donnerd

Level 10
Expert
  • 396Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Ziggo moet kabel openstellen

EINDELIJK moet Ziggo hun netwerk openstellen van het ACM, al gaat Ziggo betreurenswaardig met een smoes die NIETS waard is in beroep.. volgens Ziggo is er concurrentie op de internet markt in Nederland.. yeah right...
hopelijk verliest Ziggo het beroep.
bron btw totaalv.nl
50 Reacties 50
Jbr67

Level 11
Expert
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes

Nick999 wrote:
Als je echt aan het millieu wil denken kunnen ze beter een wet aannemen die mensen verplicht om hun auto te delen met de rest va de straat, Al denk ik dan dat de mensen zelf ineens in beroep gaan...:grin:

Nah, flauw. Het ene sluit het andere toch niet uit. Anders kunnen we overal mee stoppen qua zuinig aan doen. Alles helpt, zeker het feit dat er minder modems geproduceerd hoeven te worden....
Jbr67

Level 11
Expert
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes

Jan F. wrote:

Jbr67 wrote:
Ziggo modem in bridge in en eigen router is minder. Dan moeten er namelijk 2 dozen gemaakt/aangeschaft worden, en die 2 dozen staan continue te spinnen, terwijl het met 1 ook heel goed kan. Niet goed voor onze planeet!
En waar ligt de schuld dan? Bij Ziggo die een modem-router combinatie aanbiedt, of bij die eigenzinnige consument die perse een eigen router of modem wil hebben? Overigens is het aantal dat dat zou willen naar mijn mening zeer beperkt. De invloed op de planeet zal wel meevallen, maar alle beetjes helpen.

Jan F.
Schuldvraag negeer ik maar even .... weinig relevant.

Uitgangspunt in de EU is daar waar dat kan vrije keuze en vrije handel mogelijk moet zijn, zodat iedereen zelf kan beslissen wat bij hem past.
Lijkt mij een prima en ook heel wijs uitgangspunt!

Dat ziggo dat anders wil zien snap ik wel... zij hebben er geen business-belang bij. Zij hebben als ultiem doel de aandeelhouders tevreden te houden....

Hoezo is het aantal zeer beperkt? Waar haal je dat vandaan vraag ik me dan af? Ziggo zegt namelijk ZELF:

"In Nederland gebruikt tussen 5 en 10% van de VodafoneZiggo klanten de bridge modus. Er is dus een kleine maar niet onaanzienlijke minderheid met de behoefte om zelf alternatieve apparatuur thuis te kunnen plaatsen. VodafoneZiggo vindt dat ze door de bridge modus ook goed in deze behoefte van de gebruikers voorziet."

in het document : "Beleidsonderzoek modemkeuze. Analyse consultatiereacties betreffende technische implicaties vrije modemkeuze" van 16-10-2018.

Kortom: het is zeker GEEN zeer beperkt aantal dat meer wil dan een product als de Arris connectbox (wat niet alleen een heel gelimiteerd, maar ook nog eens een heel slecht produkt is: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/overzicht-arris-connetbox-problemen-38258)

CIao,
Jbr
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3461Likes

Dat Ziggo/Liberty Global een simpel doosje levert voor de gemiddelde klant, kan prima zijn.
Moet wel stabiel werken en een redelijke feauture set hebben, zdd je niet meteen moet overstappen naar een eigen Router.
Maar wat is er aan de hand?

• feauture set te beperkt voor zeer voor de hand liggende dingen;
  • feauture set te groot voor dingen , die helemaal niet hoeven op een simpel kastje; Mac Filtering: het is er maar stelt niks voor; allemaal ballast die onderhouden zou moeten worden;
  • het ergste: werkt niet stabiel voor wat er aangeboden wordt.
Pfff. Schoenmaker blijf je bij je leest, denk ik dan. Er zijn bedrijven waarvoor Routers Core Business is. Stop ontwikkeling van matige produkten. Verzin iets anders. Zoals bv in Duitsland door Liberty Global 'dochter' UnityMedia met de FritzBox.

Sorry. Dit was even wat scherp.
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66682Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18442Likes

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5376Likes

Be rt wrote:

Maar dan is de coax niet open, dan gaat alles via Ziggo en dat zal dan ook moeten gebeuren met internet wat betreft de downstream en zeker de upstream.

Je huurt dan als nieuwkomer losse zenders van Ziggo volgens kostprijs + reële winst per losse zender of een compleet zenderblok volgens kostprijs + reële winst en die moet je dan nog doorverkopen met een eigen marge om de bedrijfskosten en marketing te dekken, hierna nog een opslag om winst te kunnen maken.
Ik wil dat ondernemersplan wel eens zien van de nieuwe aanbieders.

Niet meer heel relevant dat weet ik.

Dit is op het koper en de Glasvezelnetwerken niet anders. Je koopt bijvoorbeeld je diensten in bij KPN Wholesale/WBA veranderd WBA hun zenderaanbod veranderd deze ook bij jouw provider zeg Oxxio.  Dat is zeker niet open te noemen bij glasvezel kan het anders dan moet je voor ODF kiezen wat Tmobile hier en daar is de actieve operator en provider. Verhoogt KPN Netwerk NL de prijzen voor hun diensten betreffende het netwerk gebruik, zal je als provider dit bijna verplicht moeten door berekenen.

Ziggo is de operator die levert de producten een andere provider zal bijna niet anders kunnen dan het TV pakket van Ziggo 1 op 1 over te nemen. Hoe dan ook het DVB deel dat staat in weze standaard actief. Het on demand of de uitgebreide pakketten hoef je uiteraard niet te voeren ben je dan nog echt intressant?

Maar goed het is van de baan, het heikele punt is dat KPN nu weer heer en meester is op hun Netwerk, dat is het grote nadeel van deze uitspraak.

Het CBb oordeelt echter dat ACM het bestaan van zo’n gezamenlijke marktmacht niet heeft bewezen

ACM heeft helaas de boel niet goed onderbouwd want een ieder die een beetje weet wat het verschil is tussen een Provider, Operator en Netwerkbeheerder kan dit redelijk onderbouwen dat die marktmacht er gewoon is. De postcode(huisadres) is hierbij doorslaggevend.

Omdat we meerdere kabel netwerken hebben met Caiway en VodafoonZiggo als de grotere spelers er zijn meerdere FttH glasvezel netwerken enkel dsl koper is er maar 1 van. Dat zal de doorslag zijn geweest voor deze uitspraak. De marktmacht verschil per type netwerk.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Template

Level 16
Expert
  • 1972Posts
  • 47Oplossingen
  • 557Likes

Als VodafoneZiggo nu zegt, dan leveren we geen Ziggo Sport Totaal meer aan derden?

Dan heeft Ziggo dus Ziggo Sport Totaal en HBO exclusive

VodafoneZiggo kan op mobiel ook nog extra bieden die derden niet kunnen bieden. 

iMark

Level 16
Expert
  • 1859Posts
  • 142Oplossingen
  • 715Likes

Dat lijkt me niet bepaald een kansrijk verdienmodel. Mensen switchen niet graag van provider maar willen soms wel extra zenderpakketten.

Template

Level 16
Expert
  • 1972Posts
  • 47Oplossingen
  • 557Likes

@iMark Als Ziggo klanten die al Ziggo hebben. Dan alleen maar via Ziggo, Ziggo Sport Totaal kunnen nemen. Kunnen ze niet switchen. Kpn en T-mobile klanten worden dan ook nog verplicht om naar Ziggo te gaan.

Ziggo heeft dan naast Ziggo Sport Totaal ook nog exclusief HBO content. Dit hebben andere providers ook niet 

iMark

Level 16
Expert
  • 1859Posts
  • 142Oplossingen
  • 715Likes

HBO in Nederland is inderdaad een apart verhaal. Maar voor de Ziggo Sportkanalen hoef je niet naar een andere provider.

Template

Level 16
Expert
  • 1972Posts
  • 47Oplossingen
  • 557Likes

@iMark er staat toch niet meer leveren aan derden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic