EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

VodafoneZiggo start nieuwe merkcampagne: GigaNet

GigaNet. Met deze term benoemt VodafoneZiggo voortaan het vaste en mobiele netwerk van beide merken. De introductiecampagne start op 23 september en zal te zien zijn op tv, internet en via sociale media.

Zelf moest ik wel even lachen toen ik deze info langs zag komen. Gebruikers van de Community vinden mij altijd TE positief over Ziggo & Vodafone omdat ik vaak aangeef nergens last van te hebben. Uiteraard zijn er ook wel dingen waar ik last van heb, maar gelukkig zijn dit dingen die maar enkele keren voorkomt en niet elke dag. Begrijp dan ook wel dat mensen die er wel elke dag last van hebben, hier flink van balen.

Maar nu zal ik dan toch kritische zijn over dit geweldige GigaNet bericht van VodafoneZiggo. "De naam GigaNet benadrukt de kracht van het gezamenlijke netwerk van Vodafone en Ziggo", aldus Marcel de Groot, directeur Consumentenmarkt. "Mensen, bedrijven en apparaten zijn steeds meer met elkaar verbonden. Daarmee groeit de behoefte dat iedereen snel en betrouwbaar data kan uitwisselen. VodafoneZiggo anticipeert op nieuwe technologieën en bouwt aan een innovatief netwerk. Onze techniek is slim, stabiel, snel en klaar voor de toekomst."

En dan vooral het laatste stukje, ik denk dat veel mensen het hier nog niet helemaal over eens zijn. Stabiel is dan echt iets wat je bij sommige klanten niet terug kan vinden. Heel mooi natuurlijk dat VodafoneZiggo straks met mobiel 5G en thuis internetdownloadsnelheden tot 1 gigabit per seconden wil aanbieden (zelfs binnen 2 jaar), maar sommige diensten/producten zijn nog niet 'helemaal' klaar voor de toekomst.

Dus als ik dan toch een kritische tekst mag plaatsen? Zorg eerst dat veel besproken problemen op de Community zijn opgelost en ga dan voor de nog snellere internet. Vraag me overigens af voor wie 1 gigabit nodig is, maar goed, dat is iets persoonlijks.

Wil je het hele artikel lezen, kijk dan op deze pagina:
https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/vodafoneziggo-start-nieuwe-merkcampagne-giganet/

Het krachtige Netwerk van VodafoneZiggo filmpje:
[video]https://youtu.be/fk348Vl8V3U[/video]
1 Reactie 1
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes

Inderdaad, welke particulier heeft (nu al) 1Gbps down nodig?
En waarom dan ook nog een lullige upload erbij?

Glas is synchroon 500/500 mbps en daar heb je meer aan als je dit soort snelheden wil en kan gebruiken. Kun je wel stoer zeggen hoge download maar dat is niets waard zonder upload.

Hier met 2x HD en 1x 4K stream tikken we net de 75mbps aan. Met meerdere computers gelijktijdig downloaden komen wij niet boven de 50mbps uit via diverse servers. Alleen in het weekend als mijn NAS synced met de cloud storage haal ik net 200mbps upload (oh wacht, Ziggo bied in dit abbo max 50mbps upload).

Wat kan men met dit abonnement wat nu niet kan?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic