++

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OpenVPN server openzetten via connect box

Ik heb een oude chromebook waar ik via debian openvpn server op gezet heb. Als ik verbonden ben met mijn wifi netwerk (Connect box) en dan verbind via het openbare ip adres werkt alles gewoon goed, maar als ik dan met een ander wifi netwerk verbonden ben opeens niet meer. 

Ik heb al port forwarding ingesteld zoals volgens het openvpn forum moest, de firewall voor ipv4 uitgezet maar nog steeds werkt het niet. wat moet ik nu doen?

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

'Firewall beveiliging' moet ingeschakeld blijven, anders werkt port forwarding niet meer correct. De overige opties kun je wel uitschakelen. Verder geldt het advies om UPnP uit te schakelen bij handmatige port forwarding. Via bijvoorbeeld deze site kun je ook testen of de poort vanaf internet bereikbaar is.

++
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lijkt dat die poorten dichtstaan, maar hoe?

_0-1727193478695.png

++
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ik wil eigenlijk nog steeds wel UPnP gebruiken (vlgm is dat nodig voor bepaalde online games)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Omdat voor poort 1194 alleen UDP forwarding ingesteld is, kun je niet controleren of deze open is vanaf een test site zoals degene die ik in mijn vorige reactie noemde. Poort 443 en 943 zouden wel open moeten zijn als de server daadwerkelijk op die poorten luistert.

Bij gelijktijdig gebruik van handmatige port forwarding en UPnP op een Connectbox kan correcte werking van port forwarding niet gegarandeerd worden. Het lijkt erop dat je tot nu toe UPnP niet nodig hebt gehad voor gaming omdat alleen de regels zichtbaar zijn die je zelf aangemaakt hebt voor de server.

Controleer ook of internettoegang beschikbaar is in Debian.

++
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen enkele van alle poorte lijkt te werken

Weet iemand misschien welke online games (minecraft, roblox, fortnite etc) UPnP vereisen om te werken? En zou er misschien een manier zijn om deze games alsnog te spelen zelfs zonder UPnP

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Bij normaal gebruik zou je niets van uitgeschakelde UPnP moeten merken. UPnP kent beveiligingsrisico's en ik schakel dit zelf altijd uit als ik het tegenkom.

++
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het even opgezocht, en games zoals minecraft multiplayer vereisen UPnP om goed te werken.

Zou er ook een manier zijn om problemen op te lossen zonder UPnP uit te zetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34814Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

Ik zou simpelweg eens testen met UPnP uitgeschakeld, zo kunnen we bepalen of hier wel/niet de oorzaak ligt.