1
Vraag
2
Reageer en help mee
markandrik

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slimme meter leest niet uit

Ik heb thuis een slimme meter en mijn energie-maatschappij gevraagd deze uit te lezen. Dit gebeurt echter niet omdat ik toestemming bij de netbeheerder moet geven. Hoe kan ik dat doen? Weet iemand dat? Hoor het graag!

Mark

17 Reacties 17
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De vraag al gesteld aan de klantenservice van je energieleverancier?

markandrik
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja, die stuurde me hier naar toe. 🙂 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dan lijkt de meter slimmer dan de helpdeskmedewerker. Hij/zij had u moeten verwijzen naar de beheerder van uw elektriciteitsnet, niet naar die van uw internet/wifi-netwerk.

Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Lekker makkelijk van je energieleverancier. Je bent verkeerd doorverwezen. Google zelf even hoe je een slimme meter uit kan laten lezen. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik denk niet dat er gezegd is " U moet bij ziggo zijn. ".

Verwijderd account
Niet van toepassing

Brand het lampje op de meter op AU of bij STD?

Als deze op STD staat zou het moeten werken.

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes

Mijn energie leverancier heeft een "verbruiksmanager" app en daarin kun je aangeven of jou meter maandelijks, weekelijks of dagelijks uitgelezen moet worden.

Bijna alle leveranciers hebben wel een of andere vorm van een verbruiks app.

Japie33

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Bij Essent bijvoorbeeld, staat het gewoon op de site, Essent pakt dit op met je netbeheerder, kan wel een paar dagen duren. Kijk ook even wat @Verwijderd account adviseert.

FlyingApe

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 63Likes

Uw slimme meter maakt connectie met een 4G netwerk en niet met uw wifi. Met de netbeheerder wordt in deze dus de energienetbeheerder en niet uw internetleverancier bedoeld. (al lijkt de naam wel erg op elkaar en ik snap daarom de verwarring...)

 

Toestemming kan gegeven worden door uw energienetbeheerder op te zoeken (dat zal nooit Ziggo zijn), er is vaak een online omgeving van uw netbeheerder waar u een account kunt aanmaken en een schuifje om kunt halen. Bellen naar ze kan uiteraard ook als dit u wat te lastig in de oren klinkt.

Als de toestemming eenmaal gegeven is bij uw netbeheerder, kunt u ook inloggen bij uw energieleverancier om toestemming te geven voor dagelijks/per kwartier uitlezen van de meter, anders doen ze het namelijk maar 1 keer per maand.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@FlyingApe  schreef:

...om toestemming te geven voor dagelijks/per kwartier uitlezen van de meter, anders doen ze het namelijk maar 1 keer per maand.


OFF-Topic : waarom meer persoonlijke informatie vrijgeven dan nodig is ! Dus alleen toestemming geven voor 1 keer per maand !

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Welke regio je woont of woonplaats invoeren en ebij netbeheerder. 

Vertrouw je het resultaat niet, laat het hier weten. De netbeheerder kan je slimme me namelijk activeren 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Template : ik denk dat TS allang de oplossing hieronder heeft gelezen en zijn meter heeft aangemeld.

Gezien het uitblijven van enig reactie van zijn kant!

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

@Pasi  schreef:

@FlyingApe  schreef:

...om toestemming te geven voor dagelijks/per kwartier uitlezen van de meter, anders doen ze het namelijk maar 1 keer per maand.


OFF-Topic : waarom meer persoonlijke informatie vrijgeven dan nodig is ! Dus alleen toestemming geven voor 1 keer per maand !


Een dynamisch contract is momenteel de beste optie, als je vaste contract afloopt.

Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes

Er zijn wel meer voordelen aan het uitlezen per kwartier. Ik gebruik het bijvoorbeeld voor het laten uitlezen door slimmemeterportal.nl. Mooie grafiekjes krijg je dan te zien over je eigen verbruik. Kan nuttig zijn. Het is trouwens geen persoonlijke informatie.

Japie33

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Mocht je zonnepanelen hebben dan is het ook handig als het per kwartier wordt uitgelezen. Kun je mooi vergelijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic