Template
Level 17

Tussen Kerst en Nieuwjaar

Als je na kerst veel eten over hebt, ga je dan dagelijks feestelijke eten of snacken of toch redelijk normaal? 

0 Kudos
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

@Template  schreef:

Als je na kerst veel eten over hebt, ga je dan dagelijks feestelijke eten of snacken of toch redelijk normaal? 

hmmm, dit snap ik even niet.

Maar waarschijnlijk bedoel je, of we na al die ( grote ) feestmaaltijden van deze maand, weer terugkeren naar ons normale eet- en leef patroon.

Tja, gelukkig zijn er in deze ( letterlijke ) donkere maand, wat extra feestdagen waardoor deze mistige/grauwe/donkere/koude dagen wat sneller voorbij gaan. Maar het kan natuurlijk geen feest blijven en in januari staan we weer met beide voeten op de koude grond. Maar of we daar blij mee zijn, want de lente is ook dan nog ver weg !

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Pasi Dinsdag avond, woensdag en donderdag dan is kerst in Nederland. Dus ga ik ervan uit dat velen van ons na die dagen nog veel over hebben, indien ze thuis kerst gevierd hebben. De dagen tot oudejaars avond. 

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

IMG_2212.jpeg@Template na het kerstdiner blijft er meestal behoorlijk wat eten over waar nog dagen van gegeten kan worden. Wij zijn nogal moeilijke weggooiers van kostelijk voedsel, dus eten we daar mogelijk nog dagen van.
Overgebleven jus en sauzen kunnen prima in de diepvries bewaard worden.

Qua drank blijven er meestal ook nog wel wat geopende flessen open. Tsja, mooie wijn door de gootsteen wegspoelen ligt niet in m’n aard. 

Prettige kerstdagen!

Pasi
Level 19

Oohh dat bedoelt u,

Ach, veel eten en drinken ligt me niet echt ( ook slecht voor mijn lijf ). Natuurlijk hebben we die dagen wat extra's, maar heel veel zal het niet zijn ( en eten weggooien doen we al helemaal niet ). Maar al dat lekkers ruil ik graag in, voor een ( maanden ) lange winterslaap of zuidelijker overwinteren 😉.