voor over, met mooi weer.
@erik0248 ook leuk tegenwoordig verkopen ze natuurlijk ook 3D geprinte objecten,
deze bovenste heb ik zelf geprint
deze heb ik nog op de planning staan
//
Voor de Twikkie Fans @Anne H
https://youtu.be/SeCb_abgig0?si=uFgGBu6u4WgLncry
//
Deze serie kan je kijken op SkyShotime, echter wel maar 1 seizoen, en zijn er 2 gemaakt (seizoen 2 was ook minder goed)
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.