Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Voorjaar

Het voorjaar begint weer.

De appels beginnen al te groeien.
Dit zijn Jonagolds, maar de Goudrenetten-boom geeft ook al appel(tjes) en de Perenboom geeft ook al peer(tjes) (Conferance (geloof ik ))

 

10 Reacties 10
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ooh, prachtig! 

Ik heb momenteel kersen die al rood worden (nog niet donkerrood) en frambozen (maar die nog wel groen 😉 ).   Volgens mij beginnen er inmiddels ook langzaamaan rode besjes te komen. Een tuin vol fruit, dus :-D. 

Je appels zien er top uit! 

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes

Dit waren de berichten voor land- en tuinbouw gepresenteerd door Joris Schouten op Hilversum 1.  

 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Blauwvinger wrote:

Dit waren de berichten voor land- en tuinbouw gepresenteerd door Joris Schouten op Hilversum 1.  

 

En nu volgen de waterstanden bij Lobith ( en omgeving ).

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik word wel vrolijk van deze dingen tussendoor. Maar goed, jij bent natuurlijk een blauwvinger, @Blauwvinger . En dan heb je dus geen groene vingers, denk ik 😉 (of zijn ze half groen, gezien blauw/geel? 😉 )
Waar komt de naam/term blauwvinger eigenlijk vandaan? Ik had vroeger (als in VHS-vroeger) een film met de naam “blauwteen” en elke keer als ik jouw naam hier zie krijg ik het liedje daarvan in mijn hoofd 

Simba24
Topicstarter
Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Zo kon ik iemand op Facebook die Blaauw heet (met twee a's.)
Ik vertypte me een keer en noemde hem Blauw.
Direct kwam zijn correctie dat het met twee a's geschreven werd, waarop ik antwoorde ach dat laten we dan maar blauw blauw, met een  erachter.
Blijkbaar kon hij dat niet waarderen want heb nooit meer taal noch teken van hem gehoord 

DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ik word wel vrolijk van deze dingen tussendoor. Maar goed, jij bent natuurlijk een blauwvinger, @Blauwvinger . En dan heb je dus geen groene vingers, denk ik (of zijn ze half groen, gezien blauw/geel? )
Waar komt de naam/term blauwvinger eigenlijk vandaan? Ik had vroeger (als in VHS-vroeger) een film met de naam “blauwteen” en elke keer als ik jouw naam hier zie krijg ik het liedje daarvan in mijn hoofd 

 

Als ik zo vrij mag zijn hierop in te haken, voor zover ik weet is een blauwvinger een bijnaam voor iemand uit Zwolle. Volgens mij komt het doordat de Hanzestad zo rijk was, dat ze blauwe vingers kregen vanuit al het geld tellen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ooh echt? Wat grappig! Dat wist ik helemaal niet. 

 

Nu weet ik hoe ik mijn Zwolse vrienden vanaf nu ga noemen ;-).

Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ik word wel vrolijk van deze dingen tussendoor. Maar goed, jij bent natuurlijk een blauwvinger, @Blauwvinger . En dan heb je dus geen groene vingers, denk ik 😉 (of zijn ze half groen, gezien blauw/geel? 😉 )
Waar komt de naam/term blauwvinger eigenlijk vandaan? Ik had vroeger (als in VHS-vroeger) een film met de naam “blauwteen” en elke keer als ik jouw naam hier zie krijg ik het liedje daarvan in mijn hoofd 

@Lycke Ziggo 

Inderdaad Lycke, ik heb geen hele of halve groene vingers.

Er zijn meerdere verklaringen voor de term Blauwvinger, de bijnaam voor Zwollenaren. Het meest bekende verhaal komt uit een ver verleden en gaat over de verkoop van het klokkenspel van Zwolle aan aartsrivaal Kampen voor veel te veel geld. Bovendien zou het klokkenspel volgens de Kampenaren beledigende liedjes klingelen. De Kampenaren wilden best dokken, mits zij mochten bepalen hoe het bedrag werd betaald. Je raadt het al: ze wilden Zwolle een poepie laten ruiken. Kampen kwam met een berg stuivers op de proppen, zodat de Zwollenaren dagenlang hun vingers blauw moesten tellen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Haha, wat een pracht-verhaal! Leuk om zoiets zo willekeurig tussendoor eens mee te krijgen

 

 

En kijk @Simba24 , ik maakte net even snel een foto van mijn kersen. Ben er trots op, want dit is een boompje van 3 euro waar ik logischerwijs geen vertrouwen in had   

 

Simba24
Topicstarter
Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Lycke Ziggo wrote:

En kijk @Simba24 , ik maakte net even snel een foto van mijn kersen. Ben er trots op, want dit is een boompje van 3 euro waar ik logischerwijs geen vertrouwen in had   

 

Vergeten de foto te uppen? @Lycke Ziggo 
of zitten er geen kersen aan? 

 

Oh nu komt de foto ineens

Was lang onderweg.
Ik had ooit ook zo'n boompje in de tuin, alleen die kersen waren zuur…. niet te eten.
Hopelijk zijn de jouwe lekkerder 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic