Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Waar komt jouw gebruikersnaam en avatar eigenlijk vandaan?

 

Cryptische gebruikersnamen en undercover avatars

Dit topic is voor de cryptische gebruikersnamen en undercover avatars. Van codetaal tot stripfiguren, van een bijnaam waar een grappig verhaal bij hoort tot een geheimzinnige afkorting. Heb je gekozen voor een avatar met een foto van jou, een band of juist van je jeugdheld?

Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het op een Community! Niet alleen hier, maar overal op het wereldwijde web. Laat ons in de reacties weten wat het verhaal is achter jouw gebruikersnaam of avatar. Is je gebruikersnaam of avatar net als die van mij niet zo spannend en ben je benieuwd naar een andere user, tag diegene dan in een reactie. 

giphy (33).gif

Uitgelicht
Mariska
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Ik ben zelf heel erg nieuwsgierig naar onderstaande gebruikersnamen, hoe zijn jullie hier zo op gekomen? 
@KBX458 @RoWi. @sojab0on @Template 

En qua avatar heb ik mij wel eens afgevraagd wat het verband is bij @Francois83 en @Bert

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en of er bij jullie ook namen te binnen schieten van wie je dit wilt weten. 

62 Reacties 62
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Mijn avatar komt (nog) van Ziggo 😋 gaat misschien nog veranderen. Mijn naam is mijn voornaam met een aantal letters van de achternaam ervoor. Ik gebruik deze al een tijdje. Eigenlijk al sinds ik op het internet rond struin. Zal ergens in 1998 geweest zijn. Toen nog met een 56k modem. 

Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@jansmarcel Leuk! Ik ben benieuwd wat voor avatar je gaat kiezen en welk verhaal erbij hoort 😄

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mariska....

Nog steeds geen foto of originele avatar?

Mag ik opperen, dat je iedere keer een liedjes voor ons gaat zingen 😏, als je weer een logje schrijft zonder echte foto 😉 ?

Blijkbaar helpt, met het vingert wijzen niet ( waar wel ? ), dus dan maar een strafmaatregel 😅. Ik stel voor om dit democratisch te beslissen, wie is voor ??

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Pasi  Foto's van Paul, Mariska en meen nog een moderator komt er aan, maar dit wordt door een speciale fotograaf gedaan, House Rules van VodafoneZiggo. Je zal nog even geduld moeten hebben met @Mariska 

Ik weet ze heeft een hele grote Hond die bijt echt een hap uit je scherm als ze gaat Zingen, laten we dat maar niet doen 😂🤣

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

....maar dit wordt door een speciale fotograaf gedaan, House Rules van VodafoneZiggo..


Ach, mijn foto is ook niet de mooiste. Eigenlijk ben ik veel knapper 😳, maar om niet iedereen direct af te schrikken, kan deze nog net 😏 ....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

 

elissa-slater-big-brother.gif

Ik begrijp je volkomen 😉

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ik heb er maar meteen werk van gemaakt. Ik ben niet gehinderd door bepaalde bedrijfsregels en ik ben het ook niet zelf, maar mijn sterrenbeeld

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Mariska  Mijn naam is redelijk eenvoudig te verklaren. Ik werd door mijn ouders Jan Frederik genoemd naar mijn opa. Die had als roepnaam Freek, maar mijn ouders wilden toestanden als oude Freek en jonge Freek voorkomen dus mijn roepnaam werd Jan. Mijn vrouw zegt echter altijd: als ik in een winkel Jan roep, en ik schijn altijd ergens anders te zijn dan zij verwacht, reageert de halve winkel. Dus zij noemt me daarom dan ook vaak JF of volledig Jan Frederik. Vandaar Jan F. Mijn avatar refereert aan de rang die ik had toen ik na 20 jaar de luchtmacht verliet.

Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

@Mariska 

 

Wat een leuk onderwerp!

Graag doe ik een duit in het zakje.

Mijn naam is duidelijk zo heet ik nu eenmaal. Mijn Avatar is een creatie van de Italiaanse striptekenaar Osvaldo Cavaldoni. Ik denk dat iedereen die kind was in de late jaren 60 of begin jaren 70 er wel eens op de tv naar heeft gekeken. 
Het mannetje kwam voor in de korte tv clips genaamd La Linea. Ze werden gebruikt als pauze filmpje of opvulfilmpje door veel Europese tv zenders.

 

Het bijzondere was dat het maar één getekende lijn was. Het klein beetje hinderlijke mannetje liep van rechts naar links door het beeld en kwam allerlei obstakels of objecten tegen. Zijn ongenoegen of tevredenheid uitte hij in een half Italiaans brabbeltaaltje dat toch voor iedereen begrijpelijk was. Of je Italiaans kon verstaan of niet. Vreselijk grappig was zijn aanstekelijke lachje als hij weer iets heel leuks tegen kwam.
Af en toe zag je de hand van de tekenaar die iets corrigeerde om het voor het mannetje makkelijker te maken.

 

Kinderen kunnen er niet genoeg van krijgen, ook voor volwassenen is het nog steeds enig. Er zijn er een paar “solo per adulti” Heel onschuldig maar minder geschikt voor kinderen.

Wie er (nog eens) naar wil kijken er staan er een heleboel op YouTube, zoek op La Linea.

 

Veel plezier

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Hallo, mijn naam is Rob.
Mijn nickname “Borry” gebruik ik al sinds 2001 op Tweakers en heb die overgehouden van mijn militaire diensttijd, lichting 72-3, waar ik de bijnaam Bor of Borry kreeg naar Bor De Wolf uit de fabeltjeskrant.

Toen ik op andere fora ook een Borry tegen kwam heb ik de 52 er aan toegevoegd omdat ik van 1952 ben, zodoende “borry52”.
Voor mijn avatar heb ik gekozen voor Animal, mij favoriete karakter uit de Muppet show.
Hij is de drummer van Dr. Teeth and the Electric Mayhem, de rockband die in The Muppet Show de muziek verzorgde.

Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hahahaha @Pasi, dat moet je niet willen hoor 😛 Maar, als ik eindelijk een gezellige avatar heb dan zal ik deze vol trots in dit topic delen 😉 

@Jan F. Ik snap dat jouw vrouw niet alle Jan's uit de supermarkt achter haar aan wil hebben, dat is ook zoiets 😛 Een top oplossing zo. 


@Eddy Ik heb het even opgezocht want ik kende het niet maar je blijft ernaar kijken. Hoe leuk dat zoiets simpels zo je aandacht vast kan houden, echt heel erg leuk bedacht ook. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nou de democratie heeft besloten zie ik met de duimpjes omhoog

 

kom maar door met die zondag look 😄

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Eddy  schreef:

...Het mannetje kwam voor in de korte tv clips genaamd La Linea. Ze werden gebruikt als pauze filmpje of opvulfilmpje door veel Europese tv zenders.

 

Het bijzondere was dat het maar één getekende lijn was. Het klein beetje hinderlijke mannetje liep van rechts naar links door het beeld en kwam allerlei obstakels of objecten tegen. Zijn ongenoegen of tevredenheid uitte hij in een half Italiaans brabbeltaaltje dat toch voor iedereen begrijpelijk was. Of je Italiaans kon verstaan of niet. Vreselijk grappig was zijn aanstekelijke lachje als hij weer iets heel leuks tegen kwam.
Af en toe zag je de hand van de tekenaar die iets corrigeerde om het voor het mannetje makkelijker te maken....



Ik keek er altijd met veel plezier naar !!!

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Puppie zo heet ik niet.

Dit was de naam van mijn hond, kruising herder- bouvier.

Deze ging nachts met mij op stroop tocht als er weer ergens ingebroken was en ik mocht opdraven.

Pup is helaas al overleden maar zo houd ik zijn naam hoog.

Nostalgia

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Mijn avatar is het logo van mijn radio "Radio Nostalgia", vandaar ook de nick Nostalgia

Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@puppie Wat een top naam voor zo'n grote hond. De liefde die je hebt voor zo'n dier is niet te beschrijven! 

@Nostalgia Ik kan mij voorstellen dat dat voor jou niet de eerste keer is dat je deze nickname gebruikt 😉 Hoe lang maak je al radio? 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Screenshot_20220815-074353_Google.jpg

Toen ik in het verleden een gebruikers-naam moest opgeven, zag ik op de tafel mijn fles rum staan en dacht ja dat is wel een leuke naam om te gebruiken 😉

Mariska
Community Developer Topicstarter
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@DON PAPA Je hebt groot gelijk, soms moet je niet te moeilijk doen en gewoon gaan voor hetgeen wat je aan staat te kijken 😉 

giphy (38).gif

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Mijn gebruikers naam is waar ik af en toe op rijdt (Ducati S4R)

 

 

Chevy93

Level 5
  • 80Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

De naam Chevy93 ben ik gaan gebruiken toen ik jaren geleden een Chevrolet uit 1993 had.

De naam heb ik ook gebruikt toen ik lang geleden nog aangesloten was bij 1 van de betere vertaalgroepen.

Misschien dat er hier nog mensen zijn waarbij nu een lichtje gaat branden.

Mijn avatar is het logo van het usenet download programma newsbin.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic