Template

Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

Uitkijken voor T-mobile

T-mobile en Tele2 in Nederland gaan verder onder een andere naam.

Dus ben je ooit overgestapt naar Ziggo of terugkomen naar Ziggo omdat je negatieve ervaringen had met T-mobile.

Wees gewaarschuwd, als ze aan de deur komen. 

Als ze komen met Odido, dit is gewoon T-mobile 

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5405667/t-mobile-tele2-odido-nieuwe-naam

13 Reacties 13
Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Vraag me af hoe ze op die naam gekomen zijn. 😂

Maar goed, ik vind sowieso dat verkoop aan de deur (of via de telefoon) wettelijk verboden zou moeten worden.

Buurman

Level 13
  • 758Posts
  • 40Oplossingen
  • 622Likes

Die naam ! …..hoe verzinnen ze het.

Zal op den duur ook wel gaan wennen.

Toen @Home jaren geleden verder ging als Ziggo dacht ik ook hoe verzinnen ze die naam, maar nu ben je er aan gewend geraakt.

Het gaat tenslotte om het product en niet om het naambordje wat er aan hangt. 

RoWi.

Level 20
  • 17381Posts
  • 738Oplossingen
  • 5771Likes

Bijzonder 20 euro voor 10 Mbps en dat is veel geld per Mb. Wel apart dat er nog zo'n lage snelheid wordt aangeboden dat moet een type fout zijn.

Verder komen providers of beter geschreven ingehuurd personeel alleen aan de deur als het glasvezelnetwerk waar zij ruimte op huren ergens worden uitgerold anders zie je ze nooit.

Als iemand met die naam aan de deur zou komen zou ik meteen zeggen welke provider die bestaat niet. Het zal lang duren voor die naam blijft hangen. 

Terzijde T-mobile is in Nederland alleen maar een gekochte merk naam net zo goed dat Ziggo een gekochte merknaam is.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2185Posts
  • 48Oplossingen
  • 654Likes

@RoWi. Ziggo is gewoon een merk van destijds de investeerders van de drie kabelbedrijven, Ziggo is verkocht aan Liberty en heeft Ziggo en UPC als Ziggo voort laten bestaan, het is dan geen gekocht merk.

T-mobile was gewoon van Deutsche Telekom, dat is ook geen gekocht merk, echter T-mobile Nederland is gewoon verkocht aan dezelfde investeerder die destijds Ziggo heeft opgericht. T-mobile is daarmee geen gekocht merk. Ze hebben gewoon heel T-mobile Nederland&Tele2 Nederland gekocht, niet dat merk, als ze dat merk gekocht hadden, hadden ze dat niet hoeven veranderen. Ze hadden na inlijven T-mobile Nederland nog vijf jaar om dit merk te gebruiken, die vijf jaar zijn niet vol gemaakt. 

RoWi.

Level 20
  • 17381Posts
  • 738Oplossingen
  • 5771Likes

Naast het fysieke netwerk en het klantenbestand koop je ook het merk. Dat nu de naam wordt veranderd is een keuze. Dus nog maar 1 commercial op TV. 

APAX en Warburg Pincus zijn eigenaar van nu dus Odido. En inderdaad stond warburg aan de wieg van het merk Ziggo. Bron

Liberty Global heeft bijna 90% zeker het merk Ziggo gekocht. Anders had het nu VodafoneUPC geheten.

Warburg heeft ook 90% zeker die naam T-mobile gekocht anders mocht men die na de overname nooit gebruiken.

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@RoWi. Schreef: Het zal lang duren voor die naam blijft hangen. 

Dat ligt er maar net aan hoe vaak je er mee van doen hebt, ik begin al aardig aan de nieuwe naam te wennen 😉

Ik kan sinds gister gebruik maken van de "Odido TV" app, en ben daar eenieder geval heel erg over te spreken. Er zit bijvoorbeeld minder vertraging in de LiveTV beelden ten opzichte van de ZiggoGo & NLziet app, ook gaat het wisselen tussen de kanalen lekker snel, en nog een heel groot voordeel, je kan zelf de begin- en eindtijd van je opnames aanpassen, wat bij Ziggo niet mogelijk is. 

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Is de switch in eerste instantie alleen voor particulieren ? Ik heb zakelijk nog gewoon T-mobile in het scherm staan.

RoWi.

Level 20
  • 17381Posts
  • 738Oplossingen
  • 5771Likes

@DON PAPA daar heb je gelijk in. We zullen flink worden gespamd met die nieuwe naam.

Ik ga er wel vanuit dat enkel de naam is veranderd niet de volledige app.

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

@DON PAPA, al vind ik Odido tv meer klinken als een zender waar ze ook de Teletubbies op uitzenden. 😂

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@Meneer C. Schreef: Is de switch in eerste instantie alleen voor particulieren ?

Geen idee, ik heb op dit moment alleen een particulier abonnement bij Odido, maar ik ga ervan uit dat ook de zakelijke abonnementen omgezet gaan worden...

@RoWi. Schreef: Ik ga er wel vanuit dat enkel de naam is veranderd niet de volledige app. 

Dat denk ik ook, maar ik heb de TV Anywhere app die T-Mobile hiervoor gebruikte nooit gebruikt, dus dat weet ik niet. Het enige wat ik wel weet is dat deze "Odido TV" app zeer goed werkt en daar mogen mensen best voor gewaarschuwd worden, maar dan in positieve zin 😉 

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

@DON PAPA, wel een appje gehad over de verandering. Maar staat nog steeds T-mobile. We gaan het zien.

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@Meneer C. Waar staat nog steeds T-Mobile?

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

@DON PAPA, bovenin het scherm bij provider.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic