Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Tijdelijk te koop: de Humax 5300c PVR met ingebouwde HDD van 500 GB

Nieuws van Humax:

Tijdelijk verkrijgbaar. De Humax 5300c PVR, niet te verwarren met de 5300c (NL) welke al in omloop is. De 5300c PVR heeft nl. een ingebouwde harde schijf van 500 GB.

Let op: deze is alleen te koop via de reguliere handel en is dus ook niet terug te vinden op de site van Humax, omdat ook zij deze niet verkopen.

Daarnaast is dit model slechts in beperkte oplage te verkrijgen, hetgeen eventueel nog kan wijzigen.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics
23 Reacties 23
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb een paar externe harde schijven vol met films en series die we nog niet bekeken hebben.... Ik zal wat er nu op de recorder staat eens nakijken en eventueel weggooien of overzetten.

Kun je de externe harde schijven die geformatteerd zijn voor de Humax gebruiken bij een andere recorder van Humax? Of eventueel afspelen via een 5300C (zonder harde schijf)?

Ik weet dat er software is om Ext3-formatteerde schijven te benaderen op de Mac maar dan moeten video-ts-bestanden ook weer geconverteerd worden. Paragon levert een pakket waarmee Ext-3 kan worden benaderd vanaf de Mac: https://www.paragon-software.com/home/extfs-mac/ Dat kan handig zijn wanneer je geen zin hebt om op ftp-transfers te wachten.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
iMark vroeg:

"Kun je de externe harde schijven die geformatteerd zijn voor de Humax gebruiken bij een andere recorder van Humax? Of eventueel afspelen via een 5300C (zonder harde schijf)?"

Nee, dat kan niet. Schijven, gebruikt voor een bepaald type, zijn niet uitwisselbaar met andere modellen. Daar is niet iedereen altijd blij mee, maar het is om een bepaalde reden zo gedaan.

Ik werk nog weinig met FTP etc. Ik neem wel veel op, maar alles bewaren doe ik niet meer. Het ligt dan vaak jaren in de kast en bekijken doe je het net. Ik ben nog 'ouderwets' en heb dus veel CD's, SACD's, DVD's etc. en ik kom er niet eens aan toe dat allemaal te beluisteren en te bekijken. Ik ben ook niet iemand die overdag voor de Tv gaat zitten. En op een gegeven moment heb je zoveel dat je niet meer weet wanneer je dat moet bekijken. Sterker: ik weet vaak niet eens meer dat ik het al heb. Dat leid dus ook wel tot het hebben van dubbele items... Dat schiet ook niet op.

Maar er is op het Internet genoeg info te vinden om bestanden over te zetten, te bewerken etc. maar toch denk ik dat veel mensen dat allemaal niet gebruiken. Ik krijg er ook niet veel vragen over. Maar goed, het kan ook een leuke hobby zijn het allemaal eens uit te zoeken, uit te proberen etc.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
We leven in een tijd van overdaad. Wij hebben ook nog behoorlijke hoeveelheden schijven, uiteenlopend van LP's, CD's, SACD's, DVD-V's, DVD-A's, Blurays, Minidiscs..... Plus daarbij nog een voorraad series en films op harde schijven.

In de praktijk kijken we toch vaker series op Netflix of Ziggo on demand. Het aanbod is veel groter dan waar we ooit tijd voor zullen hebben om het allemaal te bekijken en te beluisteren. Ik had nooit verwacht dat streaming zo snel zo'n grote vlucht zou nemen. Het verzamelen is ook niet meer wat het geweest is. Misschien is dat niet eens zo'n slechte ontwikkeling. Het distribueren van al dat plastic en vinyl spul kost alleen maar grondstoffen en energie. Uiteindelijk komt al dat spul bij de vuilverwerking terecht. Met uitzondering van wat collectors items.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
LP's en minidiscs gebruik ik ook nog inderdaad. Van die laatste heb ik er meerdere. Best leuk, en daar is ook nog best wel vraag naar/interesse in. Maar de CD en DVD zijn al snel niets meer waard. Die kun je dan nog voor een paar euro lozen op marktplaats, terwijl je eerder een veelvoud hebt betaald. Erg eigenlijk... Maar ja, iets komt, men wil het hebben, en als er weer iets nieuws komt, wil men dat enz. enz.

Aan streaming doe ik nog niets. Ik wil het tastbare en vind het jammer dat dat allemaal verloren gaat. Ik vind het gewoon lekker om eens voor de kast te gaan zitten en iets leuks uit te zoeken, om dat in de lade van een speler te leggen of op de platenspeler.

Maar inderdaad is al dat plastic niet al te best. Er zal ook veel op de stort terecht komen. Maar toch... dat tastbare... ik vind dat geweldig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic