Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Waar komt jouw gebruikersnaam en avatar eigenlijk vandaan?

 

Cryptische gebruikersnamen en undercover avatars

Dit topic is voor de cryptische gebruikersnamen en undercover avatars. Van codetaal tot stripfiguren, van een bijnaam waar een grappig verhaal bij hoort tot een geheimzinnige afkorting. Heb je gekozen voor een avatar met een foto van jou, een band of juist van je jeugdheld?

Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het op een Community! Niet alleen hier, maar overal op het wereldwijde web. Laat ons in de reacties weten wat het verhaal is achter jouw gebruikersnaam of avatar. Is je gebruikersnaam of avatar net als die van mij niet zo spannend en ben je benieuwd naar een andere user, tag diegene dan in een reactie. 

giphy (33).gif

Uitgelicht
Mariska
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 5738Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Ik ben zelf heel erg nieuwsgierig naar onderstaande gebruikersnamen, hoe zijn jullie hier zo op gekomen? 
@KBX458 @RoWi. @sojab0on @Template 

En qua avatar heb ik mij wel eens afgevraagd wat het verband is bij @Francois83 en @Bert

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en of er bij jullie ook namen te binnen schieten van wie je dit wilt weten. 

62 Reacties 62
Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Ik ben zelf heel erg nieuwsgierig naar onderstaande gebruikersnamen, hoe zijn jullie hier zo op gekomen? 
@KBX458 @RoWi. @sojab0on @Template 

En qua avatar heb ik mij wel eens afgevraagd wat het verband is bij @Francois83 en @Bert

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en of er bij jullie ook namen te binnen schieten van wie je dit wilt weten. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mariska, jij kent de reden van mijn avatar. Voor de anderen: ik ben studieobject geweest van een promovendus aan de RUG m.b.t. bloedvaten in de benen. Daartoe werden met een thermische camera foto's gemaakt in het ziekenhuis en bij mij thuis. Daar is een kruising tussen een Jack Russel en een kooiker aanwezig, die gedurende de opnamen enige tijd, tegen zijn zin, in zijn bench moest doorbrengen.  Daarvan is toen ook een thermische opname gemaakt, die nu in gebruik is als avatar.

Mijn gebruikersnaam stamt nog uit mijn werkzame levensperiode en was toen onderdeel van de inlog op het interne bedrijfssysteem.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Mijn avatar en gebruikersnaam zijn niet zo spannend als die @KBX458. Mijn gebruikersnaam is een combinatie van onze voornamen van mij, mijn vrouw, en mijn zoon. De avatar is een fragment uit een schilderij van Mondriaan, waar ik een groot liefhebber van ben. Ik bezit er helaas geen, dat is dan wel weer jammer. 😉

 

Ik heb er wel zelf een paar gemaakt, maar die zijn helaas niet zoveel waard.

Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

@KBX458 Jouw avatar wist ik inderdaad! Maar de gebruikersnaam nog niet 😛 Nu ben ik weer helemaal op de hoogte 

@Hatolex Ik vind het anders wel verrassend, daar kom je niet op als je dat niet weet. En wat tof dat je zelf ook schildert, hangen jouw eigen creaties wel bij jullie thuis? 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Mariska vanzelfsprekend hangen deze prominent in de woonkamer.  Verder ben ik niet zo creatief hoor, maar deze zijn aardig gelukt al zeg ik het zelf. 😀

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Avatar wie kent Gaston, of in Nederland beter bekend als Guust Flater niet. Dat is mijn pad op digitale gebied door flaters veel zelf geleerd. 

 

De Naam eigenlijk vrij simpel de voor letters van de voor namen.

michel1224

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Leuk topic,

 

Mijn avatar is gewoon mijzelf in de studio😍. De gebruikersnaam is niet omdat Michel al 1223 keer voor mij gingen op deze community maar een combi van mijn voornaam en de cijfers van mijn radiostation.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Mijn gebruikersnaam Jocola is gewoon de combinatie van de geboortenamen en achternaam

JOhannes COrnelis LAxxxxxxx. (Roepnaam John)

De avatar heb ik gekozen omdat mijn vrouw en ik allebeide fan zijn van Buurman & Buurman.

Mijn vrouw gebruikt dan in sommige media de andere Buurman als avatar.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

'Zoinks Scoob!' De avatar hoef ik niet uit te leggen, denk ik 😁 Kwam 'm ooit tegen en vond deze stijl wel leuk! Mijn gebruikersnaam is 'bedacht' door @Lycke na eerst een andere gehad te hebben.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ha @AlexHelpt . Dat is mooi lang geleden! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens meer goed kan herinneren. Maar het verbaast me niets. Alexhelpt is natuurlijk wel 1 van de leukste namen hier ;-). 

Wat was je naam hiervoor? Weet je dat nog? 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Mariska  Ik heb je een PB gestuurd, is dat gelukt?

Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Echt leuk om te weten. Dan is het de perfecte keuze als avatar op deze plek @RoWi. 

@michel1224 Ik zie de cijfers 1224 ook op je profielfoto staan. Zo zie je maar dat er dan toch meer achter zit dan het eerst zou denken.

@Buurman Hahaha, leuk feitje om te weten dat jouw vrouw de andere Buurman als avatar gebruikt, mocht ik haar ooit tegenkomen dan weet ik het direct 😛 

@Hatolex Ik heb niets ontvangen, had je gereageerd op mijn PB naar jou? 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Mariska  ja ik had op je bericht gereageerd. Ga het nogeens proberen.😃

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Mijn Avatars is wel te raden, ben een Garfield fan in hart en lijf, nieren niet, want ik weet niet of ie wel of niet naar de WC gaat, staat in geen 1 strip Album.

 

Maar mijn verzameling is mega groot en binnen kort op mijn website grootste deel te bewonderen, en er zijn wat mooie collectes items. Ik heb een kapitaal door de taxateur van al ruim € 75.000 euro en ze zijn verzekerd, en dan komt nog eens de boel erbij wat ik dit jaar heb gehad. Maar Oranje is ook me Gips en lievelingskleur, en Lasagna en Pasta mijn lievelings eten, net Garfield. Alleen ik haat de maandagen niet, behalve vroeg opstaan. Hier komen mijn Avatar vandaan.

 

5c374fd337ad6402ce9404c269f316d6.jpg

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Dave! , dat moet wel een aardige collectie zijn, gezien de waarde. 😧

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Er zitten items bij die maar zelfen zijn gemaakt uit de eerste druk jaren 80 @Hatolex en 3 vingerhoedjes zijn uniek en die is nogal kostbaar dus kan nog oplopen.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Leuk om te weten, wees er maar zuinig op. 😉

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

ook mijn avatar keuze ( Charlie Brown ) lijkt me duidelijk. Overigens had het ook best Garfield ( @Dave! ) of Guust ( @RoWi.  ) kunnen zijn, want alle 3 vind ik geniaal !!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Pasi  Ik heb bewust voor me naam gekozen ipv Garfield omdat ik dan beter aanspreekbaar ben 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic