Cycloop

Level 9
  • 275Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

USB C voor afstandbediening.

Hoi mensen, 

Zou het ondertussen niet eens een idee zijn dat de afstandsbediening van de Mediabox met een USB C poort wordt uitgerust zodat je hem kunt opladen? 

Of een dock waar je hem kunt opleggen zodat hij automatisch gaat laden?

Ik had vroeger een Logitech afstandbediening die dat had, ideaal, nooit meer batterijen nodig.

Ik zit gewoon hardop te denken hoor. 

Fijn weekend allemaal. 

Leo. 

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
wewanl

Level 16
  • 2614Posts
  • 23Oplossingen
  • 1010Likes

Ziggo is niet zo snel. Ook de Next mini heeft geen USB-C aansluiting.

Jos P

Level 9
  • 243Posts
  • 15Oplossingen
  • 107Likes

@Cycloopje wil dit graag omdat je afstandsbedieing dagelijks van nieuwe batterijen nodig heeft?

Ik heb 1x per 6 maanden ongeveer een melding dat de batterijen vervangen dienen te worden en die gaan dan een nachtje de oplader in. Geen noodzaak om dan weer met een specifieke oplader voor de afstandsbediening te werken. Allemaal extra waste op de langere termijn.

En een USB aansluiting wordt door het weinige gebruik ook vuil door stofophoping van het lange niet gebruik waardoor deze ook al snel slechter functioneert.

Garihd

Level 17
  • 3521Posts
  • 113Oplossingen
  • 1947Likes

De harmony die ik heb heeft de usb aansluiting alleen voor het programmeren verder niet. Ik doe meestal een jaar soms langer met de batterijen daarin.

Het idee is niet gek, maar echt nodig of nuttig? Ik weet niet of RF meer stroom vreet dan IR de huidige afstandsbedieningen lijken ook als ze niet worden gebruikt via bluetooth contact te houden met de Mediabox dus zal daardoor uiteindelijk het verbruik hoger liggen.

Cycloop
Topicstarter
Level 9
  • 275Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

Ik red een jaar niet maar dat geeft ook niet hoor, ik was gewoon aan het peinzen. 

De usb van de Harmony is inderdaad alleen voor het programmeren. 

Ik heb alleen nog een Android smartphone dus heb de Harmony weggegeven aangezien ik daardoor niet meer kan programmeren.

Cycloop
Topicstarter
Level 9
  • 275Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

Ik heb heel veel apparaten die ik via usb C kan opladen, van camera's tot en met mijn accubooster. 

Mijn smartphone ligt ook de hele dag aan dezelfde oplader met usb C dus mij leek het wel makkelijk, af en toe het stekkertje er ff in en klaar. 

Garihd

Level 17
  • 3521Posts
  • 113Oplossingen
  • 1947Likes

@Cycloop  schreef:

Ik heb heel veel apparaten die ik via usb C kan opladen, van camera's tot en met mijn accubooster. 

Mijn smartphone ligt ook de hele dag aan dezelfde oplader met usb C dus mij leek het wel makkelijk, af en toe het stekkertje er ff in en klaar. 

Er is inderdaad geen ander specifieke lader nodig bijna elke usb laadblokje zal nagenoeg geschikt zijn.

Het punt is er moet dan een volledig nieuw apparaat worden gemaakt. En dan kom ik op het volgende die accu heeft ook een levensduur dus moet vervangbaar zijn. Dat is het minpunt van veel smartphone's geen makkelijk vervangbare accu/batterij.

Eigenlijk zijn afstandsbedieningen langzaam maar zeker achterhaald Logitech is daar niet voor niets uitgestapt.

Het heeft niet mijn voorkeur maar heel veel kan via wifi of bluetooth of combinatie van beiden met enkel een smartfoon worden aangestuurd.

Eddie75

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk dat zo'n aanpassing meer kost dan dat een afstandsbediening waard is.