KoenVanVelzen
Level 3

Ongewenst contact blijven zoeken

Afgelopen Juli heb ik onderstaande bericht hier geplaatst. Er is mij uiteindelijk verteld (in het gesloten topic) dat ik uit de bellijst gehaald ben nadat ik mijn gegevens heb doorgegeven. Helaas blijft Ziggo doodleuk doorgaan met mij bellen ondanks dat ik elke keer aangeef niet gebeld te willen worden. Het is echt schandalig!! ZIGGO KAP MET MIJ BELLEN!!

Het in Juli door mij geopende topic;

"Ik ben even benieuwd of het normaal is dat als ik meerdere keren gezegd heb dat ik niet gecontracteerd wil worden door Ziggo op wat voor manier dan ook dat er gewoon doorgegaan wordt met bellen en aan de deur komen. Lijkt op stalking dit, ik was ook in de veronderstelling dat dit niet meer mocht van de wet. Ik zie graag dat dit per direct stopt.

Ook vraag ik me af of buiten de successen die dit schijnbaar oplevert er ook meegenomen wordt in de cijfers hoeveel mensen nooit iets in de toekomst van ziggo zullen gaan afnemen door dit ongewenste gedrag. Ik ben er daar iig 1 van. Mij elke week bellen en stalken zal daar niets aan veranderen."

0 Kudos
13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Heb je in "Mijn Ziggo" ook aangegeven dat je niet gebeld wilt worden?

Anders stem je nog steeds in met gebeld willen worden.

Screenshot_20241029_165204_Vodafone & Ziggo.jpg

0 Kudos
KoenVanVelzen
Level 3
Topicstarter

Ja al gedaan zoals mij ook al verzocht was in het eerder door mij aangemaakte topic. 

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @KoenVanVelzen 

Allereerst excuus dat je nu, maanden later, opnieuw een topic moet aanmaken om deze frustratie kenbaar te maken.

Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je zulke telefoontjes inmiddels echt beu bent.

Klopt het dat je na aanleiding van eerder topic je het recht van verzet hebt ingevuld?
Als je dat inderdaad hebt gedaan, dan ontvang ik graag van jou de volgende informatie:
Nummers waardoor je bent gebeld:
Data + tijdstip waarop je bent gebeld:

En vermeld dan in je profiel onder persoonlijke opmerkingen op welk nummer je bent gebeld, dan ga ik daar werk van maken.

0 Kudos
KoenVanVelzen
Level 3
Topicstarter

Hoi Jamyla,

Dank voor je bericht. Recht van verzet heb ik niet ingevuld, ik heb geen klantnummer want ben nooit klant geweestIk kan dus recht van verzet niet invullen zonder klantnummer. Slim ook van Ziggo.

Ik heb ziggo gemaild in 2021, 2022 en 2023 over de onophoudelijke telefoontjes, elke keer zonder antwoord. In het laatste topic wat ik had geopend heb ik al een hele lijst met nummers doorgegeven. Ik blijf niet bezig. Ik geef nu al jaren aan dat ik niet gebeld wil worden; elke keer als ik gebeld wordt, per email, in de community etc. Jullie hebben mijn gegevens (profiel is ook ingevuld), stop met bellen!! Het is toch niet zo moeilijk om niet te bellen! Ik ben nooit klant geweest en wil dat ook niet worden.

Als ik weer gebeld worden dan ga ik kijken of mijn rechtsbijstandverzekering hier iets mee wil doen.

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Je kunt wel degelijk als niet-Ziggo klant gebruik maken van Recht van verzet;

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/gegevens-wijzigen/recht-van-verzet

Pineapple_0-1730374682481.png

0 Kudos
KoenVanVelzen
Level 3
Topicstarter

Ohja ik zie het. Ik zie nu ook dat ik nog een printscreen heb op mijn telefoon van dat ik hem eerder heb ingevuld.

BackAgain22
Level 10

Hallo @KoenVanVelzen Je hoeft geen klantnr. in te vullen als je dit formulier gebruikt Recht van verzet | Klantenservice | Ziggo Dit is voor niet-klanten.

Ik vind het ronduit schandalig dat een wel of niet klant zoveel tijd en energie moet steken om van dat oervervelende gebel af te komen. In je vorige topic (wat @Jamyla ook even had kunnen lezen) lees ik hoe irritant vaak je die belletjes krijgt. 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Als je inmiddels het recht van verzet hebt ingevuld, zou je dan deze data in je profiel willen zetten @KoenVanVelzen?

Nummers waardoor je bent gebeld:
Data + tijdstip waarop je bent gebeld:

0 Kudos
KoenVanVelzen
Level 3
Topicstarter

Hoi Marco, 

Dank voor je bericht. Ik bedoel onderstaande natuurlijk niet persoonlijk;

Ik blijf niet bezig met continu alle nummers bij elkaar zoeken. Dit heb ik vorige keer (terug te vinden in het vorige topic) ook al gedaan.

Moet ik nu maandelijks alle nummers gaan doorsturen waardoor ik wordt gebeld? Jullie bellen daarna toch weer met andere nummers zoals eerder ook al gebeurd is. Stop gewoon met bellen! Is toch niet zo moeilijk?

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Graag! @KoenVanVelzen 😄

Op die manier komen wij er sneller achter welke extrerne partijen tegen de regels jou opbellen uit onze naam. Ik begrijp goed dat het vreselijk irritant is, maar we willen je toch vragen zoveel mogelijk infomatie te sturen.

0 Kudos
KoenVanVelzen
Level 3
Topicstarter

Nogmaals ik blijf niet bezig. Ik ben in totaal al door meer dan 100 nummers gebeld en dit gaat gewoon door. Ik kan niet elke maand zoveel tijd nemen om te zorgen dat ik niet  door Ziggo gebeld wordt. Waar gaat dit over?

Als Ziggo de "externe" partijen  die continu de regels overtreden niet onder controle heeft moet Ziggo misschien stoppen met die partijen in zee te gaan. Misschien kunt u aan alle "externe" partijen uitzetten dat ze mij niet mogen bellen. Is dat niet een idee??

0 Kudos
KoenVanVelzen
Level 3
Topicstarter

Update;

jullie blijven gewoon bellen. Het is ongelooflijk dat er blijkbaar bij Ziggo gedacht wordt dat mensen blijven stalken de oplossing is om ze toch een abonnement aan te smeren.

Ik ben het spuugzat.

Roland
Community Moderator
Community Moderator

HI @KoenVanVelzen

Dat je het spuugzat bent kan ik mij heel goed voorstellen. Ik heb zojuist je 06 nummer doorgezet voor je om je op een blacklist te zetten zodat je niet meer zal worden gebeld. Het kan even een paar weken duren in alle eerlijkheid, maar het zit in de pijpleiding. 

0 Kudos