Pokro

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Video banden bekijken op oude video/ combi tv

Nadat Ziggo de analoge ontvangst van tv zenders heeft beëindigd, kan ik ook mijn video banden niet meer bekijken op mijn kleine Aristona combi tv. Er was een apart video kanaal waarop ik moest afstemmen om de banden te bekijken, dat dus kennelijk ook is afgesloten.
Ziggo beweert dat het kijken naar de videobanden niets te maken heeft met de aansluiting. Maar er is wel geluid en geen beeld als ik een band in de tv afspeel. Heeft iemand een idee hoe dit zit? 

29 Reacties 29
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo heeft er ook niks mee te maken.

Indien je die tv&video combi gebuikt zonder coax kabel erin die op Ziggo is aangesloten, behoort die namelijk ook te werken. Dus Ziggo heeft er niks mee te maken. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Dat video kanaal kan Ziggo uiteraard niet afsluiten.

Het is zo dat de video zend uit op de UHF meestal op kan 33 en het kan zo zijn dat kan 33 nu gebruikt wordt door Ziggo waardoor een overlapping van kanalen kan ontstaan en dan is het niet mogelijk om ongestoord te kunnen kijken.

 

De test is simpel.......... haal de coax kabel uit de Ziggo AOP/WCD zodat je Tv geen kanalen meer kan laten zien en probeer dan de video af te spelen , dat zou dan goed moeten gsaan.

 

Als het niet zo is dan moeten we even verder kijken.

 

 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Als de video oorspronkelijke was aangesloten met diens antenne doorlusversterker (met een een extra coax-kabeltje tussen video en TV), dan moet de TV wel eerst weer even omgeschakeld worden van digitale tuner naar de analoge tuner (+ het coax-kabeltje weer aansluiten). Makkelijekr is als de video met een scart- of HDMI-kabel wordt aangesloten op de TV. Mogelijk moet je bij de TV de ingangsbron kiezen als de TV bij weergave niet automatisch overschakelt.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@Pokrohet is heel simpel.  Het kan nu alleen nog maar via een scartkabel.  Scartkabel in de videorecorder en ook in de t.v.

Met je afstandbediening van de t.v. kan je dan de scartkanalen bekijken.  Dit zijn er meestal 2.  Die coax-aansluiting op je t.v. die heb je niet meer nodig.

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@DennyW  Klopt ongeveer wat je zegt, alleen dat de TS het heeft over een TV waarin een videorecorder ingebouwd zit. Dan valt er niets met een scartkabel aan te sluiten. Wat de TS beschrijft herken ik van TV's waarop nog geen scart aansluitingen zitten maar waar dus wel een recorder op bruikbaar was. De antenne van het AOP is de meest geschikte oplossing te testen of het weer op de oude manier werkt. Helaas wordt er niet vermeld om welk type tv/video combi het gaat, maar ik denk eerlijk gezegd dat er bij zoiets ook zoiets beschikbaar is als er zou zijn met een externe recorder op een tv via scart.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geen beeld kan inhouden dat de kop van de vcr kuren heeft of vuil is. Dat RF videokanaal is apart met een combi, dat is wel hoe het werkte met een externe vcr.

 

@Pokro heb je een exacte type aanduiding?

@Ronald B.  @DennyW Met een ingebouwde vcr is een scartkabel geen optie 😉 die gebruik je bij deze modellen om een externe apparaat aan te sluiten de Humaxen of Horizon bijvoorbeeld.

Screenshot_20211017-185539_Chrome.jpg

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aardig dat je reageert, maar het is een ingebouwde recorder. Er zit wel een aansluiting voor een scartkabel op de tv

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel! Ik heb kanaal 33 geprobeerd en nu heb ik wel een beetje beeld. Weliswaar met veel sneeuw, maar er is wat te zien! Zelfs tekst is te lezen. Dus ik ben wel een stapje verder ! 👍🏼 De kanalen 33 t/m 40 hebben  hetzelfde effect. Zou een ander kanaal nog een optie zijn of misschien iets anders bij instellingen veranderen??? 

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
  • Het is een Aristona VPS/PDC NTSC
  • Payback. VHS HO
  • Een oudje dus, maar hij deed het altijd perfect
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pokro  schreef:

Dank je wel! Ik heb kanaal 33 geprobeerd en nu heb ik wel een beetje beeld. Weliswaar met veel sneeuw, maar er is wat te zien! Zelfs tekst is te lezen. Dus ik ben wel een stapje verder ! 👍🏼 De kanalen 33 t/m 40 hebben  hetzelfde effect. Zou een ander kanaal nog een optie zijn of misschien iets anders bij instellingen veranderen??? 


Mogelijk heb je nog ergens een fijnafstelling?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Pokro  Heeft deze combi ook nog de mogelijkheid tot fijnafstemming van het kanaal? Dat zou het nog kunnen verbeteren. Anders zou ik het even niet weten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naast de eerder genoemde fijnafstelling van de tuner eventueel de kop reinigen met een in alcohol gedrenkt wattenstaafje.

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijnafstelling zie ik nergens. Bij instellingen kan ik alleen kanalen selecteren van 0 tot 99.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Zou het misschien nog een idee kunnen zijn om het kanaal opnieuw te laten zoeken in het zenderzoekmenu van de installatie. Ik weet dat we dit vroeger deden door met de videorecorder in afspeelstand de TV het kanaal te laten zoeken waar het beeld van de video op te zien is. Misschien is kanaal 33 niet 100% de juiste?

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat ga ik proberen, maar hoe dat precies moet is de vraag. Een wattenstaafje in de gleuf waar de cassettes in verdwijnen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ooit waren er ook reiniging cassettes. Want hoe schoon te maken is een goede vraag.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Nu het een all-in-one-apparaat betreft, denk ik ook eerder aan en / of verpoerderde banden (waardoor vervuiling optreedt) en /of versleten videokoppen.

 

!!!!! Met wattenstaafjes in de weer gaan is de klassieke methode om video-koppen te te slopen!!!!


N.B.:
Bedrijfjes die die consumenten recorder pleegden te repareren zal je heden ten dagen niet of zeer moeilijk kunnen vinden. Verder zal er vanuit de industrie geen aanbod meer zijn van vervangende onderdelen (met name koppen).

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De banden zijn echt niet verpoederd.

Het video kanaal is gewoon onvindbaar sinds Ziggo de analoge ontvangst heeft afgesloten. Voordien werkte het prima. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic