Pokro

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Video banden bekijken op oude video/ combi tv

Nadat Ziggo de analoge ontvangst van tv zenders heeft beëindigd, kan ik ook mijn video banden niet meer bekijken op mijn kleine Aristona combi tv. Er was een apart video kanaal waarop ik moest afstemmen om de banden te bekijken, dat dus kennelijk ook is afgesloten.
Ziggo beweert dat het kijken naar de videobanden niets te maken heeft met de aansluiting. Maar er is wel geluid en geen beeld als ik een band in de tv afspeel. Heeft iemand een idee hoe dit zit? 

29 Reacties 29
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Pokro 

 

Inderdaad nooit! wattenstaafjes gebruiken. Maar ook een reinigingsband is af te raden. Dat is net schuurpapier. En het is ook maar de vraag of het wel ligt aan vuile koppen. En zo wel, ga dan naar een bedrijf die deze professioneel reinigt. Werken met spray doen hen vaak ook, maar speel je daarna te snel een band af, word deze meteen naar binnen gerukt en 'opgevreten'. En bij een combi TV/Videorecorder heb je dan wel een probleem. Zou de videorecorder defect zijn, en je hebt een scart aansluiting, kop dan gewoon een goede videorecorder op marktplaats. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pokro  schreef:

De banden zijn echt niet verpoederd.

Het video kanaal is gewoon onvindbaar sinds Ziggo de analoge ontvangst heeft afgesloten. Voordien werkte het prima. 


Zoals eerder geschreven dat kan gewoonweg niet Ziggo heeft geen ontvangst afgesloten, ze zijn gestopt met uitzenden dat is heel iets anders. De tuner hoort gewoon te werken mogelijk dat de TV in zijn geheel aan pensioen toe is na intensief gebruik.

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Helaas geen oplossing voor mijn probleem. Ik ben er van overtuigd dat het te maken heeft met het verdwenen videokanaal. Dus ik ga kijken of er bij een andere provider wèl beeld is. Iemand opperde om het kanaal te zoeken terwijl de band speelt. Dat lukt niet, want de band stopt als ik instellingen open.
Automatisch of handmatig zoeken levert niets op. Een mooi blauw scherm is het resultaat. Ik ben er van overtuigd dat hij nog niet aan pensioen toe is. En de banden ook niet. 😉

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ander providers gebruiken IPTV, Canal Digital DVB-S en KPN Digitenne DVB-T dat is allemaal niet analoog 

ErnaZegers

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Overstappen naar een andere provider voor dit probleem heeft totaal geen zin. Je TV/Video combinatie is een gesloten systeem waarvoor geen aansluiting van buitenaf nodig is. Het kanaal waarop door videorecorders het videosignaal werd doorgegeven ligt meestal rond kanaal 36. Dit was bij veel toestellen instelbaar. 

 

Hoe lang heb je dit probleem al? Ziggo heeft immers de analoge TV doorgifte al geruime tijd geleden beëindigd, de laatste regio is alweer meer dan een half jaar geleden. Als hij het korter dan een half jaar geleden nog gedaan heeft heb je al het bewijs dat Ziggo op dit probleem geen invloed op heeft. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Pokro 

Andere provider heeft totaal geen zin dat is wat andere hier ook schrijven.

 

In de videorecorder zit een antenne versterker en als + een zender die het signaal vanuit de video naar je TV zend.

Achterop de video recorder zit een ingang en uitgang coax en daartussen kan je een klein stelschroefje vinden en daarmee kan je het uitzendkanaal van de video zelf regelen , meestal tussen kanaal 30 <> 39 UHF.

 

Je Tv moet je afstemmen hierop , of dit ook zo is met een combinatie weet ik niet zeker maar dit is wel hoe het normaal gesproken vroeger zat.

Pokro
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het kanaal op 39 afgestemd en nu heb ik BEELD! 👍🏼 Weliswaar met wat sneeuw, maar ik kan het volgen en zelfs de ondertiteling lezen. Super!

Bedankt voor de aanwijzing! 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Ronihd inderdaad! Niet eens meer aan gedacht. Komt natuurlijk ook omdat je eigenlijk nooit meer met het Videokanaal werkte, maar met scart of S-VHS. Maar je hebt gelijk; een lastig stelschroefje overigens want hiermee de boel afstellen komt uiterst precies. 

Ben niet zo bekend met de combies maar kijk er wel een beetje van op dat het ook dan via het Videokanaal loopt. Tenslotte is de Videorecorder toch aanwezig in de Tv zelf. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Willem-A1 Daar sta ik ook van te kijken, daar via RF het beeld en geluid niet optimaal zijn. Ik had verwacht dat gewoon het AV van de VHS direct doorgeven werd 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Template zo zie je maar weer; je kan nooit alles weten. Maar inderdaad, het beeld is niet optimaal op deze manier. Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn dat intern anders te regelen, en dat je gewoon voor de Videorecorder kan kiezen. Maar dan kun je nagaan hoe de techniek een vlucht heeft genomen in de afgelopen jaren. Het setje van hem is bijna antiek... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic