Dit topic is voor de cryptische gebruikersnamen en undercover avatars. Van codetaal tot stripfiguren, van een bijnaam waar een grappig verhaal bij hoort tot een geheimzinnige afkorting. Heb je gekozen voor een avatar met een foto van jou, een band of juist van je jeugdheld?
Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het op een Community! Niet alleen hier, maar overal op het wereldwijde web. Laat ons in de reacties weten wat het verhaal is achter jouw gebruikersnaam of avatar. Is je gebruikersnaam of avatar net als die van mij niet zo spannend en ben je benieuwd naar een andere user, tag diegene dan in een reactie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
0on0on had ik hiervoor Lycke 😁 Ik wilde toen een andere gebruikersnaam.. 'Alex' was bezet eind medio 2018, dus bedacht je AlexHelpt. Heb de pb's niet meer want dit is een nieuw account na overgang naar het nieuwe forum 😎
Ik heb ergens gewerkt, waar je klanten mails beantwoord. De best passende templates worden dan als antwoord in de retourmail geplakt inclusief het antwoord. Zodat de antwoorden aan klanten altijd in uniforme huisstijl zijn.
Dit werd ook gedaan na telefonisch contact met de klant, als deze zelf belde of dvb werd van andere afd. Met bijv factuur of technische vragen.
Mails van klanten werden ook telefonisch beantwoord. Als een klant niet opnam, dan kreeg de klant alnog een mail, met de template dat de klant na poging tot contact niet bereikbaar was.
@Template schreef:Ik heb ergens gewerkt, waar je klanten mails beantwoord. De best passende templates worden dan als antwoord in de retourmail geplakt inclusief het antwoord. Zodat de antwoorden aan klanten altijd in uniforme huisstijl zijn.
Dit werd ook gedaan na telefonisch contact met de klant, als deze zelf belde of dvb werd van andere afd. Met bijv factuur of technische vragen.
Mails van klanten werden ook telefonisch beantwoord. Als een klant niet opnam, dan kreeg de klant alnog een mail, met de template dat de klant na poging tot contact niet bereikbaar was.
Templates rule the world.... !!!
@KBX458 schreef:
Mariska, jij kent de reden van mijn avatar. Voor de anderen: ik ben studieobject geweest van een promovendus aan de RUG m.b.t. bloedvaten in de benen. Daartoe werden met een thermische camera foto's gemaakt in het ziekenhuis en bij mij thuis. Daar is een kruising tussen een Jack Russel en een kooiker aanwezig, die gedurende de opnamen enige tijd, tegen zijn zin, in zijn bench moest doorbrengen. Daarvan is toen ook een thermische opname gemaakt, die nu in gebruik is als avatar.
Mijn gebruikersnaam stamt nog uit mijn werkzame levensperiode en was toen onderdeel van de inlog op het interne bedrijfssysteem.
Waar staat KBX klinkt als een 27mc bakkie/Packet naam. Packket is de voorloper van internet, dat was een module, die kon je bij goede soldering aanluiten op je 27mc Bakkie, de andere kant zat op je Computer, met de software deed je dus DX'en via de 27mc op kanaal 36 en 40 er waren 2 soorten software, chat software waarmee je via mast naar mast ging als er een Node was NL9 die was de sterkere doorzetter zo kon je ik kwam met mijn mast en software tot Krommenie, Zaandam. Zelf draaide ik BBS waarin gedigitaliseerde berichten naar anders BBS stations tot Zaandam die stuurde dat weer door, zo kreeg je digitale post. leuke tijd rond de jaren 90, toen eenmaal internet kwam werd het minder en minder, nu bijna uitgestorven, ja de 2 en de 4 meter band zijn erg populair maar daar moet je wel code's en eisen hebben, die spullen had ik niet, die zijn behoorlijk duur en ging toch verhuizen in 2000 mijn antenne stond op schoorsteen want stond ie verkeerd kon je de TV van de buren storen. heb het tot eind 2006 gedaan en daarna geheel via Internet opgeslokt.
@Dave schreef:
Mijn Avatars is wel te raden, ben een Garfield fan in hart en lijf, nieren niet, want ik weet niet of ie wel of niet naar de WC gaat, staat in geen 1 strip Album.
Maar mijn verzameling is mega groot en binnen kort op mijn website grootste deel te bewonderen, en er zijn wat mooie collectes items. Ik heb een kapitaal door de taxateur van al ruim € 75.000 euro en ze zijn verzekerd, en dan komt nog eens de boel erbij wat ik dit jaar heb gehad. Maar Oranje is ook me Gips en lievelingskleur, en Lasagna en Pasta mijn lievelings eten, net Garfield. Alleen ik haat de maandagen niet, behalve vroeg opstaan. Hier komen mijn Avatar vandaan.
Kleine Aanvulling
Ik ben begonnen als xGarfieldx op het vorige platform, daarna werd het xGarfieldx-Dave maar ja mensen deden steeds naam roepen met antwoorden topic, en toen ik Super Expert werd vond ik Dave! wel beter dan ben je een aanspreek punt en vond ik goed, daarom me avatar wel goed als Garfiekd
@Mariska Mijn gebruikersnaam simpel: Gedeelte voor en achternaam. Origineel toch? 😃
Mijn avatar: Jaren geleden gebruikte ik als achtergrond een mythische afbeelding een dame die een eenhoorn aait en eten geeft.. Best wel mooi. Hiervan mijn avatar van gemaakt. ( Ik moest het toen nog wel passend maken.. Vandaar een klein gedeelte zichtbaar.
Aangezien dat ik ook wel een mythische figuur ben😁.
Bij deze een link van complete kleine afbeelding.
@robbo jou naam komt toch van Rob de Boer af 😂
@Dave Nee anders was het rodebo geworden🙃
klinkt wel leuk vooral als je dronken bent, ro ro ro de bo 😂
KBX waren dat niet ook de letters van een regeringsvliegtuig?
Inderdaad, dat was de PH-KBX. Google maar eens.
Maar ik ging altijd met een goedkoop autootje naar mijn werk. Elke overeenkomst berust dan ook op puur toeval. 🙂
Grappig dat jij @Mariska juist deze vraag stelt met een saaie standaard Ziggo-avatar. 😀
Heb je ooit overwogen om daar eens een gezellige foto voor in de plaats te gebruiken?
Het zal duidelijk zijn dat mijn gebruikersnaam mijn voornaam is met een afkorting van mijn achternaam.
Dat lampje heb ik ooit gemaakt en gebruik ik op meerdere forums. Hier is dit niet mogelijk, maar op veel andere forums kun je een 💡in de header van je berichten zetten, waardoor ik in een overzicht van meerdere berichten makkelijker mijn geplaatste topics kan terugvinden. Dat is de praktische kant.
Verder zit er geen bijzonde achterliggende gedachte achter dit lampje; als ik een doorgewinterde techneut was dan zou ik misschien een led hebben gebruikt.
@KBX458 dus geen brokken piloot 😆
@Mariska , volgens Baco is Nox behoorlijk fotogeniek.🙂
Tsja, @RoWi. nu je het zo noemt is je constatering eigenlijk wel correct, maar het ging me te ver om dat erbij te zetten. 😎
Ik deel dezelfde voornaam met Eddie Edwards aka Eddie the Eagle. Er is een film gemaakt over zijn 'carriere' zullen we maar zeggen. Deze anti-held sprong de diepte in zonder te weten of en hoe hij zou landen; dat verbindt ons (enigszins dan 😂).
@Mark schreef:
@Mariska schreef:
Fair enough 😂 Die gezellige foto moet inderdaad nog even tussen de bedrijven door worden geregeld. Coming soon...
Dat roep je ook al een jaar @Mariska. Chop chop, voor de camera jij! 😎
@KBX458 Hahaha, van Nox zijn er inderdaad foto's genoeg 😛 Nu ik nog.
@RoWi. Nope! Ik ben iets blonder, anders was het snel opgelost. 😂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.