ervarin met Deco M4

Hallo iedereen 

heb nu een paar weken de Deco M4 in huis en dit is een mooi moment mijn ervaringen te delen.

Ik gebruik nu een bejaard Cisco 3828 modem, maar werkt nog prima, alleen door zijn locatie werkte WiFi niet altijd helemaal optimaal.

Mijn abonnement is 250 mbit down en 25 up. Dit haal ik altijd bekabeld aangesloten.

Modem staat in de meterkast. Het staat gewoon in routerstand maar WiFi uitgeschakeld. Deco staat  als accesspoint. 

Deco 1 staat, bekabeld aangesloten, in de woonkamer op een switch die er al was voor het mediacentre en de Humax box.

Hier haal ik de niet te geloven downloadsnelheid van 250 mb/s. Draadloos getest  met een I-pad 7de generatie in diezelfde woonkamer. Zie screenshot in de bijlage.

Dit is een anderhalf verdieping huis ik heb nu twee Deco’s beneden de tweede bestrijkt, draadloos aangesloten keuken en tuin helemaal aan de achterkant van de benedenverdieping. Daar haal ik meestal een respectabele 100 mb/s 

Ook boven door een houten vloer heen haal ik dat makkelijk met Deco 3 draadloos aangesloten. Was die van beton geweest zou het een uitdaging zijn geweest. 

Voor gasten, als dat weer mag, is er een gastnetwerk  zonder toegang tot gedeelde netwerkmappen reuze handig.

Al met al WiFi werkt hier als een zonnetje.

gr. Eddy

Eddy
Gedreven Raadgever
  • 795Reacties
  • 149Oplossingen
  • 52Likes
0 Reacties 0

Uitgelicht topic