Template
Level 17

Oliebollen

Het is weer Halloween geweest, dus tijd voor 2 maanden oliebollen of toch alleen met oud&nieuw?

Houd je van traditionele oliebollen(naturel of krenten&rozijn), de wat nieuwere soorten.

Nutella

Kaas

Ham&kaas

Garnalen

Surimi

Etc. 

0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
HBO Fan
Level 15

Hier de Naturel + Krenten & Rozijn + Appelflappen en dan vers uit het vet, natuurlijk wel zelf maken want dan zijn ze echt het lekkerst 😀.

Buurman
Level 15

Hier altijd een gelijk aantal naturel en krenten & rozijnen.  En uiteraard al vele jaren van een uitstekende lokale banketbakker die kosten dan wel wat knaken meer, maar smaken dan ook uitstekend en minder vet. Dat is in elk geval veel beter dan van die mislukte eigen gebakken vetsponzen en inclusief de bijbehorende stank in de keet. 

HBO Fan
Level 15

@Buurman 

Dan moet je ze eens bij ons komen halen, zien er niet zo mooi rond uit als bij de banketbakker/ kraam.. maar de smaak... echt top!. Recept is wel van een bekroond bakker en mag ik helaas niet delen. 

Maar laat het jullie maar lekker smaken !

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Woehoe, daar zijn we weer met een nieuw smikkelkontjes topic 🙂

Je houdt de traditie hier wel in stand he? @Template 

Zelf heb ik geen Halloween gevierd en trekt het feest mij ook niet. Jou wel?
Kerst is mijn favoriete feestdag en dan pak ik ook lekker uit!

Nou kom ik vrijwel dagelijks langs de oliebollenkraam, ik kan me niet bedwingen om even in de etalage te loeren wat voor heerlijke noviteiten ze nou weer hebben liggen. Vorig jaar hadden vele kramen de tompouchebol al liggen, maar dit jaar hebben meerdere kramen zich gewaagd aan de Dubai bol..

Een bol gevuld met Pistachecreme, chocolade en pistachenootjes. We konden het natuurlijk verwachten na de hele Dubai chocoladereep hype, maar om te voorkomen dat ik er zelf uit ga zien als een met vet doordrenkte oliebol, laat ik deze toch even liggen.

Zowel de naturel als met krenten weten mij ieder jaar weer te bekoren 🙂 Hebben jullie ook al eens op The Day after, die soms gepaard gaat met een kater, wentelteefjes gebakken van left over oliebollen? 
Een vette bek is na een avondje champagne of prosecco een goed idee, en ik kan het je aanraden. Oliebol in plakjes snijden, lekker wentelen in een beslagje, afbakken in roomboter en bestrooien met kaneelpoedersuiker ❤️

Ben benieuwd of iemand van jullie dat gaat proberen 🙂 Let me know!

HBO Fan
Level 15

@Jamyla 

Het idee van de wentel-olie-teefjes spreekt me wel aan 😀.

Die gaan we dit jaar eens proberen. Laat ik wel een paar bollen achterhouden want meestal zijn aan het eind van de avond wel op.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Haha gelukkig is iedere zondagsbrunch uitermate geschikt voor de wentel-olie-teefjes 🙂 
Ook ontzettend lekker met een bolletje slagroom of kaneelijs. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wil!
Ben benieuwd hoe jij ze hebt gegeten, en wat je ervan vond. Deel je dat hier? ❤️

HBO Fan
Level 15

@Jamyla 

Vriendelijk verzoek om te stoppen met al die lekkere ideeën 🤣... ik heb nu zo'n trek in eten eten eten hahahaha... 👍

Advies: begin een topic op het forum - "De lekkerste recept ideeën met Jamyla". Weet zeker dat ik me direct abonneer.

Zal het zeker laten weten hoe het gesmaakt heeft. 

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Hahahaha zeker een idee @HBO Fan  Ik neem het eens mee in de groep of we een recepten topic kunnen starten 🙂

Who's in? 

In het kader van de wentelteefjes... Wist je dat het ook ontiechelijk lekker is om plakjes Frysk suikerbrood te bakken in een beetje roomboter? Bak de plakken een beetje goudbruin aan beide kanten, met een bolletje ijs! Waaaaaaaaaaaaanzinnig 🙂

's Zomers maak ik ze ook wel eens, en top ik ze af met verse aardbeien en verse slagroom.