garp

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Opvragen persoonlijke gegegevens

Hallo,

In februari 2023 heb ik een verzoek gedaan voor een overzicht van mijn persoonlijke gegevens via 'Mijn Ziggo'

Binnen dertig dagen zou ik het rapport ontvangen via mijn email.


Op 6 maart 2023 de volgende email ontvangen van Barbara de Koning Gans
Directeur Klantenservice, met als inhoud:

"Een tijdje geleden vroeg u ons om een overzicht van de persoonlijke gegevens die we van u hebben. Daarop lieten we weten dat binnen 30 dagen in orde te maken. Vanwege een technische storing is dit momenteel niet mogelijk.

Nog even geduld alstublieft.
Wij verwachten dit niet binnen de eerder genoemde 30 dagen op te kunnen lossen. Deze termijn mogen we wettelijk gezien met nog eens 30 dagen verlengen en daar maken we nu gebruik van. Vanzelfsprekend krijgt u zo snel mogelijk het gevraagde overzicht van uw persoonlijke gegevens."

Helaas niets ontvangen. Klantenservice ingelicht via contactformulier op 6 april 2023, met als inhoud:

" Enige tijd geleden heb ik een verzoek ingediend bij Ziggo om een overzicht van de persoonlijke gegevens die u van mij hebt.

Op 6 maart 2023 heb ik een mail gehad van Barbara de Koning Gans, Directeur Klantenservice waarin werd medegedeeld dat mijn verzoek door een technische storing niet kon worden gehonoreerd. Tevens werd medegedeeld dat Ziggo een nieuwe termijn van 30 dagen laat ingaan om mijn verzoek in te willigen.

Tot op heden heb ik niets meer van u vernomen, ook niet de status omtrent de technische storing.

U wordt vriendelijk verzocht mijn boven vermelde aanvraag alsnog te verwerken en/of mij te laten weten waarom een en ander nog niet is gebeurd.

Met vriendelijke groet,"


Op 12 april gebeld door Ziggo klantenservice: Zij zegt in dit gesprek dat Ziggo op 3 april 2023 het rapport heeft opgestuurd. Niets ontvangen, ook niet in mijn spam map. Ik heb echt niets ontvangen. Op verzoek van klantenservice opnieuw een aanvraag ingediend. Kan wel weer dertig dagen duren voordat ik het rapport ontvang.


In de tussentijd weer contactformulier ingevuld (omdat ik boos ben) waarom het maar niet lukt.

Gebeld door klantenservice. Zij vond het naar voor mij dat er nog niets is gebeurd, zij kan mij verder niet helpen en dat ik geduld moet hebben.

 

Vandaag 12 mei vraag ik jullie hulp. Als ik zo'n verzoek indien bij "Mijn Ziggo" dan doe ik dat via mijn computer, zonder VPN en in prive modus, dus geen addons e.d.


Ik ben er achter gekomen dat opwinden en boos zijn niet goed voor mij is, maar mijn geduld is op.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
garp
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Rapport ontvangen via de post. Het was niet de ideale oplossing, maar ja het is goed zo. Eindelijk. Topic kan als opgelost worden afgesloten.

 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @garp, jeetje wat een verhaal en wat een slordigheid vanuit onze kant. Hiervoor bied ik mijn oprechte excuses aan dat dit zo gegaan is. Dit gaan we daarom ook zo snel mogelijk voor je oplossen. 

Helaas vind ik geen gegevens in jouw Community account, zou je de postcode en huisnummer willen invullen bij persoonlijke gegevens in je account. Dan gaan we zo snel mogelijk voor je aan de slag. Geef maar een seintje als het gelukt is. 

garp
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor jullie aandacht. Ik heb de postcode en het huisnummer toegevoegd aan mijn Community account.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dank voor de aanvulling @garp ! Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat er op 2 mei jl. een e-mail naar je toe is gestuurd. Zou je in een privébericht mij jouw e-mailadres willen doorgeven? Dan ga ik checken of dat overeenkomt met het e-mailadres waar wij het naar toe hebben gestuurd.

garp
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Renata,

 

Dat wil ik doen, maar hoe stuur ik jou een privebericht?

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ik heb jou een privébericht gestuurd @garp  !

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @garp  

Ik doe even hier een update zodat de andere topicgebruikers ook weten dat we er mee bezig zijn en dat er privé een boel besproken is. We hebben nog niks gehoord van de afdeling die we hebben nagevraagd waarom het rapport niet goed verstuurd is. Maar we hebben even opnieuw een mail gestuurd dus zijn er op de achtergrond voor je mee bezig 🙂 

We zullen het eind deze week weer even voor je checken en zodra er reactie is, hoor je uiteraard van ons! 

garp
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist een email ontvangen van Barbara  de Koning Gans, Directeur Klantenservice met als inhoud, te weten:

 

"Een tijdje geleden vroeg u ons om een overzicht van de persoonlijke gegevens die we van u hebben. Normaal gesproken leveren we dit binnen een week aan bij onze klanten. Vanwege een technische storing hebben we u laten weten het binnen 30 dagen in orde te maken.

 
Omdat het probleem nog niet is verholpen en wij daardoor u het rapport niet digitaal ter beschikking kunnen stellen zullen wij dit aangetekend per post naar u toesturen. U zult dit binnen enkele dagen ontvangen."
 
1. Vreemd verhaal, toch?  Een " tijdje geleden" was februari 2023.
2. Binnen 30 dagen was geteld vanaf 6 maart 2023, dus wel meer dan 30 dagen (mededeling inzake een technische storing).
 
Vraag 1: Ben ik de enige met dit probleem en/of ben ik de enige die zo'n aanvraag heeft ingediend?
Vraag 2 : Is het fysiek opsturen (weliswaar aangetekend) eigenlijk wel veilig?
 
 
 
 
 
 
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @garp! Die is afkomstig van ons. Ik heb net een mail gekregen waarin staat dat we je via de mail op de hoogte hebben gebracht dat we per post het naar je toe sturen. Dus het gaat nu de goede kant op!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Vraag 1: Ben ik de enige met dit probleem en/of ben ik de enige die zo'n aanvraag heeft ingediend?"

Ik zie er verder (nog) geen op dit forum voorbijkomen.

 

"Vraag 2 : Is het fysiek opsturen (weliswaar aangetekend) eigenlijk wel veilig?"

Het zal niet minder veilig zijn als een mail, die over het internet gaat, daar zit ook een "envelop" omheen.

garp
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Rapport ontvangen via de post. Het was niet de ideale oplossing, maar ja het is goed zo. Eindelijk. Topic kan als opgelost worden afgesloten.

 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Wiehoeeee, het heeft even mogen duren @garp! Nogmaals onze oprechte excuses dat je er zolang om hebt moeten vragen. Ik ben blij dat je het eindelijk hebt ontvangen. Ik wil je een fijne dag toewensen. 

Uitgelicht topic