@KBX458 schreef:
Mariska, jij kent de reden van mijn avatar. Voor de anderen: ik ben studieobject geweest van een promovendus aan de RUG m.b.t. bloedvaten in de benen. Daartoe werden met een thermische camera foto's gemaakt in het ziekenhuis en bij mij thuis. Daar is een kruising tussen een Jack Russel en een kooiker aanwezig, die gedurende de opnamen enige tijd, tegen zijn zin, in zijn bench moest doorbrengen. Daarvan is toen ook een thermische opname gemaakt, die nu in gebruik is als avatar.
Mijn gebruikersnaam stamt nog uit mijn werkzame levensperiode en was toen onderdeel van de inlog op het interne bedrijfssysteem.
Waar staat KBX klinkt als een 27mc bakkie/Packet naam. Packket is de voorloper van internet, dat was een module, die kon je bij goede soldering aanluiten op je 27mc Bakkie, de andere kant zat op je Computer, met de software deed je dus DX'en via de 27mc op kanaal 36 en 40 er waren 2 soorten software, chat software waarmee je via mast naar mast ging als er een Node was NL9 die was de sterkere doorzetter zo kon je ik kwam met mijn mast en software tot Krommenie, Zaandam. Zelf draaide ik BBS waarin gedigitaliseerde berichten naar anders BBS stations tot Zaandam die stuurde dat weer door, zo kreeg je digitale post. leuke tijd rond de jaren 90, toen eenmaal internet kwam werd het minder en minder, nu bijna uitgestorven, ja de 2 en de 4 meter band zijn erg populair maar daar moet je wel code's en eisen hebben, die spullen had ik niet, die zijn behoorlijk duur en ging toch verhuizen in 2000 mijn antenne stond op schoorsteen want stond ie verkeerd kon je de TV van de buren storen. heb het tot eind 2006 gedaan en daarna geheel via Internet opgeslokt.