Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

Vroeger was alles beter...

Zeker de afstandsbediening. Ik heb van beide nog een flinke voorraad. Maar opmerkelijk genoeg zijn na jaren juist de oude zilveren nog 100% terwijl ik de zwarte vrijwel allemaal weg kan gooien omdat de rubberen achterkant helemaal verweekt en kleverig wordt.

Oud en nieuw

8 Reacties 8
RoWi.

Level 20
  • 17419Posts
  • 739Oplossingen
  • 5788Likes

Tja kwaliteit is niet meer het belangrijkste, goed koop is het devies, nu moet alles weer duurzaam, oudere producten waren juist stevig dus duurzaam. Dan laat ik het energieverbruik even buiten beschouwing.

Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

Ik merk dat overigens niet alleen bij Ziggo. Maar ook meer en meer andere afstandbedieningen/zaklantaarns etc krijgt zo'n dun antislip laagje wat na 5 jaar gewoon half vloeibaar wordt en aan je handen plakt. 

En er is niets tegen te doen helaas. 

Die oude dingen waren gewoon plastic en dus duurzaam. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13645Posts
  • 1145Oplossingen
  • 5873Likes

Ik ben niet zo van de “vroeger was alles beter” want dat hoort niet bij mijn leeftijd ;-). Maar ik wil toch een bijdrage aan dit topic leveren met 1 foto. Jullie begrijpen hem vast: 

RoWi.

Level 20
  • 17419Posts
  • 739Oplossingen
  • 5788Likes

Niet alles was beter, ik zou liever zeggen anders, minder gehaast, vriendelijker, en wat het onderwerp betreft kwalitatiever.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24580Posts
  • 1688Oplossingen
  • 12122Likes

Voor de geïnteresseerden in vintage mobiele telefoons (of zaktelefoons, zoals ze toen nog genoemd werden)...

Dit was mijn dagelijkse tweede toestel voor iets meer dan een jaar:

Nokia Pocketline Darwin+ (2110i) uit 1996

Deze kwam er in juli dit jaar bij:

Ericsson GH172 Hotline uit 1993

Beide toestellen werkten tot voor kort nog uitstekend, echter KPN heeft 2G gedeeltelijk om zeep geholpen met de upgrade van Ericsson naar Huawei t.b.v. 5G. Op de nieuwe Huawei basebands hebben de toestellen nog wel prima verbinding maar bellen en gebeld worden werkt niet meer (uitgaand bellen resulteert in congestietoon, inkomend gaat direct naar VoiceMail).

Ik heb KPN na een paar maanden zover gekregen dat ze onderzoek naar dit probleem hebben gestart. Hierbij het topic dat ik hierover heb lopen op hun forum, voor wie geinteresseerd is.

Tenslotte heb ik ook nog een autotelefoon in mijn verzameling, een van de eerste GSM-telefoons:

Motorola International 1000 uit 1992

Nick999
Topicstarter
Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes

Die motorola heb ik ook nog gehad. Meen me te herinneren dat je dan 3 verschillende kengetallen had afhankelijk in welke regio je reed met de auto.

RoWi.

Level 20
  • 17419Posts
  • 739Oplossingen
  • 5788Likes

Was Pocketline niet de OEM lijn van Alcatel of blijkbaar meerdere fabrikanten? Ik had/heb de Gripzz

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24580Posts
  • 1688Oplossingen
  • 12122Likes

@Nick999 De kengetallen dateren nog uit de tijd van ATF-2 (NMT 450). Sinds ATF-3 (NMT 900) werden aan de toestellen al 06-nummers toegekend (06-53*) en hoefde je niet meer te weten waar het andere toestel zich bevond. Waarschijnlijk had jij een ATF-3-toestel, mogelijk een Carvox Cruiser? Dit GSM-toestel lijkt exact op de oudere analoge toestellen en is daardoor op afstand lastig te onderscheiden. Dit toestel mist ook het bekende logo omdat het officieel geen GSM-gecertificeerd toestel was. Er gaat nog een SIM-kaart in van formaat bankpas (1FF) en het toestel heeft een maximaal zendvermogen van 8 Watt (al schijnen providers tegenwoordig maximaal 2 Watt toe te staan).

@RoWi. Inderdaad, Alcatel deed ook aan mee aan de Pocketline-reeks, waarvan het meest bekende toestel de Swing was. Toen GSM eenmaal bij het grote publiek veel gebruikt begon te worden in ‘98/’99 was dit voor veel mensen hun eerste toestel. Echter Ericsson, Motorola, Nokia en Siemens leverden ook Pocketline-toestellen voor PTT Telecom, naast minder bekende merken (voor mobiele telefonie) als AEG, Senao en Trium/Mitsubishi. De Pocketline Darwin(+) was de PTT OEM van de Nokia 2110(i).

Vond dit ook wel mooi, kosten van een zaktelefoon in ‘92, ex. BTW ook nog:

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic