Binnenkort is het weer wat beter buiten. Enige leuke plekken in Nederland die je kent die met de trein bereikbaar zijn om iets te drinken, ijsje etc.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey hoi,
wat heerlijk dat jij alweer zo in de zomerse vibe zit qua lekkere hapjes en drankjes.
Nou moet ik wel eerlijk bekennen, dat ik weinig tot niet met het OV reis, dus daar niet echt veel tips in kan geven.
Maar, ik verwacht dit jaar een hete zwoele zomer, met zeker een hittegolf van 2/3 weken. Dus laten we vooral onze eigen tuin/balkonnetjes omtoveren tot een tropisch paradijs waar we heerlijk kunnen vertoeven onder het genot van zomerse lekkernijen.
Hieronder een aantal gouden tips van nieuwe zomerse items die je in je lokale supermarkt kan vinden.
- Magnum Mini pink lemonade. Met Lemon icea cream, frambozen sorbet en popping candy. Klinkt al verfrissend he? Aanrader!
- Milka Butter Cookie ijsjes, voor de chocolade liefhebbers onder ons! Dit ijsje overleeft met gemak de zomerse temperaturen omdat de smaaksensatie vraagt om de snelle likkers, enjoy it 🙂
- Lipton Ice Tea Green Strawberry, echt ver-ruk-ke-lijk met een lekker blokje ijs in een tof glas, met een aardbeitje erin ter garnering. Voor de echte levensgenieters onder ons, een shotje wodka erdoor maakt het genot op-en-top!
- Het moge inmiddels geen verrassing zijn dat ik een echte liefhebber ben van Lotus speculoos, en voor mijn mede-fans, is de Lotus Speculoos Melkchocolade ijs een ware verwennerij.
- Wie nog is blijven hangen in de tompouce-hype, mag rennen, ik zeg VLIEGEN, naar de Vomar. Daar hebben ze namelijk een Tompouce-ijs-taart, en dat wil je!
Nou dit waren voor nu mijn tips. Ik weet vrijwel zeker dat ik komende tijd nog meer heerlijke zomerse vondsten tegen kom in de supermarkt Jungle. Ik zal dit topic dan updaten.
**Update** Dubbelfris heeft een nieuwe smaaksensatie 'Pina Colada' met ananas en kokos! Houd jij van een tropische verrassing tijdens de hitte golf? Combineer deze smaak met een shotje rum in een fancy cocktailsglas met een beetje ijs, heerlie de peerlie.
Afgelopen week bij Jumbo van het huismerk gekocht
Fruit ijs, Peer, Aardbeien en Mango. Heb niks met waterijs maar dit is vruchtenijs, lekker met warm weer.
Ook de bakjes met fruit met name meloen.
@Jamyla Ik zal die dubbelfris eens zoeken, raad je het aan koud uit de koelkast of met ijsblokjes?
Ik ga voor het ijs van ViaVia in mijn woonplaats Oosterhout. En dan met name het Oosterhoutse kaneelstokken ijs en chocolade ijs van pure Belgische chocola. Je kunt er geen genoeg van krijgen.🍦🍨🍧
@Hatolex wrote:Ik ga voor het ijs van ViaVia in mijn woonplaats Oosterhout. En dan met name het Oosterhoutse kaneelstokken ijs en chocolade ijs van pure Belgische chocola. Je kunt er geen genoeg van krijgen.🍦🍨🍧
Ik zie op de site extra dark chocolate 😋
@Template ik weet niet waar jij woont, maar ik zou er wel een ritje voor over hebben.
Enschede….. je loopt vanaf stationsplein naar de Korte Hengelosestraat en stopt direct bij van der Poel ijssalon met het lekkerste ijs en meeste keuze van heel Twente e.o. Daarna wandel je naar de Oude Markt met vele gezellige terrasjes. Vooral op zonnige zaterdagen is het op het iets verderop gelegen van Heekplein aanwezige warenmarkt ook een gezellige en geurige bedoeling van vooral vis en andere eetkraampjes. Niet schrikken dat je soms in het Duits wordt aangesproken of je moet er zo gigantisch Nederlands uitzien 😂.
Wat heerlijk he?! Zeker met de huidige tropische temperaturen snak ik vaak ook naar fruit zoals meloen en aardbeien. Dolgelukkig dan ook dat de aardbeien nu vrijwel wekelijks in de bonus zijn.
Mocht je weer eens bij Jumbo komen is dit ook een toppertje:
Maaza Fruit ijs Mango 8 x 50ML bestellen? | Jumbo
De Dubbelfris raad ik zeker aan vanuit de koelkast en met ijsblokjes, en vergeet vooral het shotje rum niet haha.
Ook nieuw bij de Appie Heijn zijn de Potato Pops chips van Santa Maria ( ja dat Tex Mex merkje )
Daarin was ik van alle 3 de smaken zeer onder de indruk 'Supreme Cheese, Sweet Chilli en Sea Salt & Butter.
Als je dan heerlijk in de tuin vertoefd, met een lik factor 30 op je voorhoofd onder het genot van een ijskoud biertje, hoort daar wat lekkers te knabbelen bij 🙂 ( geldt overigens ook voor onze 0.0, Radler en Rosebier fanaten )
Overigens kwam ik online een nieuwe noviteit tegen, een Viennetta ijsstam met speculoos. Jullie weten inmiddels van mij dat Lotus Speculoos echt mijn ultieme guilty pleasure is, en ik kreeg het hier dus extra warm van. Echter, niet verkrijgbaar in NL, dus enorme teleurstelling. Mocht iemand deze vinden in de Nederlandse supermarkt, gil alsjeblieft zo luid als je kan zodat ik, a.k.a. Smikkelbeer J dit stukje gelukzaligheid kan opsmikkelen.
Lotus | Ijstaart | Speculoos | 65 cl | Delhaize
*Update* Vanaf komende week te koop bij de Lidl:
Heerlijke Gelatelli ijsjes ala Magnum in de smaak: Double Summer Breeze
Met de smaak White chocolate, mango en coconut, waan jij je onder een pallapa ergens op de Carribean en staat niets jou en je ontspanning meer in de weg.
@Jamyla De ijsjes van Lidl zijn lekker of nog niet gehad?
Dit heb ik gezien ergens op social media
Vul een glas met ijsblokjes en water tot een cm of twee onder de rand
Pak oploskoffie en maak doe naar smaak aantal lepels met suiker naar smaak in een kopje en roer kokend water door, ongeveer 3 cm hoogte. Giet dit in het ijsblokjes water en roer met een rietje (Wibra verkoopt plastic wasbare rietjes oa) ipv oploskoffie kan je uiteraard ook espresso uit een espresso apparaat erdoor doen.
Uiteraard als je wil melk erin. Almond drink is met iced coffee of ice koffie lekkerder dan melk door de nootachtige smaak
De Summerbreeze ijsjes van de Lidl zijn magistraal lekker! Ik had laatst in Duitsland een voorproefje gehad en nu komen ze eindelijk in de schappen bij de Lidl. Let op: Tijdelijk!
Het ijskoffie recept van jou klinkt ook heerlijk. Ga ik zeker eens uitproberen 🙂 Of lekker met een scoop roomijs erdoor ipv melk ❤️
@Jamyla Met scoop roomijs of meer, kan je ook de blender ofzo pakken, 1 a 2 scoops erin, 1 a 2 lepeltjes oploskoffie erbij of espresso, pakje melk (zo'n drinkpakje) erbij. Blenden en in een glas gieten
Poah! Dat ziet er verrukkelijk uit zeg. Los van het feit dat er heerlijke Malibu rum in zit, ben ik ook onder de indruk van de ijs praline 😮
Ik ga vanmiddag eens een kijkje nemen in de diepvries van de Jumbo. Goede tip @Template
Mocht je in de supermarkt safari weer een tropisch lekkernijtje vinden, deel die vooral 🙂 Dit lekkerbekje lust er wel pap van hoor!
In de supermarkt AH&Jumbo, hebben ze Apple bandit. Alcohol vrij en met alcohol. Smaak verfrissend, wel ijsklontjes gebruik, staat ook op het flesje
Ik zag dit https://www.redbull.com/nl-nl/theorganics/
Wie weet waar het te krijgen is?
@Jamyla Ik heb van Lidl Raspberry ijs, soort magnums van Lidl zelf
Oeh ja heerlijk! Lidl is wel echt steengoed in het 'namaken' van de luxe ijsvariant. Al vind ik Magnum nog zo lekker, de Lidl doet qua kwaliteit echt niet onder hoor 😮
Deze Pistache versie is ook ontiechelijk goddelijk alsof er een Italiaans engeltje over je tong piest. Premium ijs - Lidl
Mijn smaakpapillen tintelen nog uren na wanneer ik de laatste druppel opsmikkel van het stokje. 1 grote genotsknots vind ik het!
Vanaf morgen zijn ook de meloenen in de aanbieding bij de Lidl. Maak een heerlijke cocktail bowl met schijfjes watermeloen, scheutje wodka, scheutje aardbeien limo en sprite 🙂 Vergeet vooral de ijsblokjes niet!
** Tijdens zomerse dagen tellen we de alcoholische versnaperingen niet. Alcoholisme geldt niet in de periode april t/m september **
@Jamyla Voor Sprite raad ik aan, deze niet in een Nederlandse supermarkt te kopen tenzij deze geïmporteerde heeft. Import winkels met US, ander Europese landen import of gewoon de grens over naar Duitsland of België om daar Sprite te halen. In Nederland hebben we officieel geen normale Sprite sinds 2017, Coca-Cola Nederland weigert dit namelijk. De normale Sprite is veel verfrissender en smaakt ook een stuk lekkerder.
Het wordt hoogste tijd, om na onze vakantie in Frankrijk, weer de stad in te fietsen en een echt Italiaans ijsje te halen. Er ligt genoeg ijs de diepvries, maar dat kan natuurlijk niet op tegen zo'n Italiaans ijsje. T'is dat het nu echt te warm is, anders .... 🍨 en dan misschien wel nog 1 🍨 of nog 1 of ..... 🤔🤗😋🤡...
Voornamelijk in Duitsland verkrijgbaar, ook in Nederland bij een klein aantal. Spaghetti ice.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.