Beste community,
Gisteren 13 oktober is onder postbussen het mapje archief verdwenen met daarin alle opgeslagen mails. Uiteindelijk is via de Ziggo web app het mapje archief terug maar helaas is deze helemaal leeg. Heeft iemand een idee hoe ik al die mails terugkrijg die in het archief stonden?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo heeft geen persoonlijke backups van je mail en mag data die ouder is dan 12 maanden verwijderen van de server, zonder de klant dat te melden, als dat nodig is voor een stabiel netwerk, staat in de voorwaarden.
Ik ben ook bang dat alles weg is.
Daarom bewaar ik altijd belangrijke mails op mijn PC en maak daar ook met regelmaat een backup van, want die PC kan ook kapot gaan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo web app ???
Bedoel je daarmee Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo ?
Hi Bert,
Ja zowel op mijn mail applicatie op de iPad als op inloggen ziggo mail zijn alle mails uit het archief uit het niets verdwenen. Enig idee hoe dit terug te krijgen?
helaas niet wat je wil horen, maar waarschijnlijk niet. Heb je ze niet op een andere apparaat gedownload met POP instellingen, dat ze daarom verdwenen zijn?
nee, niet gedaan
Ziggo heeft geen persoonlijke backups van je mail en mag data die ouder is dan 12 maanden verwijderen van de server, zonder de klant dat te melden, als dat nodig is voor een stabiel netwerk, staat in de voorwaarden.
Ik ben ook bang dat alles weg is.
Daarom bewaar ik altijd belangrijke mails op mijn PC en maak daar ook met regelmaat een backup van, want die PC kan ook kapot gaan.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat Ziggo Mail niet geschikt is als betrouwbare mailserver.
- er is geen backup van je mailbox
- mails kunnen "zomaar verdwijnen"
Ziggo mail is prima te gebruiken voor zomaar wat berichtjes, maar dus absoluut niet voor je belangrijke mail correspondentie.
@Marinus Geen 1 consumentenprovider is geschikt om daar mail te bewaren, ze maken geen van allen persoonlijke backups en hebben allemaal zo hun eigen voorwaarden.
Die mailboxen zijn wel te gebruiken, mits je zelf je email binnenhaalt en zelf zorgt voor opslag en backups.
Ook Gmail en Microsoft mail kan men afsluiten vanwege bepaalde afbeeldingen en teksten, ook als je die als spam binnen zou krijgen.
Je account is uitgezet - Google-account Help en Microsoft blokkeert account | Consumentenbond
Wil je een betere mail provider, kies dan een mailprovider en daarbij een eigen domeinnaam die ook extern backups maakt en waar je backups terug kunt zetten, mocht er iets vreemds gebeuren als een hack of per ongeluk verwijderen van mails.
Ik ben het geheel met je eens.
Jij weet hoe het werkt (backup, backup, backup) en ik snap het ook een beetje.
Maar de “gewone” Ziggo en KPN en etc klant weet dit niet. Die verwacht een goede en veilige mail dienst met beschikbaarheid, veiligheid en backups.
Als de “consumenten providers” geen kwaliteit mail service kunnen leveren zouden ze het gewoon niet moeten doen. Dan wekt Ziggo (en KPN, etc.) ook geen verwachtingen waaraan ze niet kunnen of willen voldoen.
@Marinus Verwachtingen vallen helaas vaak tegen.
Even rondkijken en lezen en informeren bij anderen voorkomt vaak miskopen.
De consument heeft zelfs een onderzoeksplicht, kan ik met het product of dienst wat ik ermee wil doen en de verkoper moet dan antwoord geven wat die ervan weet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.