Template
Level 17

Summery drinks and foods 2025

Deze zomer flink aan de BBQ met speklapjes, hamburgers spiezen?

Verfrissende drankjes, ijs?

Wat vind jij lekker deze zomer?

Frisdrank wil ik alleen uit proberen, mits het gewoon met suiker of HFC is, zodra er artificiële zoetstoffen inzitten is het voor mij al klaar 

e-mail meldingen
Aan Uit
20 Reacties 20
Lucas01
Level 7

Hi @Template ,

Ik ben al heel lang vegetarier, dus voor mij geen vlees. 😉

Qua frisdrank drink ik vooral icetea, cassis/sinas, cola, 7UP. Dit heb ik laatst bij de Hema gekocht, vond het wel lekker en zonder zoetstoffen. 🙂https://www.hema.nl/eten-drinken/frisdrank/lemonaid-passievrucht-330ml-17420200.html

Mocht je toevallig bij de Ikea zijn hebben ze daar ook meerdere frisdranken zonder zoetstof, maar wel vrij prijzig:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/dryck-bubbel-apple-lingon-appel-vossenbessendrank-m-koolzuur-20226767/

https://www.ikea.com/nl/nl/p/dryck-bubbel-paron-perendrank-met-koolzuur-40226766/

Dit appelsap vind ik stukken lekkerder dan andere merken, dus ook misschien iets om te proberen😊

https://www.ah.nl/producten/product/wi195824/de-appelaere-appelsap 

Ook de andere smaken van dit merk bevallen goed, bijvoorbeeld peer. 🙂

Iceatea is niet te koop zonder zoetstof, wel zelf te maken met ice tea siroop + evt. bruisend water. 🙂 Ik moet wel zeggen dat ik bij de varianten met suiker + zoetstof de smaak al goed vind, stukken beter dan de zero varianten waar de zoetstof goed te proeven is.

Qua ijs vind ik citroen het meest verfrissend, van de ijswinkel is natuurlijk het lekkerste, maar ola liuk vind ik ook zeker lekker. 🙂

En jij zelf dan? 😉

0 Kudos
Bert
Level 21

Op zoek naar honderden simpele tot en met honderden uitgebreide barbecue recepten? barbecue recepten, reviews en tips - BBQ-helden

Template
Level 17
Topicstarter

@Lucas01

Sprite, Sprite cranberry, Coco Cola, Coca Cola Cherry, Coca Cola Lemon&Lime (uit de fabriek niet ongevraagd een citroen er in). Kool-aid oa tropical green apple, cherry, lemon.

Als je frisdrank wil met suiker, kijk bij Poolse winkels, Kelly's expat shopping, kleine locale snoepwinkels hebben ook vaak USA&UK import hoewel UK ook helaas met artificial sweetener vaak heeft, in België en Duitsland is wel gewoon met suiker oa ice tea te krijgen. Jumbo heeft ook USA en Poolse import, staat alleen niet op webshop.

Lucas01
Level 7

Hi @Template ,

Oeh, die lemon lime heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Zal het eens proberen, ben wel benieuwd😄

Ik koop soms al wel Poolse frisdrank, erg lekker. 🙂 

Lucas01
Level 7

@Template   Bedankt voor de tip. 🙂

Misschien vind je deze ook wel lekker 😉

https://www.coop.nl/zoeken/Maaza?zoeken=producten

Vind zelf vooral de mango lekker, de andere smaken mwah 🙃

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Lucas01 Maaza is een van mijn favoriete en inderdaad mango, kwam er wel achter dat, dat merk soms waterig is afhankelijk van waar je het koopt misschien? Misschien produceren ze goedkope en gewoon.

Ik zie trouwens Coop, houd er rekening mee Coop Nederland houdt op te bestaan door de fusie met Plus en sommige filialen worden niet Plus, die worden doorverkocht, dus voor favoriete drankjes kan dit wel invloed hebben. 

Lucas01
Level 7

Hoi @Template ,

Dat zou kunnen, maar misschien zit er ook verschil in voor welk land het bestemd is. Ik zag in een toko laatst nog Maaza met losse dop, wat in Nederland officieel niet meer mag. Misschien dat die pakken eigenlijk voor een ander land bestemd zijn en dat verschil maakt voor de smaak. 🙂

Ben inderdaad op de hoogte van de overname, zag gelukkig wel in een andere Plus dat ze het daar ook verkopen. 🙂

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Lucas01 Over toko gesproken, Amazing Oriental heeft ook allerlei sappen en frisdrank. Van Aziatische landen en USA

ShelLuser
Level 9

Leuk!

Ten eerste.... gaat er voor mij niks boven de zelfgemaakte sushi van mijn vriendin. Maar... even over lekkere feestelijke maaltijden...

Goed, lekker, brood zelf opbakken (zoals misschien croissants?). Eventueel wat sausjes erbij en een goed glas rode wijn. Het klinkt minimaal, en dat is het feitelijk ook, maar als je lekker (warm) brood hebt (al dan niet "opgeleukt" met wat goeie saus) dan kan dit best een stevige smaak sensatie worden. Die, door het brood, zeker best gaat vullen. En de wijn helpt natuurlijk ook mee 😉

Maar... de echte lekker hap waar wij het he-le-maal voor doen is een kaas fondue.  Ik heb ooit eens een "doe het zelf" doos bij de Hoogvliet gekocht (zwaar alternatief: met 3 waxinelichtjes) maar dat was me toch lekker!  We hadden de boel stevig aangekleedt: broccoli, brood, appel en peer...  zelfs kip filet (maar dat laatste doen we niet meer).

Het jaar erop hebben we een volledige set (met spiritus brander) bij de Hema gekocht en sindsdien gaan we minimaal een keer per jaar lekker kaas fondue eten. De fondue zelf kopen we altijd of  bij de Hoogvliet, of  bij de Lidl (nooit een andere super). De groentes.. net wat even uitkomt. Wij doen weinig met barbequeue omdat we allebei in een apartement wonen en we het eigenlijk een beetje ... "zo zo" vinden om een BBQ op het algemene grasveld te houden. Maar een stevige kaas fondue? 🤤

Template
Level 17
Topicstarter

@ShelLuser Kaasfondue ook lekker 😊. Hoogvliet is slechts een regionale supermarkt, heb je misschien een foto van de verpakking?

Lekker eten hoeft niet duur te zijn. Je kan zelfs uit de supermarkt maakt niet uit welke want ze hebben het allemaal, zo'n zak aziatische roerbak groenten nemen uit de aanbieding, twee of drie pakjes goedkope instant noodles, goedkoop vlees of vis/schaaldieren en dit roerbakken en heb je nog soya, ketjap of andere saus mee roerbakken en je hebt redelijk simpel toch een soort bami, voor twee personen.

BBQ op balkon zou ik ook niet zien zitten mee. 

Bert
Level 21

Bert_1-1749365841686.png

GOLDENLION67
Level 7

Heerlijke limo voor de zomer, Searoop uit Zeeland en ga komende week buffel burgers kopen.

Searoop-shoot-juni-2022-70-1024x631-759750428.jpg

Template
Level 17
Topicstarter

Voor degenen die net als ik niet van zero houden door de aspartaam smaak oa. 

Jumbo heeft, tegenwoordig Sprite met suiker zonder zoetstoffen, dus houd je fris zure frisdrank, het is bij Jumbo te krijgen. Eigenlijk is normale Sprite in Nederland vorig jaar al terug gekomen in Nederland, tot nu toe alleen bij Jumbo zover ik zag. Vorig jaar nog gemixt met suiker en zoetstoffen en nu gewoon net als in andere landen met suiker alleen. 

Dus van Coca-Cola is in Nederland verkrijgbaar (niet import), Coca-Cola, Coca-Cola Cherry, Sprite en Fanta Cassis zonder zoetstoffen. 

jan_Doedel
Level 10

Om de BBQ te vullen gaan we meestal even de grens over. Van al dat Nederlandse vlees wat zwaar ge-injecteerd is met een water&zout oplossing worden we niet echt vrolijk.

Wat een beroerde kwaliteit word in Nederland door de consument ge-accepteerd. Je zou ervan aan het konijnenvoedsel gaan.

Gelukkig kennen ze dat over grens amper.

Ook qua frisdrank idd graag zonder aspartaam of andere kunstmatige zoetstoffen.

GOLDENLION67
Level 7

Nog een tip voor lekkere frisdrank te koop bij de Appie https://fritz-kola.com/nl

Lucas01
Level 7

Toen ik laatst bij de Odin was zag ik ook veel soorten frisdrank zonder zoetstoffen, dus misschien ook nog iets om te proberen. 😉https://www.odin.nl/producten/koffie-thee-sappen-frisdrank/ 

0 Kudos
Template
Level 17
Topicstarter

@Lucas01 Ik ken Odin niet als winkel, alleen uit Final Fantasy, dat zal waarschijnlijk niks met elkaar te maken hebben

In Enschede is trouwens American Candyworld. 

Lucas01
Level 7

Haha het staat daar idd los van. Het is een biologische winkel, vergelijkbaar met de Ekoplaza. 🙂 Ik kom niet uit omgeving Enschede. 😉

0 Kudos