Pita4ISP

Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Profiel Afbeelding - Bug of teveel op het randje?

Beste, geen idee waar ik deze vraag anders moest neergooien, vandaar even hier.

Ik zie dat mijn user afbeelding niet meer wordt weergegeven. Toen ik hem instelde wist ik dat hij waarschijnlijk op het randje zou kunnen vallen. De origineel was wat groter, maar paste niet in het rondje. Bij verkleinen van de afbeelding viel veel van de parodie waarde weg.

Gezien ik geen notificatie heb ontvangen over de removal, ga ik uit van een bug. Mocht de afbeelding door de moderatoren zijn weggehaald. Zou notificatie van die actie zinnig zijn. Als ik nu uitgaande van een bug, het plaatje opnieuw plaats zijn we niets verder.

Als hij over het randje was, zou ik graag willen weten wat daarvoor de reden is. De inspiratie voor de afbeeldings-elementen zijn opgedaan aan de hand van andere user-afbeeldingen.

25 Reacties 25
Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Gezien inmiddels mijn nickname ook aangepast is zonder verder ontvangen communicatie, ga ik uit van te ver.

@Ziggo het verzoek de naam dan aan te passen naar Pita4ISP, Mijn dank.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik weet niet of de @Ziggo  naam echt bestaat.

Ik heb het bij de moderatoren gelegd. Misschien kunnen die een reactie geven.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Waarschijnlijk is je naam gewijzigd omdat dit of een ziggo naam bevatte en dat is correct in andere topic’s  zag ik deze naam:

Dit is niet toegestaan alles met Ziggo, e-mail, om het netjes uit te drukken scheldwoorden zijn niet toegestaan en een moderator kan dit wijzigen.

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@pita4zg

Heb je toevallig niet een PB of e-mail over het hoofd gezien ? dit omdat ik weet dat het mod team het altijd zeer netjes doet en mensen ook waarschuwen en zo.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als alles op het randje was en nu is verwijderd, dan is het duidelijk net erover geweest en hoeft er geen discussie gevoerd te worden, die tijd kan veel beter besteed worden aan echte problemen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Ronihd wrote:

@pita4zg

Heb je toevallig niet een PB of e-mail over het hoofd gezien ? dit omdat ik weet dat het mod team het altijd zeer netjes doet en mensen ook waarschuwen en zo.

Dat lees ik nergens. Vandaar mijn vraag om meer feedback. Ook op de vraag om de huidige nickname aan te passen is niet gereageerd.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
bloemen64 wrote:
Ronihd wrote:

@pita4zg

Heb je toevallig niet een PB of e-mail over het hoofd gezien ? dit omdat ik weet dat het mod team het altijd zeer netjes doet en mensen ook waarschuwen en zo.

Dat lees ik nergens. Vandaar mijn vraag om meer feedback. Ook op de vraag om de huidige nickname aan te passen is niet gereageerd.

 

Dat is/was ook mijn vraag aan @pita4zg en daar heeft hij idd nog niks over geschreven.

Er komt vast wel iemand op terug van het mod team 

Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Sorry voor de trage reactie, de ziggo helpdesk is de laatste maanden goed bezig me te conditioneren voor veel geduld en niets mogen verwachten.

Zowel gebruikers-afbeelding en weergave-naam zijn gewijzigd zonder melding van of overleg voor of achteraf. Gebruikelijk krijg je dan een PB, of men zoekt contact buiten het forum. 

Eerst is de afbeelding opgeruimd, een uur of meer later ook de weergave naam. Ik vindt het prima als het te ver of niet gewenst is, dat was zelfs niet onverwacht geweest. Maar communiceer het dan even :).

Ik heb 7 privéberichten in mijn account.
- Sander met gedreven ontdekker en de stamgast notificatie.
- Anne voor de meedenker notificatie.
- Ziggo community met de welkomst waar te beginnen notificatie.
- 3 berichtjes in een een op een privé heen en weer met behulpzame forum gebruiker.

Ik heb 157 mails van de Ziggo community. geen die over de aanpassing gaat.

Ik heb dit topic geopend, om er naar te vragen, tot nu toe ook geen voortgang.

Wat dan ook, Ziggo en behulpzaam duidelijk of eerlijk zijn is er niet echt bij als je het mij vraagt. Overal vriendelijke helpers die met de beste intentie ook nog eens met goede ideeën komen. Maar geen Ziggo medewerker met de kennis en informatie om wat te doen met al die ideeen.

Ik denk dat ik normaal moet doen en nog wat meer geduld moet hebben.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
pita4zg wrote:

 

Ik denk dat ik normaal moet doen en nog wat meer geduld moet hebben.

 

Ik weet zeker dat er van een Ziggo moderator een bericht hierover gaat komen.

Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Ik ook, geen idee wanneer maar who is asking 🙂

 

Ik moet zeggen dat deze relatie met Ziggo niet heel erg bevredigend is. als ik kijk naar de afgelopen paar weken, staat Ziggo op plaats 2 in mijn meest gebelde nummers. Plaats 1 is voor mijn vriendin, plaats 3 voor mijn werkgever.

Ziggo is dus blijkbaar een belangrijk contact voor mij. Een contact dat zelfs met al die aandacht niet voldoende aandacht lijkt te krijgen en in geen van mijn levensovertuigingen overeenkomt met wat ik verwacht van een danig belangrijk contact.

Ik hou van humor en parodie. een beetje lachen is goed voor het hart en de sfeer. Getuige dit onderwerp,… bummer.

Ik hou van open en eerlijk zijn. Privacy is een ding, maar hoe veel is daar in de wereld nog van over. Met Ziggo is de relatie niet in een beste staat. Ik heb vrienden bekenden, professionals en uiteindelijk zelfs vrijwilligers hulp ingeschakeld, maar de relatie lijkt er niet beter op te worden.

Met Ziggo is gelijkwaardigheid ook wel een probleem aan het worden. Ziggo wil geld en het blijft maar meer worden, Ziggo wil dat ik snel en meteen reageer anders is het kans verkeken. Je kunt Ziggo keer op keer wat vragen, het antwoord is vrijwel altijd, later heb geduld. Je moet echt zelf er achter aan blijven zitten als je echt wat gedaan wilt krijgen. Het geduld van ziggo zelf is echter niet heel groot. Al snel volgen dreigementen om de relatie te verbreken. Je kunt met ziggo praten tot je doordraait. alleen met 10 man, het maakt niet uit. Ziggo doet waar Ziggo zin in heeft. Afspraak is afspraak is ook iets wat Ziggo maar een kant op ziet.

Kortom een slechte en abusieve relatie. Als mijn vriendin of werkgever zich zo zou opstellen… zou ik serieuze stappen ondernemen om de relatie te eindigen. Maar Ziggo heeft als enige wat ik wil waar ik woon… ik denk dat ik gewoon het probleem ben in deze relatie.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@pita4zg

Ik snap voor een deel wat je schrijft en vind , maar ik zit er toch wat anders in relatief gezien 

Zelf heb ik er 22 jaar gewerkt en 1,5 op de helpdesk en mijn vrouw nu al langer dan 25 jaar.

Ziggo heeft meer dan 4 miljoen klanten en is denk ik de grootste provider op dit moment maar door de corona perikelen en er erg veel mensen thuis zitten en werken wel of niet verplicht door Rutte en of de werkgever is het veel drukker dan normaal op de callcenters en daarvan werken ook veel mensen thuis. 

Dus de relatief slechte bereikbaarheid snap ik heel goed , en iemand als jij met extra contact momenten lopen dan tegen een muur aan , normaal gesproken zou dit veel sneller worden opgepakt en opgelost.

Vergeet verder niet dat de wensen en verwachtingen van jou bij een abonnement bij Ziggo achteraf geen klik met elkaar hebben en of zullen krijgen ,afdwingen wat je wilt zal je als individueel niet gaan lukken.

Dan kan je altijd nog kijken waar het gras groener is als je denkt ! 

Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

post weg door een misklik, niet het beste antwoord. Wel gewaardeerd overigens.

@Ronihd Ik ben het met je eens dat je mensen die er werken persoonlijk niets kunt aanrekenen, al zijn er genoeg kleine incidenten die je bij elkaar kunt optellen tot een drama serie waar goeden tijden slechte tijden jaloers op zou zijn. Gelukkig kijk ik niet zo veel tv, en als het even kan skip ik GTST.

 

Qua corona begrip: Mee eens, cut some slack. aan de andere kant. Iedereen die niet essentieel is probeert zijn of haar steentje bij te dragen. De een mag niet werken, de ander werkt thuis en weer een ander wringt zich in alle hoeken om alsnog een beetje service te leveren. Kortom genoeg wil om te zeggen heb wat geduld. Bij Ziggo lijkt het juist nu zo te zijn dat ze nog meer interactie aantrekken, denk aan het giganet fiasco, de interne ellende met de ineens missende modem registraties, de tv dozen die hun registraties kwijt raken, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

We zijn het er elders op het forum over eens dat nieuwe producten problemen met zich mee brengen. Ook ziggo weet dat. We weten al ruim een half jaar dat corona speelt, ook ziggo. We weten wat dat samen oplevert en nemen daarvoor een stapje terug in ons dagelijkse leven. Maar NIET ziggo

We weten allemaal van de bekende problemen met de verschillende stukken hardware, we kunnen met wat zakelijk inzicht en een paar uur forum lezen allemaal zien wat er zo'n beetje speelt. Een thema blijft herhalen. Ziggo blijft zieltjes harken, klanten trekken, groei opdringen tot aan onrealistische proporties. En de klanten denken een realistische actie te ondernemen om vervolgens er achter te komen dat Ziggo willens en wetens ondanks bekende problemen en een zeer grote behoefte aan betrouwbaarheid in corona-tijden maar doen waar ze zin in hebben. Ongeacht of dit het netwerk probleem vergroot, klanten offline vliegen voor weken aan een stuk, betalen voor niet- of overbelast geleverde diensten.

In dat geval. verwacht dan niet van mij het geduld dat vrijwel elk ander bedrijf van mij mag verwachten en krijgt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“betalen voor niet- of overbelast geleverde diensten.”

Voor de meelezers, daar heeft Ziggo de compensatieregeling voor die niet genoten diensten vergoed als een probleem is opgelost.

Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Be rt wrote:

“betalen voor niet- of overbelast geleverde diensten.”

Voor de meelezers, daar heeft Ziggo de compensatieregeling voor die niet genoten diensten vergoed als een probleem is opgelost.


Kun je mij aangeven welke voorwaarden hieraan verbonden zijn? Bij de eerdere storingen waarbij diensten GEDEELTELIJK niet werkte is deze vergoeding namelijk geweigerd met als reden het werkt deels, dus geen echte storing.

De info is verder weer niet makkelijk vindbaar. en demotiveert daarmee er gebruik van te maken. Je mag eerst discussiëren over of het wel of niet in aanmerking komt, vervolgens krijg je een deel terug voor de dienst die niet functioneerde. gezien het dan ineens om de dienst die storing had gaat, is het niet meer je alles-in-een bedrag maar het deel van de dienst in dat bedrag. de tijd die je kwijt bent om het geregeld te krijgen is niet in verhouding tot wat resteert is dan ook nauwelijks de moeite. als je de info al kon vinden… op de site kon ik het niet vinden in een paar simpele stappen.
 


Iemand een link naar een pagina met info op de site?


 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Beste @pita4zg, ik heb je op 12 november om 09:30 een mail gestuurd aangaande je gewijzigde gebruikersnaam en avatar met daarin ook de uitleg waarom.

 

pita4zg wrote:

Iemand een link naar een pagina met info op de site?

Met betrekking tot de wettelijke compensatieregeling: www.ziggo.nl/voorwaarden > zie onze algemene voorwaarden, artikel 21.5

Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Hoi @Mark Ziggo

Als eerst bedankt voor de reactie. Ik heb zojuist een zoek actie gedaan, spam en trash inclusief, maar tref niets aan wat vindbaar is en lijkt op de verstuurde mail.

 


Geen idee waar de mail dan gebleven is, en heb door de loop van de dag heen ongeveer 90 mails ontvangen. Maar bij deze dan het verzoek de info als het kan nogmaals te versturen. Ik denk dat het aan de dag en datum heeft gelegen.

Over de compensatie regeling, Dit stukje had ik ( zoals in het videootje ook te zien is ) ook gevonden. Helaas is het stukje niet geheel duidelijk. De termijnen en aandelen voor vergoeding zijn op zich aanwezig. Maar wat dan in aanmerking komt voor een vergoeding ( zoals en partial service ) kon ik niet vinden of opmaken uit de tekst.

Hetzelfde probleem heb ik in een ander topic ook aangekaart. Hoewel er een definitie is geplaatst, is er op geen manier te bepalen hoe die definitie te verifiëren. zeg maar, je mag op de Nederlandse wegen 30, 50, 60, 70, 80 100 en 130 rijden. er tussen in of lager ook. Maar waar en wanneer is er niet bij gezegd.
 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Pita4ISP wrote:

@Ziggo  het verzoek de naam dan aan te passen naar Pita4ISP, Mijn dank.

Ik zie nu dit verzoek pas, bij dezen aangepast. Zojuist nogmaals een mailtje gestuurd, ontvang je die wel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pita4ISP “Maar wat dan in aanmerking komt voor een vergoeding ( zoals en partial service ) kon ik niet vinden of opmaken uit de tekst.”

“Hoewel er een definitie is geplaatst, is er op geen manier te bepalen hoe die definitie te verifiëren.”

Dat staat er ook niets over “partial dervice” dus is daar geen compensatie voor, er staat heel duidelijk “voor meer dan twaalf uren is onderbroken”.

Ik zal het vertalen voor je: alles korter dan 12 uur onderbroken komt volgens de voorwaarden niet in aanmerking, dus tussen 1 minuut en 11 uur en 59 minuten geen TV of geen internet = geen standaard compensatie.

(Dat wil niet zeggen als dit een langere periode en aantoonbaar herhaaldelijk voor blijft doen, dat er niet vanuit coulance een compensatie voorkomt.)

5. Als een Dienst door een storing in het Netwerk voor meer dan twaalf uren is onderbroken en de Klant woonachtig of gevestigd is in het gebied waar de storing zich voordoet, kan de Klant aanspraak maken op een storingsvergoeding. Deze storingsvergoeding bedraagt 1/30e deel van het maandelijkse abonnementsbedrag dat de Klant dient te betalen, per 24 uur dat de storing voortduurt. De Klant meldt de storing binnen 6 maanden aan Ziggo om in aanmerking te komen voor een vergoeding. In afwijking op lid 2 en 3 van dit artikel, geldt dat de Klant alleen dan geen aanspraak kan maken op een vergoeding, als sprake is van een storing in het Netwerk die is veroorzaakt door een overstroming, terroristische aanslag of oorlog.

Pita4ISP
Topicstarter
Level 6
  • 153Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Mark Ziggo wrote:
Pita4ISP wrote:

@Ziggo  het verzoek de naam dan aan te passen naar Pita4ISP, Mijn dank.

Ik zie nu dit verzoek pas, bij dezen aangepast. Zojuist nogmaals een mailtje gestuurd, ontvang je die wel?


Jeuj, mijn naams wijziging is er door 🙂 En de email is nu wel in goede orde ontvangen. Qua inhoud eigenlijk al zoals vermoeden in het eerste post aangaven. Niet geheel onverwacht en ook zeker niet iets waar ik moeilijk over wil doen. Mijn dank @Mark Ziggo 

@Be rt Ik ben het in grote lijnen met je eens dat de voorwaarden gesteld in de algemene voorwaarden duidelijk lijken te zijn. en juist daarmee worden ze discutabel. Als ik een nieuwe auto krijg, die in de garage 100% klaargemaakt is, en het ding vervolgens maar 50 rijdt… kom ik prima op mijn bestemming. Maar of dat op tijd is… is maar de vraag. is de auto dan stuk of acceptabel beperkt?
 

In dat geval verwacht ik dat de garage ook een "gezonde auto” levert. niet perfect, maar gezond. Ik hoop dan ook dat Ziggo dit wel mee neemt in hun overwegingen. Daarover later meer in mijn andere topic gezien eerdere interacties vandaag met Ziggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic