In het topic over de snelheids verhoging zijn de televisie pakketten genoemd.
Een flinke tijd geleden bood Knippr de mogelijkheid om een basis pakket van 16 kanalen zelf uit te breiden.
Als Ziggo om aan de Mediawet te voldoen de Must Carry kanalen standaard aanbied en om aan de verplichte 30 te komen de klanten voor de overige 14 of desnoods meer een keuze bied. Welke Ziggo tv klant ziet dit zitten of kant het een niet Ziggo klant terughalen?
In het verleden is daar al eens over gediscussieerd. Het zal er mogelijk niet goedkoper op worden. Het zal ook niet makkelijk zijn dit mogelijk te maken eigenlijk zal het enkel via de App of de Next Mini kunnen.
Als we de technische en financiële kant buiten beschouwing laten is de Ziggo klant er klaar voor?
Nu zal het aantal personen wat reageert niet representatief zijn, toch ben ik benieuwd hoe men hier tegenover staat.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
een tv pakket op maat aangepast aan de klant zijn wensen , klinkt als een goed idee
Als het geen financieel voordeel oplevert interesseert het mij niet.
Ik stel de voorkeuzezenders in die we gebruiken al de andere stel ik niet in dus die zie ik dan ook niet.
Zelf zie ik het ook wel zitten, want nu kunnen wel wel meer zenders krijgen door Movies en Series XL of dat Extra zenderpakket maar daar zitten er genoeg in die mij niet aanspreken.
Dus de verplichte 30 waarvan ongeveer 14 vrij te kiezen spreekt mij ook wel aan.
Al schrijf ik in het start bericht het financiële aspect buiten beschouwing te laten zal er voor elke zender meer dan die 30 toch een vergoeding moeten komen.
Wat @Random terecht noemt het zal mogelijk niet goedkoper worden. Hoe het precies werkt weet ik niet maar nu worden zenders als compleet pakket door Ziggo ingekocht waarvan enkele in dat extra pakket moeten.
Dus het huidige systeem zal uiteindelijk goedkoper blijven zeker voor degenen die alle kanalen wil houden.
Met IPTV moet dat zeker een makkie zijn voor ZIGGO
Een makkie zeker niet, dit is een administratieve uitdaging het lukt nu al niet om de ESPN compleet kanalen overal goed beschikbaar te maken bij wie die bundel besteld.
Dus nee het zal echt geen makkie zijn, maar niet onmogelijk.
De vraag is ook niet is het technisch makkelijk of is het voordeliger, de vraag is wie zou dit willen of laten hoe het nu is.
Het is een illusie om te denken dat dit voordeliger zou zijn, Per zender zal de prijs alleen maar omhoog gaan.
En er zijn zenders waar je misschien maar een of enkele keren per jaar naar kijkt, maar dan wel net dat en programma at je graag wil zien.
En ik zie het omgekeerde ook hier wel eens voorbijkomen, of niet alle streamingdiensten in 1 abonnement kunnen.
En dan nog de vraag hoe ziggo dit administratief en praktisch zou moeten afhandelen, ze hebben nu soms al moeite genoeg met simpele wijzigingen.
Ha @RoWi. , top dat hiervoor een apart topic is.
Zoals ik in het topic over de snelheid verhoging al zei, ben ik een groot pleitbezorger voor het personaliseren van de zender pakketten !
Wellicht is dit een kans voor Ziggo om een nieuw klanten bestand aan te boren. En als iets eenmaal goed is uitgedacht en uitgewerkt is de (hoge) prijs alleen maar een keuze.
Er is genoeg reden om dit te willen.
Dus techniek en geld even vergeten volmondig Ja.
@Steefb geeft een goede reality check het zal feitelijk alleen goedkoper zijn voor iemand genoeg heeft aan een basispakket. Dat is het vervelende van de huidige mediawet. Die staat dit idee feitelijk in de weg neem het ongecodeerde kabelTV pakket dat zijn er al 20 meer dan de verplichte 30, dit kost nu € 22,95 a la carte zou dat veel duurder worden.
Ps @Meneer C. In dat andere topic gaf je aan zonder de NPO te kunnen dat zijn must carry kanalen met andere woorden die moet Ziggo leveren de RTL en SBS kanalen weer niet, enkel om aan de 30 te komen.
@Garihd, dat is waar. Die onzin was ik ff vergeten. 😅. Dat zijn natuurlijk ook de zenders waar wordt uitgezonden bij een calamiteit. Al gebeurd dat bij RTL net zo goed.
Nee, absoluut niet. Op deze manier maken zenders nooit een kans om de (Nederlandse) markt te betreden.
Providers hebben ook beperkte rechten om bepaalde zenders door te geven.
Je kan niet zeggen, als je veel in Noorwegen kom dat bijvoorbeeld je favoriete zender van daar wil hebben.
Dit wordt ook nog eens duurder.
Laat Ziggo bijvoorbeeld maar eerst zorgen dat er meer zenders in Movies&Series XL komen en zorgen dat exclusief bij Ziggo, alle aangeboden zenders voor de Europese en/of Benelux markt ten alle tijden de originele audio dub meezenden.
Laat Ziggo ook exclusief een Brits pakket, Vlaams pakket aanbieden, Duits pakket, Frans pakket etc aanbieden (ook al zou ik deze pakketten allemaal niet nemen) doordat er rechten aan verbonden zijn is dit wel duurder gezien die zenders niet zomaar in Nederland bij en provider aangeboden mogen worden, VodafoneZiggo zal hier dan ook de rechten voor moeten betalen en de zenders.
Per zender is zeker een slecht idee, als je dat doet komt er niks nieuws meer.
Ondanks dat ik zelf TV Compleet heb en wil behouden, zou ik liever het TV Start pakket aantrekkelijker maken door het 2 dagen terugkijken te verhogen naar 7 dagen.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van zenderkeuze, want dat legt een nog een hogere administratieve druk op Ziggo en daar gaat zonder twijfel een prijskaartje aan hangen.
Klopt, hoe we het ook wenden of keren het wordt ook voor de providers zelf duurder.
Elke provider kan elke zender doorgeven, als de zender dat zelf wil en inderdaad als er genoeg distributie vergoeding wordt betaald.
En daarom zullen exclusieve extra pakketten ook niet werken. Die pakketten moeten wel worden afgenomen. En de providers weten nu al exact naar welke kanalen en welke programma's worden gekeken.
Per zender betalen of een keuze pakket samenstellen is verder geen reden om geen nieuwe kanalen toe te voegen als daar genoeg vraag naar is. Het gaat de providers en vooral de aandeelhouders maar om 1 ding de omzet per klant en de totaal omzet.
Er komen nu ook al nauwelijks of bijna geen nieuwe zenders bij en wat erbij komt is meer van hetzelfde.
Het verhogen van 2 dagen naar 7 zou ik ook aanmoedigen. Ik heb nu Start, omdat ik verder amper tv kijk. Maar die 2 dagen stoort me wel.
@Template, dat klinkt wel als een goed alternatief. Duits, Frans, Turks, etc. alles apart en daarmee een keuze.
Die anderstalige pakketten zijn er nu al.
Ik ben er ook voor om 2 dagen terugkijken te verhogen naar 7 dagen bij het TV Start pakket.
Verder is er nog geen Duits tv pakket zoals KPN dit ook heeft. Dit kan ook via een app zoals de Franse en Italiaanse zenders.
Voorbeeld KPN Duits pakket. 10 zenders voor € 3,99 per maand (NDR HD zit bij Ziggo in TV Standaard/Kabel TV):
- VOX
- NDR HD
- SAT1 HD
- Tagesschau24 HD
- 3Sat HD
- Pro Sieben HD
- Kika HD
- One HD
- RTL II
- SuperRTL
@RoWi. wrote:Die anderstalige pakketten zijn er nu al.
Je, weet goed dat, dat niet zo is. Nee, Turks en Hindi voldoet hier niet aan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.